• شنبه / ۹ تیر ۱۳۹۷ / ۱۱:۲۸
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 97040904579
  • خبرنگار : 71560

بختیار بیان کرد

طرح «ممنوعیت واگذاری سکه به‌صورت نامحدود» شامل چه کسانی می‌شود؟

طرح «ممنوعیت واگذاری سکه به‌صورت نامحدود» شامل چه کسانی می‌شود؟

یک عضو فراکسیون امید مجلس گفت: اجرای طرح پیش فروش سکه به این منظور بود تا نیاز افراد تامین شود و این طبیعی است که یک فرد به ۴۰ هزار سکه نیاز ندارد.

علی بختیار در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به جزئیات طرح دو فوریتی ممنوعیت واگذاری سکه به صورت نامحدود، بیان کرد: این طرح قرار است در جلسه علنی فردا (یکشنبه) یا سه‌شنبه هفته جاری تقدیم هیات رییسه مجلس شود.

وی افزودا: ما در این طرح به دنبال این هستیم تا بتوانیم در بازار وضعیت عرضه و تقاضا را تنظیم کنیم. اگر دولت و بانک مرکزی نتوانستند در این زمینه موفق عمل کنند مجلس وظیفه دارد وارد عمل شود. قانونگذار تصمیم گرفته تا در این زمینه محدودیت ایجاد کند و این طرحی است که از طرف مجلس داده شده و لایحه‌ای از سوی بانک مرکزی ارائه نشده است که به هویت بانک مرکزی آسیب وارد کند.

وی ادامه داد: در اصل بانک مرکزی نباید کار بانکی انجام دهد بلکه باید بر کار بانک‌ها نظارت داشته باشد. وظیفه بانک مرکزی، فروش سکه و دلار نیست بلکه وظیفه اصلی آن نظارت بر رفتار بانک‌هاست. اگر امروز بخش قابل توجهی رانت در بازار سکه و ارز وجود دارد و یک عده در یک شهر سرمایه‌های کلانی به دست آورده‌اند بدون اینکه کوچک‌ترین زحمتی کشیده باشند نتیجه عملکرد نامناسب بانک مرکزی است و مجلس وظیفه دارد به موضوع ورود پیدا کند.

نماینده مردم گلپایگان در مجلس ادامه داد: مجلس نمی‌تواند از طریق استیضاح و سوال نسبت به عملکرد بانک مرکزی اقدام کند چراکه بانک مرکزی وزارتخانه نیست و تحت نظارت مجلس قرار ندارد، اما می‌تواند با ارائه طرح‌های فوریتی و عادی جلوی اقدامات نامناسب بانک مرکزی و بی‌تدبیری‌های آن را بگیرد. این طرح نیز یکی از طرح‌هایی است که تصمیم دارد جلوی بی‌تدبیری بانک مرکزی را بگیرد.

بختیار افزود: اگر فردی بتواند در یک شب ۳۰ هزار یا ۴۰ هزار سکه را پیش خرید کند و در بازار به قیمت دو برابر بفروشد و بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان سود کند مجلس وظیفه دارد واکنش نشان دهد و جلوی رانت را بگیرد.

وی با اشاره به نحوه واگذاری سکه‌های پیش فروش شده بر اساس این طرح، بیان کرد: در این طرح هر کس هر تعداد سکه‌ای که پیش خرید کرده باشد تنها ۱۰ سکه به او واگذار می‌شود و مابقی پولش برگردانده می‌شود.

این عضو فراکسیون امید مجلس تصریح کرد: هدف از پیش فروش سکه این بود که چون تعدادی افراد حقیقی و حقوقی زیادی به سکه نیاز دارند و در بازار سکه وجود ندارد لذا برای تنظیم بازار این طرح اجرا شد در حالیکه زمانی که بورس وجود دارد و سرمایه در اختیار ما است می‌توانیم از طریق بازار سرمایه و سازوکارهای شفاف و به دور از رانت سکه عرضه کنیم. هدف اصلی، تامین نیاز افراد است و این امر طبیعی است که یک فرد به ۴۰ هزار سکه نیاز ندارد لذا ما در طرح دوفوریتی می‌خواهیم محدودیتی ایجاد کنیم و خدشه‌ای به بانک مرکزی وارد نخواهد شد.

بختیار تصریح کرد: بانک مرکزی باید به وظیفه رگولاتوری خود عمل کند و بانک مرکزی یک رگولاتور است که پروانه و مجوز صادر می‌کند و باید بر آنها نظارت داشته باشد.

وی در پایان گفت: بر اساس این طرح هر کس هر تعداد سکه که پیش خرید کرده باشد ۱۰ سکه تحویل می‌گیرد و در رابطه با مابقی نیز پولش را دریافت می‌کند. اگر بانک مرکزی تشخیص دهد می‌تواند سودی به افراد پرداخت کند اما بیشتر از ۱۰ عدد سکه تحویل داده نمی‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۷-۰۴-۰۹ ۱۱:۵۲

بسیار طرح خوبی است

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۰۹ ۱۶:۰۸

بنظر منم خوبه.که اونا باشن دیگه اعتماد نکنن و پولشونا تو بانکا نزارن من قبل ثبت نام به دوستم گفتم.ولی اون ثبت نام کرد الان بهش میخندم.پولای مردم را گرفتن تو موسسات دیگه بهشون ندادن.بنظرم عالیههههه

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۰۹ ۱۶:۵۰

برای رانت خوار ارزی چون شما بله خوبه

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۰۹ ۲۱:۱۹

نمی تونن این طرحو اجرا کنن چون سکه ها از فردا تو بورس خریدوفروش میشه.ولی لعنت به من که رفتم خونمو فروختم و به اینها اعتماد کردم.

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۱۰ ۰۱:۲۶

افتضاح این طرح دیگه مردم به چی اعتماد کنن

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۱۰ ۱۴:۲۸

اون زمان که ثبت نام میکردن سکه در بازار آزاد 150 الی 200 هزار تومان اختلاف داشت و مردم هم به حرف مسولان اعتماد داشتن

avatar
۱۳۹۷-۰۵-۰۶ ۱۱:۲۲

اگر مرد هستند بالای هزار تا را ندهند. 10 تا و 20 تا و 30 تا را مردم عادی از ترس از بین رفتن پس اندازشون نوشتند. باید تحویل بدهند

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۰۲ ۱۸:۲۳

با این طرح دیگه سنگ رو سنگ بند نمیشه. دیگه اعتمادی نمیمونه.

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۰۹ ۱۲:۱۷

آقای بختیار ! ما به بانک اعتماد کردیم و پول فروش آپارتمان مان را در این کار سرمایه‌گذاری کردیم الان آپارتمانی که من فروختم و سکه پیش خرید کردم کلی قیمتش بالا رفته از خدا بترسید و با سرمایه مردم این طور بازی نکنید.

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۰۹ ۲۰:۲۰

صد در صد حرف شما درست است

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۰۹ ۱۲:۱۸

مگر این مملکت قانون نداره چطور با سرمایه مردم این طور بازی میکنید

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۰۹ ۲۰:۲۷

اين طرح بر خلاف دين اسلام است مهم ترين ويژگى يك مؤمن وفا به عهد وپيمان اوست چه رسد به اين كه يك طرف قرارداد حكومت اسلامى است

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۰۹ ۱۲:۱۹

این طرح یک کلاهبرداری است در سطح بانک مرکزی

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۰۹ ۱۲:۲۹

این آقا احتمالا نفوذیه و ماموریتی که بهش محول شده اینه که با این کار باعث از بین رفتن اعتماد عمومی به سیستم بانکی شده و مردم در شرایط حساس پیش رو پول های خود را از بانک بیرون کشیده و باعث ورشکستگی کشور شوند

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۰۹ ۱۲:۳۲

این کار صد در صد غیر قانونیه اگه قانوندان هستید و ادعا میکنید که از قانون سر در میاورید.

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۰۹ ۱۲:۴۸

جالبه که مجلس می‌تونه و حق داره زیر قراردادی بزنه که از نظر خودش بده! الان چه فرقی هست بین این عمل و کار ترامپ؟

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۰۹ ۱۳:۱۷

عالی است. به شرط اینکه نرخ سود بیست درصد بابت مدتی که پول افرادی که در گروه بانک بود به آنها پرداخت شود.

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۰۹ ۱۴:۰۵

دوستان خودشون سکه هارو گرفتن حالا یاد طرح افتادن که از جیب ملت بردارن

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۰۹ ۱۴:۲۴

مگر لغو قرارداد قبلی که فروش قطعی بوده است و آن موقع صدای شما هم درنیامده با طرح جدید قانونی و شرعی است.دیگر کسی به هیچ چیز اعتماد نمی کند.بخصوص به ادعاهای شما نماینده محترم که خدای ناکرده مثل اقای ترامپ قرارداد بسته شده را می خواهی لغو کنی.

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۰۹ ۱۵:۵۰

سلام.واقعا جای تاسف داره نه به بانک بلکه به کسانی که ثبت نام کردن بخاطر اینکه آدم عاقل از یه سوراخ دوبار گزیده نمیشود.مگه ندید چه بلایی سر سپرده گزاران موسسات در آوردن. مطمئن باشید اگر هم از ترس آبروشون اونا که کم ثبت نام کردن سکشونو بدن همچین مالیاتی ازشون بگیرن که عملا با ندادنش فرقی نکنه.برخلاف اینکه گفته بودن مالیات نداره.منتها کسی نمیفهمه که سال بعد ازشون مالبات گرفتن

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۰۹ ۱۶:۱۱

کجا ی این قرارداد شفاف نبوده ؟ به مدت 2 ماه در رادیو و تلویزیون تبلیغ شده و هرکسی میتوانست بدون محدودیت ثبت نام کنند شما با اینکار دارید آب در آسیاب دشمن میریزید و میخواهید باعث از بین رفتن اعتماد مردم به سیستم بانکی شوید

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۰۹ ۱۶:۱۳

اعتماد به بانک مرکزی و دولت از بین خواهد رفت و مردم در طرحهای آتی دولت شرکت نخواهند کرد

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۰۹ ۱۶:۱۵

آقای محترم به جای نوشتن طرح های بی ربطی که قانونی پشتش نیست بروید و مشکلات حوزه انتخابی خود را حل کنید این طوری بیشتر رای میاورید دست از این شومن بازی بردارید

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۰۹ ۱۶:۱۶

اگه پول ما رانت و اختلاس و دزدی بود به بانک مرکزی نمی سپردیم ما باافرادی در جامه بودیم که به سیستم و نظام اعتماد داشتیم ما جهت کمک به طرح دولت جهت تنظیم بازار اینکارو کردیم بر اساس براورد بانک مرکزی قیمت سکه اون روز بدون حباب دقیقا همین بود حقش این نبود که مجازات به این سنگینی بشیم. یه دفه مردم یه سود قانونی شرعی میبرن با یه معامله درست صدتا متولی پیدا میشه.

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۰۹ ۱۶:۱۸

هیچ مقام و مسئولی نمیتواند یک قرار داد شرعی و قانونی را لغو کند حساب آقازاده ها با عموم مردم جداست اگر کار غیر قانونی کرده اند به قوه فضائیه معرفی بکنید.

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۰۹ ۱۶:۱۹

شماکه نظر ما را نمیذاری ایسنا ....صادق باش امانتدار

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۰۹ ۱۶:۲۴

به نظر من این شرایط باید باشد یعنی هر کسی به هر میزان که سکه بخواهد به او بدهند در عوض به صورت پلکانی مالیات از او بگیرند؛ چراکه بابت این معاملات در آمدی هنگفتی نصیبش می شود و همچنین این یکی از راه های شناسایی پولداران بی درد است . اگر دولت مکانیزمی در اختیار ندارد تا اموال و دارایی افراد را شناسایی کند این یکی از روش های پیدا کردن افراد متمول است

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۰۹ ۱۶:۴۰

پولداران بی درد ، بدون درد و استرس پولشان را به دلار تبدیل کردند وزیر سرشان گذاشتند و مثل ما به بانک مرکزی اعتماد نکردند ، در موقع خرید این نماینده ها کجا بودند ، بانک مرکزی تحویل سکه بدون مالیات را تضمین کرد ، این یعنی دبه دولت ، دبه بانک مرکزی

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۰۹ ۱۶:۲۴

ایسنا گزینشی کار نکن این پستم بذار بی اعتمادمون نکن نمایندگان چه حقی دارند کسانی را که طبق قرارداد مشروع و قانونی سکه خریداری کردند از دریافت آن محروم کنند ودست در جیبب مردم ببرند؟؟؟!!!!! نماینده خادم است یا متصرف اموال مردم؟؟؟؟ مگر مردم دزدی کردند اگر بجای چند ما ه انتظار همان موقع این خلف وعده را میدانستند از بازار سکه با تفاوت قیمت کمی میخریدند ؟؟این کارها باعث بی اعتمادی مردم نه تنها به دولت بلکه به مجلس و باعث خروج طلا وارز و دارای های مردم به خروج و در نتیجه ورشکستگی دولت میگردد و ضرر بی اعتمادی بیشتر از اینست. در ضمن خود بانک مرکزی دراین قضیه سود کرده چرا باید مردم بیگناه ضرر بدهند؟؟

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۰۹ ۱۶:۲۶

زنده باد تفکر کوپن و کوپنیزم! آخر به دولت و مجلس چه مربوطه که مردم یک کالا و جنس قانونی را چند و چه مقدار میخرند. موضوعاصلی هجوم به خرید سکه این است که سیاستهای اقتصادی دولت-مجلس غلط بوده و هست و ارزش پول ملی تنزل کرده و چشم انداز روشنی هم نیست و مردم دارند از ارزش پول خودشان دفاع میکنند. هر وقت اقتصاد کشور روی موازنه و عقل و تدبیر و دور از دروغ و ریاکاری و آدرس عوضی به رونق افتا حتما مردم طلای خودشان را خواهند فروخت. مرض روانی که ندارند.

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۰۹ ۱۶:۴۹

تایید نمیشه اگر هم بشه سکه میشه پنج میلیوون از همون روز مردم پولهاشون رو از بانکها خارج میکنن و فقط طلا و ارز میخرن مطمئن باشید

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۰۹ ۱۶:۴۳

حتی گرفتن مالیات هم قانونی نیست مثل این میمونه اداره مالیات راه بیفته در خونه مردم رو بزنه بگه پارسال خونه شما ۵۰۰ میلیون ارزش داشته الان شده ۸۰۰ میلیون و شما ۳۰۰ سود کردی بیا مالیاتش رو بده واقعا جای تاسف داره که مسئولین مملکت تفاوت کاهش ارزش پول ملی رو با سود افراد رو متوجه نمیشن

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۰۹ ۱۶:۴۹

این طرح و مطرح کردند تا خریداران سکه به مالیات سکه های خریداری شده راضی شوند.

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۰۹ ۱۷:۰۴

دیگه به هیچکدوم از بانکها نمیشه اعتماد کرد. چند روز پیش یکی میگفت حتی برین پولهاتون رو از حسابهای بانکی بکشین بیرون

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۰۹ ۱۷:۲۷

دزدی در روز روشن

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۰۹ ۱۷:۳۰

علت چیه؟ چرا نظرم و درج نمیکنید؟ این کار شما با روح خبرنگاری شما مغایر هست شما باید چشم و گوش مردم باشید خبرنگار اگر هدفش جلب رضایت افراد خاصی باشد آن وقت دیگر هدفش را انعکاس واقعیت هاست از دست می دهد چون محدودیتی به نام جلب رضایت دیگران مانند زنجیری به دست و پایش می پیچد و مانع از حرکتش خواهد شد که می گویند مرگ خبرنگار .

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۰۹ ۱۷:۳۲

این طرح یک کلاه برداری جدید بین مجلس و بانک مرکزی می باشد. بانک مرکزی به مردم سند داده, طرف خونه و زندگیش رو فروخنته

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۰۹ ۱۷:۴۴

این خوبه که حکومت به مردمش سود برسونه ونه فقط به دورو بریاش.من 3 سال پیش پس انداز 30 سال کارو زحمتمو وارد بورس و سهام خودرویی کردم نه تنها سودی نداد بلکه سه چهارم اصل سرمایم هم از بین رفت.ولی عده ای میان و دهها هزار سکه میخرن و یکماهه 100 تا 200درصد سود میکنن.

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۰۹ ۱۷:۵۱

اون روز که پیش فروش می کردند این نماینده کجا بوده طرح محدویت بده. حالا که مردم قانونی ثبت نام کردند که نمیشود به عقب برگشت. اگر همان روز صحبت از محدودیت میشد می رفتیم از بازار سکه میخریدم ۱۶۰۰۰۰۰ حالا هم ۳ تومان شده بود.

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۰۹ ۱۸:۱۶

من سكه هاى خودم رو فروختم و سكه بانك مركزى رو خريدم تا كمى تعدادش بيشتر بشه، و كلا ٥٠ تا پيش خريد كردم، الان قرار باشه سكه ندن كه من حتى با پولش نمى تونم سكه هاى خودم رو بخرم، چرا سكه هايى كه سررسيد يكماهه با سود كلان بود تحويل داديد ، حالا بقيه بايد ضرر كنن؟ با اين كار وضع بدتر خواهد شد نه بهتر

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۰۹ ۱۸:۱۸

نماینده محترم ارزش پول مردم کم شده ، اون وسط کسی سود نکرده الان شما شاکی هستید چرا ارزش سرمایه کسانی که ثبت نام کرده اند کم نشده؟

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۰۹ ۱۹:۳۵

تبریک میگم استارت دلار بیست تومانی توسط اقای نماینده چشم میریم با پس انداز مون دلار میخریم ببخشید به شما اعتماد کردیم واقعا شرمساریم اگه عرضه داشتین دلار رو کنترل میکردین نه سکه نه ماشین نه ملک ابزار سرمایه گذاری بجای کار تولید نمیشد ، حیا کنید

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۰۹ ۱۹:۴۹

طرح پیش فروش سکه کاملا قانونی و شرعی بوده و قراردادی بوده بین بانک و مردم.قانون رو که نمیشه تغییر داد و حق مردم رو پایمال کرد.اگر قراره کسی فکری بکنه و طرحی بده برای از این لحظه به بعد میتونه باشه نه قردادی که چند ماه قبل بسته شده و کاملا قانونی بوده.این که یه عده سود کردن دلیل بر این نیست که یه عده قانون رو زیر پا بگذارند.پس چرا پیش فروش یکماهه رو تحویل دادن ؟؟این موارد هست که باعث بی اعتمادی مردم میشه و کار رو خراب تر میکنه.از این نماینده محترم هم میخوام که قبل از هر کاری یکم فکر کنه لطفا...

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۰۹ ۲۰:۴۶

امیدوارم شورای نگهبان مانع تصویب این طرح بشوند که کاملا مغایر شرع و قوانین است

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۰۹ ۲۱:۳۴

ما اینقدر سکه رو خریدیم و یه معامله ای انجام دادیم کجای شرع واسه سود ناشی از معامله سقف تعیین کرده که می خوان تبدیل به قانونش کنن.

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۰۹ ۲۲:۱۵

با این کاری که میخواهند انجام بکنند باعث سلب اعتماد مردم به سیستم بانکداری و بانک مرکزی می شوند.

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۱۰ ۰۱:۰۴

با کلاه بردار ترین انسان اگر معامله میکردید و مدرک داشتید جرات همچین ادعایی را به خودش نمیداد. چه رسد به بانک مرکزی. فردا کلیه اموال مردم را بگیرید و بگویید چون تسبت به پارسال ارزش ریالی آن افروزده شده بیایند و جای ان ریال دریافت نمایند. جرم مردم اعتماد به دولت است و باید سرمایه آن‌ها نابود شود. حتما خیلی ها موافق خواهند بود که دارایی‌های مردم به نفع آن‌ها مصادره گردد.

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۱۰ ۰۲:۵۴

این طرح نه تنها باعث بی اعتباری بانک مرکزی میشه بلکه با سرازیر شدن دوباره این پول به سمت سکه و ارز باعث تشدید تورم و گرون تر شدن سکه میشه .

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۱۰ ۰۶:۱۳

بفرمایید قراره اعتماد به بانک مرکزی رو هم از مردم بگیریم اون وقت دلار 20000 تومنی رو میبینید همه میرن پولشون رو از بانکها درمیارن مگه فقط سکه گرون شده؟!! همه چیز گرون شده

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۱۰ ۰۸:۱۰

مردم به نظام بانکی اعتماد کردندوسرمایه های خود راتحویل دادند اگر خلف وعده شود نظام بیشتر ضرر میکند چون بزرگترین سرمایه خود راکه اعتماد مردم است از دست میدهد!!

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۱۰ ۰۸:۴۸

من دو تا خونه فروختم مالياتش رو هم دادم يه ماشين فروختم مالياتش رو هم دادم سهام فروختم مالياتش رو هم دادم و با پول اينها حدود 500 سكه پيش خريد كردم اسناد هم موجوده درضمن قيمت دلار در تاريخ 01/12/96 مبلغ 4563 تومان و يورو 5719 تومان بود. قيمت سكه در بازار هم 1480 بود. حالا طرف اومده سكه شش ماهه بقيمت هر سكه 1400 ثبت نام كرده سكه اگر ده هزار تومن هم بشه طرف سود نكرده فقط ارزش پولشو حفظ كرده

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۱۰ ۰۹:۳۰

واقعا جای تاسف داره که مسئولین تفاوت کاهش ارزش پول ملی رو با سود افراد رو متوجه نمیشن

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۱۰ ۰۹:۳۵

بانک مرکزی دنبال این بود که پولهای سرگردون دست مردم رو جمع کنه الان اگه بخواد پس بده این همه پولو که بدبخت میشه از کجاش میخواد بیاره

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۱۰ ۰۹:۵۵

وای به حال ملتی که نماینده هاشون به جای حل مشکلاتشون حکم به خالی کردن جیب و دارائیشون میدهند

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۱۰ ۱۱:۴۰

مگه معاون بانک مرکزی همون موقع نگفته بود که پیش فروش سکه معاف از مالیاته و هیچ مالیاتی از پیش فروش کنندگان اخذ نمیشه ؟ الان که قیمت سکه بالا رفته آقایون دبه درآوردن ؟ تا ما باشیم و دفعه دیگه به حرف مقامات اعتماد نکنیم.

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۱۰ ۱۲:۱۷

قطعا اونایی که در طرح پیش فروش شرکت کردند خانواده هم دارند پس 114هزار نفر ضرب در3یا4بشه تا بفهمید یک شبه چه تعداد از مردم این سرزمین را بدبخت کردید

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۱۰ ۱۴:۲۴

این مردم همون مردمی هستن که در زمان جنگ از شکمشون زدن و برنج و نون از سفره اشون زدن و فرستادن برای جبهه های جنگ علیه باطل حالا بهشون بد قولی کنید نوبت ما هم میرسه

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۱۰ ۱۸:۵۶

من خونه ام رو فروختم دادم به بانک الان با این گرونی چیکار کنم

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۱۰ ۱۹:۴۴

اگر سکه قیمتش پایین می امد ومردم متضرر می شدندباز هم نماینده محترم حساسیت نشان میداد?

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۱۰ ۲۰:۵۵

اگر در ان زمان محدودیت قرار میداند ، خیلی از این افرای که سکه ثبت نام کردند ماشین خارجی خریداری میکرند که سود آن خیلی بیشتر از سکه بود و سریع تر به پول و جه نقد میرسیدند اگر نمایندگان قصد جلوگیری از مافیای اقتصادی را دارند چرا رانت خواران واردکننده ماشین را که بیش از 3 برابر پولشان سود کرده اند در دستور کار خود قرار نمی دهند با این وضع اعتماد مردم به بانک مرکزی کلا از بین میرود.

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۱۱ ۱۰:۳۳

مگه بچه بازي،ملت خونه و ماشين فروختن سكه نوشتن،اون پول مگه الان ارزشي داره،يه عده واسه پرداخت مهريه سكه نوشتن.دارايي مردم مگه بازيچه دست دولت و مجلس.تير خلاص اعتماد مردم به دولت رو داريد ميزنيد.بعد ميگيد چرا مردم دلارهاشونو نميارن بذارن بانك؟

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۱۱ ۱۱:۰۱

نتیجه این که هیچوقت بصورت شفاف خرید نکنید این همه رانت تو این مملکت شد مجلس وارد عمل نشد حالا یه عده چندتا سکه خریدن رانت صورت گرفته اگه ارزون میشد اون 30 یا 40هزار تا را میدادن ایناخودشون تو ساختمان دولتی میشینن ماشین دولتی سوار میشن حقوق آنچنانی میگیرن دیگه چی از درد مردم میفهمن با سرمایه مردم بازی میکنند با اسم قانون مردم را میچاپن

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۱۱ ۱۴:۱۹

به یک طلافروشی زیرپله ای در صادقیه می شه اعتماد کرد ولی به اینا نمی شه.

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۱۱ ۱۸:۵۰

اون طلا فروش زیر پله ای میفهمه اعتماد مشتری یعنی چه اما این آقایون نمی فهمن مردم یعنی چه

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۱۲ ۰۵:۳۹

اگر قرار بود کاهش ارزش پول و قدرت خرید و گران شدن قیمت ها سود باشه که همه مردم از فردا بشینن خونه و بانک مرکزی اسکناس چاپ کنه و بهشون بده دیگه و مردم همه سود کنن

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۱۲ ۰۵:۴۲

اجرای این قانون خودش نقص قانون هست و اقدامی غیر قانونی است این طرح تصرف مال غیر محسوب می شود و یا تصرف عدوانی

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۱۲ ۰۷:۱۳

اینکه سکه گران شده مقصر ما نیستیم بلکه ما با پیش خرید سکه مانع از آن شدیم که الان سکه 10 میلیون بشه الان تو کشور ما دلار از طلا تبعیت میکنه نه طلا از دلار

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۱۲ ۱۴:۱۲

پولتون از بانک بگیریدو باهاش طلا کهنه یا آب شده بخرید چون بعد از تصویب گرون میشه این دیگه تنها راه است که از ارزش پولتون دفاع کنید بیش از اینکه بی ارزش تر بشه

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۱۳ ۲۱:۱۶

اقای بختیار.نظرتان در مورد پیمان شکنی ترامپ و خروج یکطرفه از قرارداد برجام را صراحتا بفرمایید

avatar
۱۳۹۷-۰۵-۲۸ ۱۵:۴۶

قانون هیچ گاه عطف به ماسبق نخواهد شد مگر اینکه به نفع اون کسی باشد که قانون در مورد او صدق میکند و برفرض محال این قانون تصویب هم بشه از این به بعد رو شامل میشه نه گذشته رو و اگه نماینده های مجلس خودشونو قانون گذار میدونن باید این رو بهتر بدونن

avatar
۱۳۹۷-۰۵-۳۱ ۱۶:۲۳

مردم دیگه به کی و به چی اعتماد کنند؟

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۰۱ ۱۹:۲۱

اونایی که خونشونو فروختن و سکه خریدن از کجا می دونستید سکه گرون میشه جز اینکه رانت خبری داشتین والا کسی خونشو نمیده سکه بگیره یا کسایین که پولدارنو و خونه اضافی زیاد دارن.در هر صورت ادمای عادی پیش خرید سکه نکردن

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۰۵ ۱۶:۱۶

اقایی که میگی آنهایی که خریدن رانت اطلاعاتی داشتند حرف مفت لطفا نزن احتمالا باجناقت سکه خریده و شما نخریدی و حسابی حس حسادت گل کرده نه؟؟؟

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۰۷ ۰۹:۵۲

به مدت دو ماه رادیو و تلویزیون و جراید تبلیغ پیش فروش سکه بود و تقریبا به مردم التماس میگردند که سکه بخرند آنوقت شما میگید رانت اطلاعاتی بود در همان اسفند گذشته قیمت سکه در بازار آزاد تنها 120 هزار تومان گرانتر از پیش فروش یک ساله بود

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۰۸ ۱۰:۱۹

متاسفم برای مردم...