• شنبه / ۹ تیر ۱۳۹۷ / ۰۹:۰۷
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 97040904434
  • خبرنگار : 71489

اردکانیان:

هزینه آب و برق خانوارها فقط کمی بیشتر از دخانیات است

هزینه آب و برق خانوارها فقط کمی بیشتر از دخانیات است

وزیر نیرو درباره قطعی برق پایتخت در روزهای گذشته گفت: آنچه که مردم در هزینه خانوار برای مجموع آب و فاضلاب و برق پرداخت می‌کنند تنها مقداری بیشتر از هزینه‌ای است که برای دخانیات می‌پردازند.

رضا اردکانیان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: براساس آمار ارائه شده از مرکز آمار، آنچه که مردم در هزینه خانوار برای مجموع آب و فاضلاب و برق پرداخت می‌کنند تنها مقداری بیشتر از هزینه‌ای است که برای دخانیات می‌پردازند. این سخن به آن معناست که چنانچه دخانیات کمترین سهم در سبد هزینه خانوار را داشته باشد، سهم مجموع آب و فاضلاب و برق اندکی بیشتر از دخانیات و رقم خیلی ناچیزی است.

وی با اشاره به مصوبه دولت درباره افزایش تعرفه برق اظهار کرد:‌ آنچه که دولت برای تعرفه برق تصویب کرده، هفت درصد افزایش قیمت نسبت به سال گذشته برای مصارف خانگی و ۲۰ درصد افزایش قیمت در ساعات اوج مصرف برای سازمان‌های دولتی است و امیدواریم این تعرفه ۲۰ درصدی موجب شود تا سازمان‌های دولتی صرفه‌جویی بیشتری نسبت به آنچه که از مردم انتظار می‌رود داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه رقم افزایش یافته برای مصارف خانگی رقم بالایی نیست، خاطرنشان کرد: وزارت نیرو وظیفه دارد که شرایط تأمین آب و برق را برای همه مصرف‌کنندگان به ویژه مصرف‌کنندگان بخش خارجی فراهم کند. طبیعتا انجام این وظیفه مستلزم در اختیار داشتن منابعی کافی برای تولید برق، تأمین آب با کیفیت مناسب و نگهداری سیستم‌های مربوطه است.

اردکانیان در پایان درباره قطعی برق پایتخت در روزهای گذشته با تأکید بر اینکه این قطعی برق سراسری نبوده و به دلیل ایجاد مشکلی جزئی اتفاق افتاد که برطرف شد، ابراز امیدواری کرد که کشور در تابستان امسال مجددا با مشکل قطعی برق مواجه نباشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۷-۰۴-۰۹ ۰۹:۵۲

وزیر محترم ...،بجای زمینه چینی برای افزایش قیمت آب و برق قیمت سیگار اگر افزایش یابد معقولانه تر است.

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۰۹ ۱۱:۱۹

مقایسه نامربوطی است. اگر وزیر نگران این شباهت هزینه است دخانیات را گران کنند

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۰۹ ۱۱:۴۸

کسایی که دخانیات مصرف نمی کنن کجای این مقایسه قرار می گیرن...

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۰۹ ۱۲:۱۲

ما تو خانواده فرد سیگاری نداریم. چطوری حساب کردی؟ میخواهی گرون کنی لطفا حرف بی ربط نزنید و مرد باشید و بگین قصدمون گرون کردنه