• سه‌شنبه / ۱۹ تیر ۱۳۹۷ / ۱۵:۳۲
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 97041910468
  • منبع : نمایندگی آذربایجان غربی

دریاچه‌ای ناشناخته در کنار دریاچه ارومیه +تصاویر

دریاچه‌ای ناشناخته در کنار دریاچه ارومیه +تصاویر

ایسنا/آذربایجان غربی دریاچه مارمیشو یکی از بکرترین جاذبه‌های طبیعی آذربایجان‌غربی است که با چشم‌اندازی زیبا مکانی مناسب برای استراحت و آرامش است و هر مسافری را شیفته خود می‌کند.

به گزاش ایسنا، بسیاری از شما در سفرتان به شهر ارومیه، دریاچه ارومیه را از نزدیک دیده اید، اما شاید ندانید که در همسایگی این دریاچه زیبا، دریاچه ناشناخته دیگری قرار دارد که می تواند لذت ارومیه گردی شما را چند برابر کند؛ دریاچه ای زیبا و بکر اما کوچک تر به نام مارمیشو .

برای دیدن مارمیشو باید حدود 45 کیلومتر از غرب شهر ارومیه فاصله بگیرید دریاچه نیلی رنگ مارمیشو را در میان کوهستان های این شهرستان نزدیک به مرز ایران و ترکیه ببینید. این دریاچه در منطقه سرسبز ترگور واقع شده و برای رسیدن به این دریاچه باید از چندین روستا به نام های پسان، بانی و روستای هلانی گذر کنید. بعد از آن، به روستای مارمیشو در یک جای کوهستانی و فوق العاده زیبا می رسید و بعد از در پیش گرفتن مسیری که پر از سنگلاخ است دریاچه مارمیشو مانند گوهری آبی رنگ در جلوی چشمانتان برق می زند.

گفته می‌شود ساکنان قبلی مارمیشو مسیحی بوده‌اند، این دریاچه نام خود را از رهبر این مسیحیان یعنی بنیامین مارشیمون گرفته است.

مارمیشو آب خود را از دریاچه‌ای به نام نازلوچای می گیرد و از جمع شدن آب این رودخانه دریاچه مارمیشو به وجود آمده که زیستگاه جانوران و گیاهان بسیاری است، برای نمونه می توان به ماهی قزل آلا، درختانی چون بید، بلوط، صنوبر، زالزالک و گیاهانی چون گون، لاله کوهی، شیرین بیان، زنبق وحشی و... اشاره کرد.

آب دریاچه مارمیشو از چشمه های طبیعی و نزولات جوی تأمین می شود، دریاچه ای  5 هکتاری با عمق 50 تا 60 متر که قزل آلاهای بومی اش در میان مردم منطقه شهرت دارند. این منطقه همچنین به دلیل داشتن گیاهان متنوعی که دارد برای پرورش زنبور عسل نیز بسیار مناسب است و عسل آن بسیار مرغوب بوده و عطری از گل های وحشی را در خود دارد.

اگر کمی خوش شانس باشید ممکن است در بین راه گذرتان به زنبورداران این منطقه بخورد و این فرصتی است تا بتوانید طعم واقعی عسل طبیعی را به سفره‌تان هدیه کنید. اطراف دریاچه را درختان انبوهی فراگرفته که همچون حلقه‌ای سبزرنگ می درخشد و در فصل بهار و تابستان سراسر سبز و در پاییز یکپارچه رنگین می‌شود و صحنه‌ای را به وجود می آورد که کمتر جایی می توانید مشابه آن را ببینید.

در کنار بازدید و اتراق در کنار دریاچه مارمیشو می‌توانید از آبشار زیبایی که در نزدیکی دریاچه و در مسیر رودخانه نازلوچای قرار گرفته است و آبشار مارمیشو نامیده می شود، دیدن کنید. این آبشار فصلی است و در فصل بارندگی از میان صخره‌های کوه های اطراف به رودخانه نازلوچای می‌ریزد.

اگر می خواهید به ارومیه سفر کنید پیشنهاد می کنیم که فصل تابستان و ماه گرم سال را برای این کار انتخاب کنید و طبیعیت زیبای دریاچه مارمیشو را ازدست ندهید.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha