• سه‌شنبه / ۱۲ تیر ۱۳۹۷ / ۱۱:۱۳
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 97041206617
  • خبرنگار : 30054

مدیرعامل مجموعه نمایشگاهی «شهرآفتاب» تشریح کرد:

سه برنامه استراتژیک برای توسعه شهر آفتاب

محمدرئوف قادری مدیرعامل نمایشگاه شهرآفتاب

مدیرعامل مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب با بیان اینکه با تکمیل فازهای بعدی امکاناتی همچون مرکز همایش‌ها، هتل‌ها، مراکز تجاری و تفریحی و ورزشی، بازارچه‌های صنایع دستی و سنتی و احتمالا پروژه‌های دیگری مثل دریاچه مصنوعی به این مجموعه افزوده می‌شود، سه برنامه استراتژیک توسعه شهرآفتاب را تشریح کرد.

به گزارش سرویس بازار ایسنا، محمد رئوف قادری با بیان اینکه حدود ۱۵ سال پیش دولت به دلیل مشکلاتی که در راستای برگزاری نمایشگاه‌های بزرگ در شهر تهران از جمله ایجاد ترافیک، آلودگی هوا، مزاحمت و آزار و اذیت‌ها برای شهروندان تهرانی حادث می‌شد، تصمیم گرفت در محل مناسب‌تر و تقریبا در حاشیه شهر تهران، نمایشگاهی را در شان کشور ایران بسازد، اظهارکرد: شهرداری تهران به نوعی در اجرای این ایده پیش‌دستی کرد و قبل از اینکه دولت بتواند سرمایه‌گذاری کند این کار را انجام داد. به این منظور نقطه بسیار استراتژیکی در جنوب تهران جایی که محل  ورود و خروج ۳۱ استان کشور و محل ورود و خروج مهمانان خارجی از طریق فرودگاه بین‌المللی امام‌خمینی و یا فرودگاه مهرآباد و راه‌آهن جمهوری اسلامی که در جنوب قرار گرفته است، انتخاب شد.

وی با اشاره به اینکه در کنار نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب ۱۵ سالن نمایشگاهی، مرکز همایش‌های بین‌المللی، سه هتل ۵ ستاره، سه مرکز تجاری دیده شد، افزود: شهر آفتاب توسط یکی از شرکت‌های بزرگ و صاحب‌نام بین‌المللی یعنی gmpآلمان به عنوان مشاور طراحی شد که طراحی این نمایشگاه را شبیه نمایشگاه رومانو ایتالیا انجام داد که آن نمایشگاه هم ساخته و پرداخته شرکت gmp آلمان است. 

قادری در ادامه به افتتاح این مجموعه در سال ۱۳۹۵ اشاره کرده و افزود: نمایشگاه شهر آفتاب به دلایل سیاسی قبل از اینکه کاملا  آماده شده باشد، مورد بهره‌برداری قرار گرفت و در واقع تولدی زودرس یافت. شاید اگر همه بخش‌های شهر آفتاب ساخته می‌شد و بعد به بهره‌برداری می‌رسید خیلی بهتر بود اما در حال حاضر فاز اول آن که ۲۰ درصد پروژه ساخت شهر آفتاب را شامل می‌شود، ساخته شده است.

وی یادآور شد: در فازهای بعدی  سالن‌های نمایشگاهی دیگر، مرکز همایش‌ها، هتل‌ها، مراکز تجاری و مراکز تفریحی مثل شهر بازی، باشگاه ورزشی، بازارچه‌های صنایع‌دستی و سنتی ایران، مجتمع‌های متنوع خدماتی و احتمالا پروژه‌های دیگری مثل دریاچه مصنوعی در نظر گرفته شده و به شهرآفتاب اضافه خواهد شد.

قادری با بیان اینکه از زمانی که بنده مسئولیت خدمت‌گذاری در شهر آفتاب را بر عهده گرفتم سه استراتژی جدید توسعه‌ای برای نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب در نظر گرفته و دنبال شد، تصریح‌کرد: استراتژی اول بحث انتقال نمایشگاه‌های بزرگ و حتی نمایشگاه صنوف به شهر آفتاب است. به دلایل سیاسی در طول ۱۲ سال گذشته بین شهرداری تهران و دولت تقابلی وجود داشت که باعث شد این دو هیچگاه به توافق و تفاهم نرسند اما خوشبختانه در دوره جدید که هم شهرداری و شورای شهر و هم دولت تقریبا که از یک جبهه سیاسی تعریف می‌شوند، این مسئله به نتیجه رسید و ما موفق شدیم تفاهم‌نامه دو جانبه‌ای بابت موضوع انتقال نمایشگاه‌های بزرگ به شهر آفتاب امضا کنیم. پیشرفت این هدف با ساختن سالن‌های دیگر و با سرمایه‌گذاری‌های مجدد در شهر آفتاب انجام‌پذیر خواهد بود. 

مدیرعامل شهرآفتاب افزود: مطلب دومی که به عنوان استراتژی توسعه‌ای دوم از آن یاد شده، تبدیل کردن نمایشگاه شهر آفتاب به شهر نمایشگاهی است. به این مفهوم که چه ایرانی‌ها و چه خارجی‌ها در صورت ورود به این نمایشگاه برای تامین نیاز خود نیازی به خارج شدن از آن نداشته باشند.

وی استراتژی سوم توسعه شهرآفتاب را تبدیل این مجموعه به منطقه ویژه اقتصادی اعلام کرد و توضیح داد: می‌دانیم تهران تنها پایتخت سیاسی ایران نیست بلکه پایتخت اقتصادی ایران هم به شمار می‌رود. یکی از زیرساخت‌هایی که متاسفانه در تهران وجود ندارد و به عنوان ضعف پایتخت اقتصادی ایران  محسوب می‌شود، نداشتن منطقه ویژه اقتصادی و یا منطقه آزاد تجاری است. خوشبختانه ما برای برطرف کردن این نقیصه قدم برداشتیم و این طرح در مذاکره با اعضای دولت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای شهر تهران و شهرداری با استقبال جدی مواجه شده است.

وی با تاکید بر اینکه ما در مسیر مطالعه این طرح ظرف ماه‌های آینده فعالیت خواهیم کرد تا منطقه شهر آفتاب تبدیل به منطقه آزاد تجاری و یا منطقه ویژه اقتصادی شود، بیان کرد: به این ترتیب مبادلات و تجارت بین‌المللی در تهران رونق بیشتری خواهد گرفت و خارجیان و کسانی که به شهرآفتاب وارد می‌شوند چه برای تردد خود و چه تجهیزاتی که به همراه دارند نیازی به تشریفات گمرکی و محدودیت‌های قانونی نخواهند داشت.

مدیرعامل شهر آفتاب با بیان اینکه این سه استراتژی که مورد استقبال کارگزاران نظام جمهوری اسلامی در مجلس شورای اسلامی، شورای شهر و شهرداری پایتخت قرار گرفته، با تکیه بر کمک و همراهی رسانه‌ها به مرحله انجام می‌رسد، گفت: در این صورت ما شاهد تحقق رونق جدی در صنعت نمایشگاهی و حتی کاهش فاصله طبقاتی بین شمال و جنوب تهران و همچنین شاهد رونق اقتصادی و سرمایه‌گذاری در قلب ایران اسلامی خواهیم بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.