• سه‌شنبه / ۱۹ تیر ۱۳۹۷ / ۱۱:۰۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 97041910179
  • خبرنگار : 71610

موافقت دمشق با ورود کمک‌های بشردوستانه به جنوب سوریه و استقبال سازمان ملل از آن

موافقت دمشق با ورود کمک‌های بشردوستانه به جنوب سوریه و استقبال سازمان ملل از آن

هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل از اعلام موافقت دولت سوریه با ارسال کمک‌های بشردوستانه به مناطق جنوبی این کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از اسپوتنیک عربی، علی الزعتری، هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل در بیانیه‌ای که توسط دفتر سازمان ملل در دمشق منتشر شد، اظهار کرد: ما از درخواست دولت سوریه برای ارائه کمک و ارسال کاروان‌های حامل کمک‌های بشردوستانه به مردم استان‌های "درعا"، "سویدا" و "قنیطره"، که تحت تاثیر درگیری‌ها در این مناطق شرایط زندگی غیرنظامیان بسیار دشوار است، استقبال می‌کنیم.

الزعتری گفت: ما به بازگشت خدمات دولتی ضروری در اسرع وقت امید بسته‌ایم تا بدین ترتیب بتوانیم نیازهای ساکنان این مناطق را برآورده کنیم و بار دیگر احساس ثبات و ایمنی را در آنها زنده کنیم و همچنین در اسرع وقت آنها را به روند عادی زندگی‌شان برگردانیم.

همچنین در این بیانیه آمده که سازمان ملل آماده گسترش چارچوب کمک‌ها به سوریه است و از تمامی طرف‌های درگیر در این کشور می‌خواهد که طبق قانون انسانی و بین‌المللی زمینه‌های ارسال کمک به افراد نیازمند را مهیا کنند.

سازمان ملل در سوریه هلال احمر را با مقدار زیادی از مواد غذایی و بهداشتی برای توزیع در تعدادی از مناطق مجهز کرده است.

در همین راستا، مرکز آشتی "حمیمیم" وابسته به وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ارتش این کشور کمک‌های بشردوستانه را برای اهالی شهرستان "المطیة"، واقع در جنوبی‌ترین نقطه سوریه ارسال کرده است.

همچنین خبرگزاری رسمی روسیه "تاس" منتشر کرد که ارتش این کشور بیش از چهار تن غذا و ۱۵ تن آب بین ساکنان المطیه توزیع کرده است.

منطقه مذکور به دلیل ممانعت گروه‌های مخالف از ارسال کمک‌های انسانی به ساکنان آن، با یک فاجعه انسانی مواجه شده است.

​​​​

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha