• شنبه / ۹ تیر ۱۳۹۷ / ۱۰:۰۵
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 97040904480
  • خبرنگار : 71600

خواسته‌های ۹ گانه از ایران

FATF فرصتی دوباره به ایران داد

FATF فرصتی دوباره به ایران داد

کارگروه ویژه اقدام مالی در تازه‌ترین نشست خود اعلام کرد با توجه به تلاش‌های مستمر دولت ایران برای نهایی شدن و تصویب متمم‌های مقابله با پولشویی و تامین مالی تروریسم، تعلیق اقدامات متقابل علیه ایران را ادامه می‌دهد.

به گزارش ایسنا، در بیانیه اف ای تی اف آمده است: در ژوئن ۲۰۱۶ اف ای تی اف از تعهد سیاسی سطح بالای ایران برای پرداختن به کاستی‌های استراتژیک مقابله با پولشویی و تامین مالی تروریسم و دریافت کمک‌های فنی برای اجرای برنامه عملیاتی استقبال کرد. با توجه به تعهد سیاسی ایران و اجرای اقدامات مربوطه، گروه اقدام ویژه مالی در فوریه امسال تصمیم گرفت به تعلیق اقدامات متقابل علیه ایران ادامه دهد.

ایران از نوامبر ۲۰۱۷ ساز و کار اعلام وجه نقد خود را ایجاد کرده است و پیش نویس لوایح مربوط به مبارزه با پول شویی و تامین مالی تروریسم را فراهم کرده است. با این حال برنامه اقدامات ایران در شرایطی منقضی شده که بسیاری از اقدامات تکمیلی به پایان نرسیده‌اند. اف ای تی اف در ادامه از ایران خواسته است نسبت به تکمیل اقدامت زیر اقدام کند:۱-مجرمانه شناختن تامین مالی گروه های تروریستی بدون در نظر گرفتن استثناهای خاص ۲-شناسایی و توقیف دارایی‌های افرادی که مطابق با قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل به عنوان تروریست شناخته شده‌اند. ۳-اطمینان از وجود رهنمودهای مناسب و قابل اجرا برای مشتریان ۴- اطمینان از وجود نهادهای اطلاعات مالی مستقل و الزام به گزارش تراکنش های مشکوک ۵- شفاف سازی در خصوص نحوه شناسایی و تحریم نهادهای ارائه دهنده خدمات انتقال پول که مجوزهای لازم را ندارند ۶- تصویب و اجرای کنوانسیون های پالرمو و تامین مالی تروریسم و شفاف سازی در خصوص ظرفیت طرف ایرانی برای همکاری های حقوقی مسترک ۷- اطمینان از وجود تایید نهادهای مالی و اطلاعات سودمند وکامل در خصوص مبدا تراکنش ها ۸- در نظر گرفتن طیف وسیع تری از مجازات ها برای نقض قوانین مبارزه با پولشویی ۹- اطمینان از وجود قوانین و رویه های کافی برای توقیف دارایی‌های مرتبط.

اف ای تی اف در ادامه با ابراز ناخرسندی از تکمیل نشدن برنامه‌های مد نظر برای پرداختن به نواقص پول شویی و مقابله با تامین مالی تروریسم توسط ایران اعلام کرده است با توجه به تلاش های مستمر دولت ایران برای نهایی شدن و تصویب متمم های مقابله با پول شویی و تامین مالی تروریسم، این گروه در نشست این هفته خود تصمیم گرفته است به تعلیق اقدامات متقابل علیه ایران ادامه دهد.  

در ادامه این بیانیه آمده است این گروه از ایران انتظار دارد فورا سایر اقدامات مربوطه در برنامه اقدام خود را تکمیل کند و اصلاحات ضروری مد نظر این گروه در زمینه مقباله با پول شویی و تامین مالی تروریسم را انجام دهد. از ایران انتظار می رود تا اکتبر ۲۰۱۸، متمم هایی به قانون مقابله با پولشویی و تامین مالی خود بیافزاید و کنوانسیون پالرمو و مقابله با تامین مالی تروریسم را در انطباق کامل با استانداردهای اف ای تی اف اجرا کند، در غیر این صورت این کارگروه اقدامات مناسب و ضروری را اتخاذ خواهد کرد.

ایران تا زمان تکمیل برنامه اقدام خود در بیانیه عمومی باقی خواهد ماند و تا زمانی که این کشور معیارهای مدنظر را برای جبران کاستی‌های شناسایی شده در برنامه اقدام خود اعمال نکند، اف ای تی اف نسبت به ریسک تامین مالی تروریسم و مخاطرات آن برای سیستم مالی بین المللی نگران باقی خواهد ماند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۷-۰۶-۲۸ ۰۳:۱۲

به نام خدا این مجموعه ی FATF خلاصه ی داستانش به زبان ساده از این قراره که فرانسه سال 1989 یک مجموعه ی (مبارزه با پول شویی و مفاسد بانکی) برای بانک های داخلی خودش تشکیل داد، که نام آن را (نیروی کاری عملیاتی پولشویی) یا به عبارتی « گروه ویژه اقدام مالی» گذاشت که به زبان انگلیسی می شود ((Financial Action Task Force on Money Laundering که اولین حرف از چهار کلمه ی اول آن به صورت مخفف استفاده شده و مشهور به FATF شده است. خُب تا اینجا کسی با این مجموعه مشکلی نداشت، و اگر بانک های ایران هم عضو چنین مجموعه ای می شدند تبعات و مشکلاتی به دنبال نداشت. امّا مشکل اصلی از زمانی شروع شد که دوازده سال بعد از تشکیل این مجموعه یعنی سال 2001 ، آمریکا به فرانسه اعلام کرد که بیایید این مجموعه را جهانی کنیم، امّا یک مطلب دیگر هم به قوانین آن اضافه کنیم، و آن مبارزه با تروریزم است. ( یعنی مبارزه با پولشویی و تروریزم)، البته تروریزم با تعریف آمریکا( که تا به حال 170 شرکت و نهاد دولتی و غیر دولتی ما در لیست مجموعه ی FATF هستند... مانند وزارت اطلاعات ایران، سپاه پاسداران، بنیاد شهید، بانک صادرات، بانک انصار، بانک سامان، هواپیمائی ماهان، شرکت صایران ، قرارگاه خاتم الانبیاء، قرارگاه قائم، مهمات سازی ایران ، مهمات سازی خراسان، موشک سازی کروز، و ... ) که تا به حال از 196 کشور جهان تنها فقط بانک های 37 کشور عضو این مجموعه شده اند،(194 بانک) حال اگر بانک های ایرانی عضو این مجموعه بشوند باید این (صد وهفتاد شرکت و نهاد) را تحریم کنند و حساب های آنان را مسدود یا حذف کنند. ( یعنی بعد از چهل سال تحریم از خارج، از این به بعد، علاوه بر تحریم های موجود که تا ده سال دیگر تمدید شده اند، گرفتار خود تحریمی نیز خواهیم شد، و اگر بانک های عضو این مجموعه، شرکت ها و ارگان های مذکور را تحریم نکنند، طبق قوانین داخلی FATF جریمه یا اخراج می شوند ! ( این بخش کوچکی از تبعات پیوستن به FATF بود، اگر هموطنان بزرگوار حوصله ی مطالعه را داشتند، پشت صحنه ی توطئه ی شبکه ی صهیونزم جهانی برای ضربه فنی کردن و شکست ایران در قالب 17 طرح (به ظاهر در قالب معاهدات بین المللی) را خدمت دوستان عرض می کردم) (فاعتبروا یا اُولی الابصار) التماس دعا

avatar
۱۳۹۷-۰۷-۱۰ ۲۳:۰۰

این به اصطلاح شما برنامه صهیونیستی احتمالا برا فراریان گردن کلفت مالیاتی داخلی و اختلاس گران مفسد، ضرر داره یا خیر؟ التمااااااااااس دعـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــآ