• یکشنبه / ۲۴ تیر ۱۳۹۷ / ۱۴:۴۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 97042413060
  • خبرنگار : 71496

حملات بی‌امان ارتش سوریه به حومه قنیطره و نزدیک شدن ارتش به جولان اشغالی

حملات بی‌امان ارتش سوریه به حومه قنیطره و نزدیک شدن ارتش به جولان اشغالی

نیروهای سوریه صبح امروز (یکشنبه) اولین حمله هوایی را علیه مواضع تروریست‌ها در استان قنیطره در هم‌جواری شهر تازه آزاد شده درعا در جنوب سوریه داشتند، به طوریکه بر اولین شهرک در حومه این استان استراتژیک نزدیک جولان اشغالی تسلط یافتند.

به گزارش ایسنا، رامی عبدالرحمان دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد، نیروهای نظام سوریه و هم‌پیمانانش امروز حمله هوایی شدیدی را به منطقه حومه قنیطره  آغاز کردند و درگیری‌های شدیدی با گروه‌های شورشی در منطقه رخ داد.

وی افزود: این بمباران از ساعت سه صبح به وقت محلی آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

مسؤول این نهاد مورد حمایت مخالفان گفت: منطقه با بیش از ۸۰۰ راکت و گلوله خمپاره هدف گرفته شد و نیروهای نظام سوریه توانستند بر شهرک مسحره واقع در مرکز حومه قنیطره مسلط شوند.

وی افزود، حملات به شهرک‌های استان درعا در همجواری قنیطره نیز کشیده شده‌اند.

همچنین یک فرمانده میدانی سوریه به اسپوتنیک گفت، این ارتش امروز موفق شد پس از فرار شبه‌نظامیان از شهرک مسحرة در حومه قنیطره و واقع در ۱۲ کیلومتری جولان اشغالی کنترل این شهرک را به دست بگیرد. مخالفان به سمت شهرک نبع الصخر در حومه قنیطره گریخته‌اند.

این فرمانده میدانی اظهار داشت: نیروهای ارتش همزمان با درگیری‌هایی با نیروهای جبهه النصره، شروع به تیراندازی شدید کردند که منجر به فرار بیشتر آنها و کشته شدن مابقی آنها شد.

منبع یاد شده افزود: ارتش سوریه اکنون در تلاش برای بازپس‌گیری ارتفاعات مسحرة مشرف به این شهرک است.

بعد از تسلط  نیروهای سوریه بر دمشق و حومه آن نیروهای سوریه با حمایت روسیه حمله‌ای را در ۱۹ ژوئن به استان درعا داشتند که طی پیشروی سریع توانستند بر ۸۵ درصد استان در کمتر از سه هفته مسلط شوند. ارتش سوریه در تاریخ ۱۲ ژوئیه پس از ورود به بیشتر محله‌ها، کنترل کامل شهر درعا را به دست گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha