• سه‌شنبه / ۲۶ تیر ۱۳۹۷ / ۰۹:۲۲
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 97042614073
  • منبع : نمایندگی مرکزی

نایب رئیس فدراسیون کوهنوردی: بانوان سنگنورد در جاکارتا شانس مدال هستند

نایب رئیس فدراسیون کوهنوردی: بانوان سنگنورد در جاکارتا شانس مدال هستند

نائب رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی گفت: در بخش بانوان مسابقات جاکارتا شانس مدال خواهیم داشت.

منصوره گرجی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، درخصوص وضعیت سنگ‌نوردی و صعودهای ورزشی بانوان کشور در سطح آسیا گفت: در حال حاضر زنگ تفریح آسیا محسوب نمی‌شویم. در حال حاضر ژاپن حرف اول را در این رشته می‌زند و به طور جدی برای المپیک 2020 توکیو هم برنامه‌ریزی کرده است و قطعا خیلی از سکوهای این المپیک برای ژاپن خواهد بود. ولی با این حال وقتی که سال گذشته میزبان مسابقات بودیم، ژاپن با تمام قدرت و پتانسیل خود در این مسابقات شرکت کرد و در بخش بانوان ما دیدیم که رتبه‌های اول، دوم و سوم به ورزشکاران این کشور رسید و نفر چهارم الناز رکابی از ایران بود. به طور کلی ما در بخش بانوان در سطح آسیا حرف‌های زیادی برای گفتن داریم و در تمامی مسابقات آسیا در بخش بانوان فینالیست داریم و این بسیار حائز اهمیت است.

نایب رییس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی در خصوص برنامه‌های آتی این فدراسیون نیز گفت: ما برنامه‌های زیادی را در دست اجرا داریم. جام فجر، مسابقات قهرمانی کشور، اعزام‌های برون‌مرزی و دو جشنواره بزرگ بین المللی سنگ‌نوردی را در شهرهای ماکو و بیستون در پیش رو داریم که جشنواره سنگ‌نوردی ماکو در شهریورماه برگزار خواهد شد.

وی در بخشی از سخنانش به حضور تیم ملی سنگ‌نوردی کشور در بازیهای آسیایی جاکارتا اشاره کرد و گفت: تیم ملی سنگ‌نوردی متشکل از چهار خانم و چهار آقا در بازیهای آسیایی جاکارتا حضور خواهد داشت. علیرغم اینکه اندونزی تیم بسیار قدرتمندی در سطح آسیا و جهان محسوب می‌شود و از تمام فاکتورها و پتانسیل‌های خود هم در میزبانی استفاده خواهد کرد، اما در هر صورت اگر همه چیز خوب پیش برود و اتفاقی برای ورزشکاران رخ ندهد فکر می کنم در بخش بانوان شانس برای مدال خواهیم داشت.

گرجی پیرامون چالش‌های حوزه بانوان در این ورزش نیز خاطر نشان کرد: به نظرم اولین چیزی که می‌تواند بانوان را در این رشته قوی‌تر کند، بحث آموزش و تربیت مربیان توانمند و همچنین ارتقاء سطح آموزشی در بانوان است که به این ترتیب بانوان می توانند چالش های موجود را پشت سر بگذارند. بر این اساس دیدگاه ما در راستای رشد این رشته دیدگاه آموزشی خواهد بود چون با آموزش می‌توان زیربنای فردای بهتر را در ورزش ایجاد کرد.

وی در خصوص وضعیت استان مرکزی در رشته‌ کوهنوردی گفت: استان مرکزی در کوهنوردی گذشته بسیار درخشانی داشته و اولین استانی بوده که در بحث میزبانی از مسابقات و قهرمانی بویژه در بخش بانوان صاحب‌نظر بوده، دارای سکو بوده، داور داشته و به طور کلی استان پیشتازی به شمار می‌رفته است، اما اکنون به علت کمبود زیرساخت و مسائلی که در استان وجود داشته، شاهد حضور کمرنگ تر این استان هستیم.
 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha