• سه‌شنبه / ۲۶ تیر ۱۳۹۷ / ۱۰:۱۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 97042614134
  • خبرنگار : 71560

بختیار بیان کرد

طرح "ممنوعیت واگذاری سکه به صورت نامحدود" تاثیر خود را در بازار گذاشت

طرح "ممنوعیت واگذاری سکه به صورت نامحدود" تاثیر خود را در بازار گذاشت

یک عضو فراکسیون امید مجلس گفت: هدف از طرح ممنوعیت واگذاری سکه به صورت نامحدود، انجام اقداماتی از سوی بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و کمیسیون اقتصادی مجلس بود که این پیگیری‌ها اتفاق افتاد، بنابراین طرح فعلا مسکوت مانده است.

علی بختیار که طراح طرح دو فوریتی ممنوعیت واگذاری سکه است، در گفت‌وگو با ایسنا، درباره دلیل مسکوت ماندن این طرح گفت: دلیل مسکوت ماندن این طرح این است که بانک مرکزی قول داد که کارهایی را در این زمینه انجام دهد و برنامه هایی را برای ساماندهی بازار ارائه داد. از سوی دیگر ما قصد داشتیم تا مسائل حقوقی مربوط به این طرح را از جهت اینکه حقی برای کسی ایجاد شده است بررسی کنیم.

وی افزود: از سوی دیگر قصد داریم مسائلی که ممکن است مورد ایراد شورای نگهبان قرار گیرد را از جنبه مسائل شرعی بررسی کنیم و ببینیم که با وجود حق ایجاد شده برای یک فرد می توان با یک قانون آن را لغو کنیم یا نه.

بختیار خاطرنشان کرد: البته این طرح تاثیر خود را در بازار سکه و ارز گذاشت و پیگیری‌هایی که ما انتظار داشتیم از سوی بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و دارایی و کمیسیون اقتصادی مجلس انجام شود اتفاق افتاد و دیگر به عنوان یک اولویت برای ما محسوب نمی شود.

نماینده مردم گلپایگان در مجلس اظهار کرد: اگر ایرادات این طرح برطرف شود و احساس کنیم که لازم است به صحن بیاید، اقدام می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، بر اساس طرح ممنوعیت واگذاری سکه به افرادی که هر تعداد سکه پیش خرید کرده بودند تنها ۱۰ سکه داده می‌شد و مابقی را به صورت پول دریافت می‌کردند. این طرح قرار بود قبل از تعطیلات مجلس به صورت دو فوریتی بررسی شود اما به دلیل مصالحی مسکوت ماند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۷-۰۴-۲۶ ۱۰:۴۹

ایشان با این طرح هاش فقط به صرافی های بازار کمک میکنه.

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۲۸ ۱۶:۳۸

دقیقا

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۲۶ ۱۱:۱۷

آقای بختیار.این طرح اصلا نتونست حداقل امضا رو جمع کنه.یه طرح من درآوری بود که از روی بی تدبیری مطرح و سریع هم حذف شد.بعدشم من تعجب می کنم شما که عضو کمیسیون انرژی مجلسید چرا اینقدر راجع به سکه حرف میزنی؟

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۲۶ ۱۳:۰۸

من فکر میکنم ایشان نفع شخصی از متشنج کردن بازار سکه میبرند . چون امروز که با توزیع سکه های سه ماهه قیمتها رو به پایین بودند .ایشون دوباره طرح بی سر و تهشون در مورد پیش فروش سکه ها رو مطرح کردند که قیمتها رو بالا ببرند وگرنه اگر به فکر اقتصاد و مملکت بودند چطور توی هفتاد روزی که سکه پیش فروش میشد چیزی نگفتند.

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۲۶ ۱۳:۲۵

کار و زندگیش رو ول کرده فقط به پیش فروش سکه گیر داده!

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۲۶ ۱۴:۵۶

شما که اینقدر کاردان هستین می بایست زمان پیش فروش سکه جلوی ثبت نام به هر تعداد سکه رو می گرفتین نه این که تا دیدین قیمت رفت بالا و عده ای دارن سود می کنن تازه به یادتون افتاد زیاد نوشتن.اگه ثبت نام نمی شد شما فرض کن همین قدر تقاضا وارد بازار می شد

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۲۶ ۱۵:۵۴

تو اگر طبیب بودی سر خود دوا نمودی،کمیسیون انرژی اوضاع و احوالش گریه آوره،سعی کن با اخویت یه فکری برا برق مملکت بکنی

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۲۶ ۲۰:۵۳

تو رو باید محاکمه کنند. بازار سکه و ارز رو ملتهب می کنی

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۲۷ ۰۷:۳۳

بختیار دانا! در اقتصاد شما همیشه باید مردم متضرر باشند؟!

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۲۷ ۰۸:۰۸

باشه تو رابین هود ولی برا منافع شخصی خودت یک ملت را قربانی نکن

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۲۷ ۰۸:۱۶

آقای بختیار شما دقیقا تو این مملکت چه کار هستی چند کلاس در مورد اقتصاد خوندی تا میاد بازار آرامش بگیره یهو شما باطرح در پیت خودتون پیداتون میشه واقعا از کی خط میگیری شورای نگهبان طرح شما را رد میکنه چون خلاف شرع وقانون اساسی است چون قانون عطف به ما سبق نمیشودو این غش در معامله است

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۲۷ ۱۰:۱۲

اول اينكه آقاي بختيار بياد بگه توي اون 77 روزي كه سكه با سر و صداي زياد پيش فروش ميشد دقيقا كجا بود و چكار ميكرد دوما من با فروش خونه و ماشينم كه الان رشد زيادي كرده سكه پيش خريد كردم كاملا شفاف و قانوني سوما ارزش ریال روز به روز داره سقوط میکنه و مردم بیچاره برای اینکه بتونن از افت سرمایه شون جلوگیری کنن هجوم میبرن به خرید دلار و سکه و .... نه اینک سود کنن بلکه جلوی ضرر بیشتر رو بگیرن.

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۲۷ ۱۲:۴۵

آقای بختیار تکلیف خریداران سکه رو مشخص کنین یه روز میگی طرح میره مجلس یه روز میگی مسکوته دوباره میگی میره مجلس این چه وضعشه یه روز اداره مالیات میاد میگه مالیات میگیریم . خوب بود ما هم میرفتیم از بازار آزاد همون اول میخریدیم که دیگه الآن قیمت سکه به جای 3 تومان میشد 5 تومان؟ اگر نمیخواید بدید بگید ما تکلیف خودمون رو بدونیم انگار تقصیر ما هست که سکه رفته بالا.یکبار برای همیشه تکلیف رو روشن کنید مرگ یک بار شیون هم یک بار

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۲۷ ۱۳:۲۵

بانک مرکزی و دولت به عهدشان پایبند هستند نگران نباشید جالب اینه هیچکدام از نماینده ها به اندازه این آقای بختیار حساسیت آنچنانی نشان نمی دهند از نظر این آقا 1-جلوگیری افزایش بیرویه قیمت موفقیت محسوب نمیشه 2-باید حتما مردم متضرر بشن تا طرح موفقیت آمیز باشد 3-حتما از آشفته کردن بازار سود میبرند

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۲۷ ۱۶:۰۹

من مطمئن هستم که سکه در بازار افت میکنه اگر امسال آقای بختیار به وظایف خود در حوزه تخصصشان عمل کنند و با طرح های در پیت غیر قانونی وغیر شرعی به آشفته شدن بازار کمک نکنند هر چند میدونم دولت وبانک مرکزی به تعهداتشان عمل می کنند

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۲۷ ۱۸:۱۱

این آقا توقع دارد همه چیز ضربتی و یک شبه درست بشه اگر عجول نباشن و یکم خویشتن دار این سکه های پیش فروش که بتدریج وارد بازار میشوند اثر خودشونو بر قیمت خواهند گذشت همین حالا هم گذاشتن که قیمت ها هیجانی بالا نمیروندفرض کنید این تقاضا در آن زمان وارد بازار میشد چه اتفاقی می افتد آیا قیمت امروز در حد دو میلیون و خورده ای بود

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۳۰ ۱۵:۴۹

پس چرا وقتی ترامپ زد زیر قرار داد برجام همتون ناراحت شدین؟خودتونم دارین همین کارو میکنین و میزنین زیر قرار دادی که چند ماه پیش بانک مرکزی خودتون امضا کرده،پس فرق شما با ترامپ چیه؟باز حداقل ترامپ به چیزی اعتقاد نداره ولی شما اسمتونو گذاشتین مسلمون

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۰۱ ۱۱:۲۱

آقای نماینده اونایی که به قول شما سود هنگفت به جیب زدن چی؟آیا سکه هاروازاونامیتونی پس بگیری >اگه راست میگین سکه روبرگردونین به همون یک میلیون 9ماه قبل بعدپول مردمو پس بدین منم اگه جای اونایی بودم که سکه هاموتحویل گرفته بودم میگفتم به بقیه ندین سکه بشه 10میلیون حالشوببریم.