• شنبه / ۹ تیر ۱۳۹۷ / ۱۰:۰۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 97040904475
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی خبر داد

برداشت سالانه بیش از 3 کیلوگرم زعفران از هر هکتار زمین در استان

برداشت سالانه بیش از 3 کیلوگرم زعفران از هر هکتار زمین در استان

ایسنا/خراسان رضوی مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: به طور متوسط حدود 3.5 تا 4 کیلوگرم از هر هکتار زعفران برداشت می‌شود که متوسط تولید زعفران 280 تا 300 تن در طول سال است.

هاشم نقیبی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص سطح زیرکشت گیاهان دارویی در استان، اظهار کرد: سطح کشت گیاهان دارویی در استان بالغ بر 19 هزار و 500 هکتار بوده که بخش عمده آن مربوط به زیره سبز است که در کشت این نوع گیاه از نظر آبی و دیم رتبه اول کشور را از آن خود کرده‌ایم.

وی ادامه داد: همچنین از نظر سطح توسعه گیاهان دارویی نیز خراسان رضوی رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در خصوص نوع کشت گیاهان در استان، بیان کرد: عمده گیاهانی که در استان کشت می‌شود شامل زیره سبز، تخم شربتی، رازیانه، گل محمدی و نعنا فلفلی و حدود 40 تا 50 نوع گیاه دارویی در استان ما کشت می‌شود.

نقیبی در خصوص صادرات گیاهان دارویی از استان نیز تصریح کرد: اغلب این گیاهان دارویی به 50 کشور دنیا به صورت فرآورده‌های خام صادر می‌شود.

وی بیان کرد: میزان آبیاری گیاهان دارویی با یکدیگر متفاوت است، در این بخش گیاهانی مانند زیره، تخم شربتی و گل محمدی گیاهان کم آب طلبی هستند و یا آن را می‌توان به صورت دیم کاشت، اما سایر گیاهان نیاز آبی بالاتری دارند به همین دلیل آن‌ها را در قطعات کوچک‌تری کشت می‌کنیم.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در خصوص کشت زعفران در استان، خاطرنشان کرد: میزان سطح کشت زعفران در استان حدود 84 هزار هکتار بوده که در این زمینه نیز رتبه اول کشوری را از آن خود کردیم.

نقیبی اضافه کرد: حدود 80 درصد سطح کشت زعفران در استان قرار دارد و سالانه باتوجه به عملکرد مزارع به طور متوسط حدود 3.5 تا 4 کیلو گرم از هر هکتار زعفران برداشت می‌شود که متوسط تولید زعفران 280 تا 300 تن در طول سال است.

وی در خصوص میزان خسارت وارده به بخش کشاورزی بر اساس باران، گفت: در بارندگی گذشته شاهد خسارتی در حوزه کشاورزی نبودیم اما عمده‌ترین خسارت ما مربوط به بارش‌های اردیبهشت ماه سال جاری بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha