• دوشنبه / ۲۵ تیر ۱۳۹۷ / ۰۹:۵۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 97042513390
  • خبرنگار : 71089

کرملین: در دیدار فنلاند، پوتین در درجه اول منافع روسیه را مدنظر دارد

کرملین: در دیدار فنلاند، پوتین در درجه اول منافع روسیه را مدنظر دارد

ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه به اندازه کافی پراگماتیک است که منافع ملی آمریکا که مد نظر دونالد ترامپ است را بپذیرد اما وی انتظار دارد که در مقابل همتای آمریکایی‌اش به روسیه احترام بگذارد.

به گزارش ایسنا، در آستانه دیدار روسای جمهور روسیه و آمریکا در هلسینکی فنلاند، دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین در گفت‌و ‌گو با شبکه خبری راشا تودی، با اشاره به سیاست جنجالی دونالد ترامپ مبنی بر" اول آمریکا" اعلام کرد: این مساله یک اصل مهم برای هر کشوری است. رییس جمهور ما کاملا پراگماتیک، ثابت قدم و اهل عمل است. او همواره می‌گوید که پیش از همه چیز به منافع روسیه اهمیت می‌دهد. بر همین اساس او این عقاید متقابل دونالد ترامپ که برای کشورش دارد، را درک می‌کند.

وی ادامه داد: اما این رویکرد باید براساس تعهد بر توسعه همکاری‌های دوجانبه باشد که منافع دو کشور در آن مدنظر قرار گیرد. همه این فاکتورها اگر در کنار هم جمع شود، می‌تواند یک فضای مناسب برای توسعه همکاری‌ها ایجاد کند. بر همین اساس ما امیدواریم که در این اجلاس به این هدف دست یابیم. ما امیدواریم که در این اجلاس بتوانیم گامی برای غلبه بر وضعیت حساس کنونی حاکم بر روابط دو کشور غلبه کنیم.

پسکوف در ادامه اظهاراتش گفت: رهبران این دو قدرت بزرگ به طور آشکار به یکدیگر احترام می‌گذارند. رئیس‌جمهور آمریکا بارها همتای روسی خود را به عنوان یک رقیب اعلام کرده و این اصطلاح لزوما چیز بدی نیست.

وی ادامه داد: رقابت یک پدیده مثبتی است و رقابت می‌تواند به جهان برای توسعه کمک کند ولی در این باره یک "اما" وجود دارد. این رقابت باید منصفانه باشد. ما نیاز به یک رقابت منصفانه در حوزه سیاست و اقتصاد داریم. این رقابت منصفانه می‌تواند به توسعه روندهای جهانی کمک کند اما متاسفانه می‌بینیم که همواره این رقابت منصفانه نیست. در این باره می‌توان به فشار اقتصادی واشنگتن بر شرکای اروپایی اشاره کرد.

سخنگوی کرملین اضافه کرد: روسیه و آمریکا مسئولیت ویژه‌ای برای حفظ ثبات استراتژیک و امنیت در جهان به خصوص برای دو کشور دارند. بنابراین بر اساس عقل سلیم، کشورهای جهان به خصوص کشورهای اروپایی باید به عادی سازی روابط در میان مسکو و واشنگتن علاقه‌مند باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha