• پنجشنبه / ۱۴ تیر ۱۳۹۷ / ۱۱:۴۴
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 97041408017
  • منبع : فضای مجازی

سوالات زیباکلام درباره برخورد با خریداران سکه

صادق زیبا کلام

یک استاد دانشگاه علوم سیاسی تاکید کرد که قانون نباید تحت تاثیر افکار عمومی قرار بگیرد.

به گزارش ایسنا، صادق زیباکلام بااشاره به موضوع بازار سکه نوشت: جنبه‌های اخلاقی خرید هزاران سکه به کنار، جرم ، اتهام یا عمل خلاف قانونی که خریدار سکه مرتکب شده ، کدام است؟ آیا زمانی که دولت اقدام به فروش سکه نمود(صرف نظر از درست یا غلط بودن آن تصمیم) اعلام نمود که هر نفر یک سکه بیشتر حق ندارد بخرد؟ غم انگیز است وقتی قانون تحت تاثیر افکار عمومی قرار می گیرد.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
avatar
۱۳۹۷-۰۴-۱۴ ۱۲:۱۷

قانونی خرید کنی، آبرویت را میبرند.از بازار نقدی خرید کنی، آبرویت را میبرند،اینجا حق نداری به فکر حفظ ارزش پولت باشی،...

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۱۴ ۱۶:۰۲

خرید دو تن سکه؟ آیا جز این‌که هدفش آن بود قیمت سکه رو بالا ببره؟ این ما هستیم که ارزش پولمون رو پایین میاریم با هجوم به بازار. این آقایی که سنگش رو به سینه میزنی میخواسته قیمت رو ببره بالا تا سود کنه.سخته فهمیدنش؟ تا امثال شما هستن هر کسی به بهانه پولدار بودن میتونه وضعش بهتر بشه.

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۱۴ ۱۷:۰۰

احسنت. در حالی که همه میتونستن ثبت نام کنن. الکی الان مدعیند. یکی رفت ماشین خرید دوبرابر شد یکی رفت سکه خرید سود کرد. من و شما که حال هیچ کدومو نداشتیم فقط بلدیم غر بزنیم اگه برمیگشتیم عقب ما هم می رفتیم 5 تا ثبت نام می کردیم ولی حالا الکی مدعی هستیم

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۱۴ ۱۳:۳۵

خرید سکه از نظر قانونی جرم نیست ولی جمع کردن کل سکه های سطح بازار و ایجاد احتکار و سپس تعیین کردن نرخ برای فروش سکه، هم از نظر قانون و هم از نظر شرع دارای ایراد است

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۱۴ ۱۶:۱۷

برادر مگر سکه دارو و خوراک است که بدون آن نشود زندگی کرد و آن را احتکار کنند؟دیدی گران است نخر می‌میری؟

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۱۵ ۰۱:۲۳

آقا رضا کسی که باید مهریه بده مجبوره که بخره وگرنه باید بره زندان

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۱۴ ۱۳:۳۵

واقعا نخود هر آش مصداقی بارزتر از این فرد ، به خود ندیده

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۱۴ ۱۳:۵۲

خجالت بکش ، پول زلزله زده ها رو بده، من بودم سراغ تو هم میومدم تا پول مردم رو پس بدی

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۱۴ ۱۴:۰۴

پرفسور همه چیز دان!!!!!!، استاد ازل و ابد 1. در دین احتکار و بهم ریختن بازار مسلمین جرم بزرگ است 2. در اقتصاد غرب دخالت دولت در جایی است که نفع عمومی در خطر است .نمی دانم به دین معتقد هستی یا به غرب هردو را مطالعه کن.

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۱۴ ۱۴:۰۵

کسی هم نگفته اینا دارن کار غیر قانونی می کنند پروفسور!! داریم میگیم کارشون بی انصافیه، بی وجدانیه، ... در ضمن اونهایی هم که تو کربلا آب رو از حسین(ع) دریغ کردند کار غیر قانونی نکردند بی انصافی کردند!!!

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۱۴ ۱۴:۰۹

پس چرا ثبت نمیشه؟!

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۱۴ ۱۴:۴۹

طبق قانون اختلال در نظم عمومی اقتصادی امنیتی جرم هست و کسی که سازماندهی شده و به طور گسترده و برای به دست گرفتن بازار طلا اقدام می کند مجرم است

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۱۵ ۱۵:۲۹

حفظ ارزش سرمایه جرم نیست بنده 1000 میلیارد پول دارم برای حفظ ارزش سرمایه ام باید همه آن را به طلا تبدیل کنم بی عرضگی دولت در حفظ ارزش پول ملی ربطی به من ندارد دولت هر 10000 تومان را معادل یک مقدار طلا تعیین کند بنده هیچ وقت طلا نمی خرم!

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۱۴ ۱۴:۵۰

اونموقع بان مرکزی اومد فیگور بگیره که مثلا هیچ خبری نیست و هرکی هر چقدر سکه بخواد بهش میدیم ولی بعدش غافلگیر شد و دید ای دل غافل؛ هر چی سکه توی خزانه بود، ملت خریدن و حالا باید یه جوری موضوع رو جمع و جورش کنه ..! این استاد روشنفکر هم، احتمالا جزو اونهایی بوده که هر چی نقد داشته تبدیل به سکه کرده و الان حق داره اینجوری شاکی بشه !

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۱۴ ۱۵:۳۲

سلطان سکه ودلار را اعدام کنید هشتاد میلیون ایرانی را بد بخت کردن اگر از اول اختلاس گران ودزدان بیت المال اعدام می کردید کار به اینجا نمی کشید کسی جرات نمی کرد خون ملت را تو شیشه کند مسولین علی وار اقدام کنید

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۱۴ ۱۶:۱۹

هنوز نفهمیدی چه کسی تورا بدبخت کرده؟پاسخش با عرض پوزش جهل خودت است

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۱۴ ۱۶:۵۵

بنده سکه نخریدم ولی مگه قانون برای کسی منعی ایجاد کرده بود که الان طلبکار هستیم? از همکارهای من رفتن 3 تا ثبت نام کردن. لطفا کمی منطقی باشیم.

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۱۴ ۱۹:۵۲

کاملا درست

avatar