• یکشنبه / ۱۰ تیر ۱۳۹۷ / ۱۴:۴۹
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 97041005486
  • خبرنگار : 71093

معامله اوراق سکه شاید وقتی دیگر!

معامله اوراق سکه شاید وقتی دیگر!

در حالی که قرار بود اوراق گواهی سکه پیش فروش از امروز در بورس کالا داد و ستد شود به دلایلی این موضوع به تعویق افتاده است.

به گزارش ایسنا، در روزهای گذشته شنیده شد که افرادی در طرح پیش فروش سکه توسط بانک مرکزی تعداد زیادی سفارش ثبت کرده بودند این موضوعات و حواشی مربوط به آن سبب شد یکی از نمایندگان مجلس در این مورد موضع گیری کند. علی بختیار در رابطه با جزئیات طرح دو فوریتی ممنوعیت واگذاری سکه به صورت نامحدود، بیان کرد: متاسفانه ما افرادی داریم که ۳۰ تا ۴۰ هزار سکه پیش خرید کرده‌اند. در این طرح در واگذاری سکه‌ها محدودیت در نظر گرفته می‌شود؛ به عنوان مثال اگر کسی ۳۰ تا ۴۰ هزار سکه پیش خرید کرده باشد، ۱۰ سکه را تحویل می‌گیرد و مابقی پول به آن باز می‌گردد.

از طرفی بانک مرکزی اعلام کرده بود که از امروز گواهی سپرده سکه در بورس کالا داد و ستد می شود اما در نهایت این موضوع محقق نشد. شنیده شده  مسئولان هنوز درباره پرداخت مالیات از سوی خریداران اوراق سکه در این طرح به توافق نرسیده اند. این در حالی است که  اوراق سلف موازی در بورس کالا معاف از مالیات است و اگر اوراق پیش فروش بخواهد در بورس کالا داد و ستد شود قاعدتا مالیاتی نباید به آن تعلق گیرد.

از طرفی موضوع مربوط به افرادی که تعداد زیادی سکه پیش خرید کرده اند هنوز حل نشده است و مشخص نیست که این افراد به تعداد سفارششان سکه می‌گیرند یا حداکثر ۱۰ سکه خواهند گرفت. البته طبیعی است که اتخاذ این تصمیم می تواند به اعتماد بازار ضربه وارد کند، چرا که در هنگام پیش فروش هر شخصی قانونا می‌توانست به هر تعداد سکه بخرد بسیاری معتقدند این موضوع باید در هنگام پیش فروش اعلام می‌شد و متولیان امر از ایجاد رانت در این مورد جلوگیری می‌کردند. در هر حال این موضوعات سبب شده معامله اوراق پیش فروش سکه در بورس کالا تاکنون عملیاتی نشود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۷-۰۴-۱۰ ۱۵:۳۴

ندادن سکه ها به مردم باعث ضربه زدن به اعتماد مردم به نظام می‌شود وآنگاه هیچ قراردادی پا برجا نخواهد بود و مردم پول‌های خود را از بانک ها بیرون می کشنند چون احتمال اینکه فردا پول‌های مردم داده نشود هست

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۱۰ ۱۶:۱۱

واقعاً اون پاگونچی کی بوده که طرح به این خوبی که التهاب زدا بوده رو اصلاً راجع‌به‌ش حرف زده!؟

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۱۰ ۲۰:۰۶

یک نماینده که خودش قانونگذار است باید به قوانین احترام بگذارد مگر کسی که خونه خریده ودر این مدت کوتاه قیمتش دو برابر شده معامله اش رامیشه دستکاری کرد

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۱۰ ۱۶:۴۸

اين كه جلو عرضه رو گرفته يعني باعث افزايش قيمت شده در ضمن مگه اين آخرين باره كه بانك مركزي يه كاري مي كنه؟ دفعه بعد كسي تره هم براي بانك مركزي خرد نميكنه اعتماد مردم رو از بين نبريد تو اين چند ماه همه چيز گرون شده سكه هم يكي اش بزاريد پولها بره سمت بازارايي مثل سكه كه تاثير زيادي روي زندگي روزمره مردم عادي نداره

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۱۰ ۱۷:۱۶

واقعا متاسفم كه حتي روي حرفي هم كه ميزنند ...نمي مانند.

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۱۰ ۱۸:۰۰

ثبت نام سکه از طریق صدا و سیمای جمهوری اسلامی تبلیغات میشد. با این طرحاشون جنگ داخلی درست میکنند و دیگه هیچ کس به این نظام کو چکترین اعتمادی نخواهد کرد. آقای دکتر روحانی شما احمدی نژاد را رو سفید کردید.

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۱۰ ۱۸:۲۳

وای ...اخه مگه میشه چیزی رو که دولت خودش قطعی وقانونی متعهد شده رو اینجور بزنه زیرش، اگه یه چنین چیزی روبخواد اجرا کنه به خود دولت یه توهین بزرگ وبی عدالتی و پایبند نبودن به قانونی هست که خودش وضع کرده واین شرم اوره واسه حکومت اسلامی.

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۱۰ ۱۸:۳۸

ابطال قرادادهای پیش فروش در صورت انجام آن در این شرایط حساس جامعه علاوه بر بدگمانی مردم نسبت به حاکمیت موجبات فرار مضاعف سرمایه از کشور را به همراه خواهد داشت ودر دراز مدت این بی اعتمادی منجر به بحرانهای اجتماعی دامن زده میشود ومردم با شتاب هر چه بیشتر نسبت به خروج سرمایه از کشور اقدام خواهند نمود کسانی که به پیش خرید در آن مقطع مشخص اقدام نمودند در جهت حفظ سرمایه های خویش گزینه های دیگری نیز جهت انتخاب داشتند از قبیل واردات خودرو و خرید آن،خرید ارز وسکه از سطح بازار،خروج سرمایه طی حواله به کشورهای دیگر،وچندین امر دیگر پس بهتر است نمایندگان مجلس با آرامش فضای کشور را ملتهب ننموده و امور را در اختیار بانک مرکزی قرار داده تا مسیر روشن وهموار را برای مردم فراهم و این عدم اطمینان وشبهه گرایی ها پایان یافته ودیگر شاهد امواج نارضایتی در بین مردم نباشیم ومساله ایی را که قانونی بوده به آن احترام گذاشته تا شاهد ثبات در بازار باشیم

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۱۰ ۱۸:۳۹

ندادن سكه هاي مردم يعني يه دزديه آشكار و فاااجعه اقتصادي و بي اعتمادي محض به نظام بانكي و اقتصادي لطفا ازين بيشتر مردم رو عصبي و بي اعتماد به كل سيستم مالي و اقتصادي و بانكي نكنيد.

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۱۰ ۱۹:۰۶

دیگه خیانت به اعتماد مردم شاخ ودم نداره بنده خدا ها هرچی داشتن باختن خدا هست میبینه

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۱۰ ۲۰:۰۹

وای به آن روزی که مردم یک کشور به بانک مرکزی آن کشور بی اعتماد بشن اگر بانک مرکزی به تعهدش عمل نکنه می خواهید مردم عادی به تعهداشون عمل کنن؟؟؟

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۱۰ ۲۰:۲۵

قرارداد پیش فروش سکه شفاف وقانونی بوده است هرگونه بدعهدی حرام ودزدی مال مردم هست هیچکس مالشو از سرراه پیدا نکرده ،بعضی ها خونشونو فروختن ثبت نام کردند

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۱۰ ۲۲:۳۶

کسانیکه شفاف عمل کرده اند باید مالیات بدهند وکسانیکه ازکف بازار خرید کرده‌اند خیر واین نتیجه اعتماد به به نظام بانکی است.

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۱۱ ۱۵:۰۷

پس سکه هایی که در سر رسید یک ماهه تحویل گردید چی می شود یا همه یا هیچ کس تحویل نمی گیرند این یعنی تصمیم کشک و بی عدالتی

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۱۱ ۱۵:۱۹

اوراق سکه که با نماد وسکه در بورس ایجاد شده بزودی قابل معامله می شود و قیمت سکه شدیدا کاهش پیدا می کند چون ۵۰۰ تومان حباب دارد