• یکشنبه / ۱۰ تیر ۱۳۹۷ / ۱۵:۲۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 97041005520
  • خبرنگار : 71610

اسرائیل تجهیزات نظامی به مرز سوریه فرستاد

اسرائیل تجهیزات نظامی به مرز سوریه فرستاد

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که تجهیزات نظامی که شامل توپ و تانک می‌شود را به عنوان یک "اقدام احتیاطی" به مرز سوریه ارسال کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، آویخای ادرعی، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی ادعا کرد: ارتش اسرائیل همچنان در کنار پایبندی به اصل عدم مداخله در آنچه در داخل سوریه اتفاق می‌افتد، به سیاست پاسخ شدید به نقض حاکمیت اسرائیل با هر گونه تجاوز و یا به خطر انداختن ساکنین آن، نیز پایبند است.

ارتش رژیم صهیونیستی هم چنین کلیپ ویدئویی را منتشر کرد که در آن سربازان اسرائیلی در حال مداوا و امداد رسانی به کسانی هستند که آنها را "آوارگان سوری" خوانده که در جریان درگیری‌ها در درعا مجروح شده‌اند.

در ویدئوی منتشر شده توسط ارتش رژیم صهیونیستی سربازان این رژیم در حال مداوای آوارگان سوری مجروح هستند.

این اولین باری نیست که ارتش اسرائیل از کمک رسانی به سوری‌ها صحبت می‌کند، پیشتر نیز آویخای ادرعی اعلام کرده بود: ارتش عملیات ویژه‌ای را در چهار منطقه به منظور انتقال کمک‌های انسانی به سوری‌هایی که از درگیری‌ها فرار کرده‌اند، انجام داده است.

وی در بیانیه‌ای گفت: در این عملیات که چندین ساعت به طول انجامید، ۳۰۰ چادر، ۱۳ تن مواد غذایی، سه تن غذای کودک، ۳۰ تن لباس و کفش و همچنین سه کامیون حاوی تجهیزات پزشکی و دارو به این افراد تحویل داده شد.

این سخنگو فاش کرد، از سال ۲۰۱۵ تاکنون اسرائیل حدود ۵۰۰۰ سوری را مداوا کرده است. در واقع رژیم صهیونیستی از سال‌های پیش شورشیان سوری را که با نظام سوریه می‌جنگند حمایت می‌کند.

وی افزود: بیش از ۴۸۰۰ سوری در بیمارستان‌های اسرائیل مداوا شده‌اند که ۳۳ درصد آنها را مردان، ‌۱۷ درصد را زنان و ۵۰ درصد را کودکان تشکیل می‌دادند.

ادرعی تاکید کرد، ارتش اسرائیل یک مرکز پزشکی با همکاری سازمان بین‌المللی امدادرسانی در جنوب بلندی‌های جولان ایجاد کرده و از ماه اوت ۲۰۱۷ پذیرای ۶۰۰۰ سوری بیمار بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha