• چهارشنبه / ۱۳ تیر ۱۳۹۷ / ۱۵:۱۵
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 97041307690
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی ۱۳ تیر بخوانید؛

بایگانی رفع فیلتر توییتر/تغییرات در کابینه؛ گمانه زنی/مسکوت ماندن طرح «سکه»/تکذیب «ابردزدی»...

بایگانی رفع فیلتر توییتر/تغییرات در کابینه؛ گمانه زنی/مسکوت ماندن طرح «سکه»/تکذیب «ابردزدی»...

پیام سرلشکر سلیمانی در قدردانی رئیس جمهوری، احراز تخلف ۵ میلیاردی یک شرکت واردکننده گوشی با ارز دولتی در تهران، آزادی محمدرضا جلائی پور از زندان، شرایط آزادی مشروط «نرگس محمدی»، همه راکتورهای هسته‌ای فعال در جهان، تکذیب ادعای آموزش نظامی توسط ایران به نیروهای طالبان، واکنش مقامات پیشین آمریکا به توئیت ترامپ مبنی بر اعطای حق شهروندی به ایرانی‌ها، تاکید صدراعظم اتریش بر اهمیت پایبندی به برجام، مخالفت دولت چین با تحریم ایران و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز چهار شنبه، سیزدهم تیر ماه ۱۳۹۷ است.

به گزارش ایسنا، هیات افسران جوان و ارشد وزارت دفاع چین از تیپ ۶۵ نیروهای ویژه هوابرد نیروی زمینی ارتش بازدید کردند و از نزدیک در جریان مراحل مختلف آموزش و توان رزمی این نیروها قرار گرفتند. امیر سرتیپ سیروس امان‌اللهی فرمانده تیپ ۶۵ نوهد در جمع هیات اعزامی از چین، اظهار کرد: تیپ ۶۵ نوهد آمادگی دارد که در صورت آمادگی و تمایل سلسله مراتب فرماندهی نسبت به تبادل تجربیات و تعاملات سازنده با نیروهای ویژه کشور دوست جمهوری خلق چین اقدام نماید.

در پی بروز مشکل جدی آب شرب در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر، تیم ویژه‌ای به نمایندگی از رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) جهت بررسی و کمک‌رسانی به فرایند تامین آب شرب مردم روستاهای این دو شهر اعزام شد.

سرلشکر سلیمانی در پیامی از رئیس جمهوری قدردانی کرد و مواضع اخیر رئیس جمهوری در قبال آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها را ستودنی و مایه مباهات و افتخار دانست.

رییس جمهور کشورمان در یادداشت توئیتری ملاقات با رییس جمهور سوئیس را حاوی توافقاتی برشمرد که نویدبخش آینده‌ای روشن در روابط دوجانبه است. روحانی دراین یادداشت افزود: مذاکرات دوستانه و سازنده‌ای با «الن برسه» در برن داشتیم.

همزمان با سفر حسن روحانی به وین، صدراعظم اتریش در پیامی در صفحه توئیتر خود با تاکید بر اهمیت حفظ توافق هسته‌ای خواستار پایبندی تمام طرف‌ها به تعهداتشان در این توافق شد.

فاصله یک ادعا تا واقعیت

همزمان با سفر رئیس‌جمهوری به دو کشور اروپایی دستگاه اطلاعاتی بلژیک مدعی دستگیری چند ایرانی با اتهام اقدام برای انجام یک عملیات تروریستی شد، اما واقعیت با آنچه رسانه‌ها و برخی مقامات خارجی اعلام کردند فاصله بسیاری دارد...

یک منبع آگاه در دفتر رییس جمهور خبر یکی از رسانه ها در خصوص مذاکره محرمانه تخت روانچی با مقامات آمریکایی را تکذیب کرد.این مقام آگاه افزود: هر کسی اندک شناختی از مسائل بین الملل وفهمی نسبی از مناسبات و شرایط کشور داشته باشد می تواند تشخیص بدهد که این خبر کذب است.

همچنین روابط عمومی سازمان پدافند غیرعامل کشور با صدور اطلاعیه ای درباره سخنان منتسب به رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور ، موضوع «ابر دزدی» را تکذیب کرد.

معاون مشاور امنیت ملی آمریکا در دوران ریاست جمهوری اوباما با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود به ادعای روز گذشته دونالد ترامپ رئیس جمهور واکنش نشان داد و توئیت ترامپ را مبنی بر اینکه دولت اوباما به ۲۵۰۰ ایرانی حق شهروندی اعطا کرده است، اشتباه و دروغی بزرگ دانست.

همچنین سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا تایید کرد که هدف این کشورکاهش صادرات نفت ایران است و برای تحقق این هدف مذاکراتی با دولت چین انجام می دهد.

این در حالیست که  سخنگوی وزارت امور خارجه چین در واکنش به درخواست آمریکا از کشورها برای توقف واردات نفت از ایران گفت: پکن همواره با تحریم‌های یک جانبه مخالف بوده است. وی افزود که این کشور هیچ قصدی برای همکاری با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای ضربه زدن به صنعت نفت ایران ندارد.

پاس گلی که دلواپس ایرانی به ترامپ داد

مجتبی ذوالنور به تازگی با یک موضع‌گیری که تاکنون سندی برای آن ارائه نداده، پاس گلی را به رییس‌جمهور نئومحافظه‌کار آمریکا علیه منافع جمهوری اسلامی ایران داده است.وی چند روز پیش در گفت‌وگویی با یک سایت خبری با بیان اظهاراتی در ارتباط با زندگی تعدادی از «آقازاده‌های ایرانی» در کشور آمریکا، ادعایی را مطرح کرد که تا پیش از این هیچ مقام ایرانی و آمریکایی در ارتباط با آن اظهارنظری نکرده بودند.

پیرو طرح اتهاماتی از سوی برخی رسانه‌های غربی سفارت ایران در کابل ادعای آموزش‌های نظامی توسط ایران به نیروهای طالبان را تکذیب و بر کمک به تقویت صلح و استقرار ثبات در افغانستان تاکید کرد.

سخنگوی رسمی وزارت خارجه عراق نیز  مدعی قطع آب عراق از سوی ایران شد و گفت ایران بدون هشدار قبلی آب ۴۲ نهر را که به عراق می‌ریزند قطع کرده است.

همه راکتورهای هسته‌ای فعال در جهان

امروز جهان علاوه بر بحران‌های اقتصادی و امنیتی با یک بحران بسیار جدی دیگر نیز رو به رو است. بحران انرژی از آن جهت که تاثیر مستقیمی بر میزان رفاه، نرخ تولیدات اقتصادی و حتی امنیت داخلی کشورها دارد بسیار مورد اهمیت کشورهای جهان قرار گرفته است. با توجه به تجدید ناپذیر بودن منابع انرژی همچون سوخت های فسیلی، نگرانی های زیست محیطی و ازدیاد جمعیت گزینه استفاده از راکتورهای هسته ای برای تامین برق بسیار مطلوب به نظر می رسد چرا که یک منبع انرژی قابل اطمینان و مقرون به صرفه است.

محمود بهزادی‌راد با اشاره به اینکه «نرگس محمدی» شرایط آزادی مشروط را دارد، گفت: با توجه به اینکه ۶ سال و ۴ ماه از مدت بازداشت نرگس محمدی می گذرد و با وجود امکان استفاده از آزادی مشروط، متاسفانه تاکنون با این موضوع موافقت نشده است. وی در رابطه با آخرین وضعیت موکلش گفت: روز شنبه ۹ تیر ماه ساعت ۷ عصر مطلع شدم که موکلم از زندان به بیمارستان ایران مهر منتقل و بستری شده و همچنان در بیمارستان است.

همچنین  روز سه شنبه(۱۲ تیرماه) محمدرضا جلائی پور اصلاح طلب و پژوهشگر اجتماعی پس از سپری کردن ۷۷ روز حبس با قرار وثیقه از زندان اوین آزاد شد.

اسفنانی، معاون رئیس سازمان تعزیرات حکومتی کشور با بیان اینکه تخلف ۵ میلیاردی یک شرکت واردکننده گوشی با ارز دولتی در تهران محرز است، گفت:‌ یک شرکت خصوصی وارد کننده گوشی با ارز دولتی ۱۳ هزار گوشی وارد کرده و با فروش ۴۰۰ هزار تومان بالاتر، ۵ میلیارد تومان تخلف کرده است. وی در رابطه با بررسی‌های سازمان تعزیرات حکومتی در خصوص لیست شرکت‌هایی که برای ورود کالا ارز دولتی دریافت کرده، ولی مرتکب گرانفروشی شده‌اند، اظهار کرد: در لیست کالاهای مربوط به تلفن همراه حدود ۴۰ شرکت اعلام شده بود که آنها را بررسی کردیم که ۳۵ مورد از این شرکت‌ها در تهران و ۵ شرکت دیگر در استان‌ها بودند.

کدخدایی نیز در کانال سروش خود از بررسی نامه های بانک مرکزی و سازمان ملی استاندارد در دستور کار این جلسه شورای نگهبان خبر داد.

همچنین عبدالصمد خرم آبادی، دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه در کانال شخصی اش در پیام رسان سروش با اشاره به اینکه  رفع فیلتر توییتر بایگانی شد گفت: موضوع رفع فیلتر شبکه آمریکایی توییتر قابل طرح در جلسه کارگروه تعیین مصادیق نیست.

* مهمترین اخبار، مصوبات و دستور کارهای  امروز (چهار شنبه) سیزدهم تیر ۱۳۹۷ مجلس شورای اسلامی را نیز می‌توانید اینجا دنبال کنید.

*همچنین می‌توانید گفت و گوهای اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه امروز هیات دولت با خبرنگاران را اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha