• یکشنبه / ۱۰ تیر ۱۳۹۷ / ۰۸:۲۰
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 97041005070

در پی دستور حسن روحانی صورت گرفت

انتشار فهرست کالاهای دریافت‌کننده ارز رسمی از سوی بانک مرکزی

انتشار فهرست کالاهای دریافت‌کننده ارز رسمی از سوی بانک مرکزی

فهرست کالاهای دریافت‌کننده ارز رسمی به تفکیک افراد و شرکت‌ها منتشر شد.

به گزارش ایسنا، بانک مرکزی در راستای تاکید رییس‌جمهوری مبنی بر لزوم شفاف‌سازی اختصاص ارز فهرست کالاهای دریافت‌کننده ارز رسمی به تفکیک افراد و شرکت‌ها را منتشر کرد که در فایل زیر قابل دریافت است. این شرکت‌ها از ۲۱ فروردین تاکنون ارز رسمی به نرخ ۴۲۰۰ تومان برای واردات کالا دریافت کرده‌اند.

دریافت فایل

حسن روحانی چهارشنبه گذشته در دومین نشست هم‌اندیشی مدیران ارشد دولت که در سالن اجلاس سران برگزار شد، با بیان این که مردم باید احساس کنند زندگی ضروری و روزمره آنها تحت هر شرایطی تأمین خواهد شد، از وزیر صنعت، معدن و تجارت خواست صریحا به مردم بگوید که چه اقلام  و جنس‌هایی به کشور به وفور وارد می‌شود و قیمت آنها تغییر نخواهد کرد و اگر این اقدام نیاز به ارز دارد، تحت هر شرایطی تأمین خواهد شد.

رئیس‌جمهوری همچنین بانک مرکزی را موظف کرده بود، به مردم توضیح دهد که برای چه کارهایی ارز رسمی و به چه میزان پرداخت شده است. روحانی گفته بود: «ما باید از مردم کمک بگیریم و آنها می‌توانند به دولت کمک کرده و بر امور نظارت داشته باشند و این حق آنهاست که بدانند چه کسی و به چه میزان و برای چه کاری ارز دریافت کرده و قیمت جهانی محصولی که با آن ارز وارد شده چقدر است.»

روحانی همچنین با بیان این که باید از فضای مجازی استفاده کرد، گفت: باید به مردم بگوییم در این پنجاه و یک روز، به چه کسی و به چه قیمتی و برای چه جنسی ارز دادیم. مردم برای تأمین زندگی روزمره خود و داروها و نیازهای خود نباید دغدغه داشته باشند و این مسئولیتی است که بر دوش ماست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۷-۰۴-۱۰ ۰۸:۴۲

احسنت به بانک مرکزی حقیقتا" یک قدم بزرگی در راستای مردم سالاری دینی برداشته است جای تقدیر و تشکر دارد.

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۱۰ ۱۰:۰۴

واقعا متاسفم که کشور یک همچین لیستی رو وارد میکنه ، واقعا به راحتی میشه ۸۰ درصد رو در داخل تولید و کارآفرینی کرد. اتو دیگه چیه آخه !!! ولی همین لیست باعث میشه که مردم و سرمایه گذارها متوجه بشن در کجا میتونن به اقتصاد کشور کمک کنن. ممنون

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۱۰ ۱۵:۵۸

اتو دیگه چیه آخه ???!!!! بسم الله شما تولید کن من خریدارم.

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۱۰ ۱۰:۲۸

با سلام و تشکر از خبرگزاری سه سوال مهم درباره این لیست؛ اول- آیا کل ارز اختصاصی منوط به همین لیست بوده؟ دوم- چرا ماموت خودرو مجوز می گیرد واردات چای ساز و قهوه ساز کند؟ سوم- با وجود اینهمه واردات کاغذ و خمیر کاغذ پس چرا اوضاع چاپ و کاغذ انقدر بی سروسامان است؟! تشکر

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۱۰ ۱۰:۵۴

یعنی اصلا دلار ندادن؟ پس چطوری میگن دلار ۴۲۰۰ دادیم؟ سرکار بودیم؟

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۱۰ ۱۱:۵۹

طبق همین لیست شرکت های وارد کننده بوش فیلیپس ال جی سامسونگ و ... میلیون ها یورو ارز ۴۲۰۰ گرفتن ولی همشون میگن ما نگرفتیم، و محصولاتشون رو با دلار ۸۰۰۰ تومنی میفروشن !!! چرا با این ها برخورد نمیشه ؟؟؟ هیچ کس جرات برخورد نداره.

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۱۰ ۱۲:۳۲

- این لیست که همش به یورو هستش ! پس دلار گرفته ها کی هستند ؟ - یعنی تو کل مملکت همین چند تا شرکت مختل کننده بازار ایران هستند ؟ - در راستای حمایت از تولید ملی بعضی کالاها که در لیست وجود دارد، دادن مجوز وارداتش هم واقعا شرم آوره چه برسه اختصاص دلار و یور - کاش جمع این جدول هم مشخص بود ( معلومه این 53 صفحه بخشی از هزاران صفحه ای هستش )

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۱۰ ۱۵:۲۱

خیلی زیبا می شد اگر این لیست کامل بود مثلا اشخاصی که برای خودرو ارز گرفتند چرا نیست . احتمالا یه جای کار می لنگه که لیست ناقصه !!1

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۱۲ ۱۵:۲۷

قراره با متخلفین چه برخوردی بشه؟ مجازات میشن؟! شما برو برخی سایت ها نمودار تغییرات قیمت هر لپتاپ در طی چند ماه گذشته هست. با وجود این که ارز دولتی دریافت میکردند قیمت ها مطابق افزایش نرخ ارز قاچاق بالا رفته و انقدر خیالشون راحت بوده که قرار نیست مجازات بشن و نمودار ها رو پاک نکردن و هر کسی میتونه ببینه. انگار همه کاراتون سیاه بازیه