• سه‌شنبه / ۲۶ تیر ۱۳۹۷ / ۱۲:۴۶
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 97042614356
  • خبرنگار : 71567

رئیس دانشگاه تهران در مراسم چهلم حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر احمدی؛

دانشگاه‌ها نمی‌توانند به مسائل جامعه بی‌توجه باشند

دانشگاه‌ها نمی‌توانند به مسائل جامعه بی‌توجه باشند

رئیس دانشگاه تهران، دانشگاه‌ها را مکانی چند بعدی و دارای اثربخشی در حوزه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی،‌ فرهنگی و علمی توصیف کرد و گفت: دانشگاه‌ها نمی‌توانند نسبت به مسائل اطراف خود بی‌توجه باشند،‌ باید تمامی تلاش آن‌ها اعم از دستاوردهای علمی و خروج دانش‌آموختگان در جهت حل مشکلی از مشکلات جامعه باشد، همچنان که مرحوم دکتر احمدی در همه عرصه‌ها توانستند نقش اثربخشی در جامعه ایفا کنند.

به گزارش ایسنا، دکتر محمود نیلی‌احمدآبادی در مراسم چهلمین روز درگذشت حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر احمد احمدی که امروز در تالار فردوسی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار شد،‌ سخن گفتن از مرحوم احمدی را بسیار سهل و ممتنع توصیف کرد و گفت: سهل بودن توصیف این بزرگوار از آن جهت است که ایشان دستاوردهای بسیار زیاد و ارزشمندی در حوزه‌های مختلف علمی، اخلاقی و غیره... از خود به جای گذاشته‌اند و ممتنع بودن نیز از آن جهت است که ممکن است در توصیفات خود آنچنان که باید نتوانیم در مورد ایشان سخن بگوییم.

وی در ادامه تصریح کرد: حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر احمدی استاد و دانش‌آموخته دانشگاه تهران بودند، از این جهت مایه افتخار این دانشگاه محسوب می‌شوند و حق بزرگی بر گردن دانشجویان و استادان این دانشگاه دارند، در واقع آنچه دانشگاه تهران را بعد از 85 سال به عنوان معتبرترین مرکز علمی کشور نگه داشته، وجود اساتید بزرگی نظیر دکتر احمدی بوده‌ است، زیرا اساتید بزرگ دانش‌آموختگانی را در این دانشگاه تربیت کردند که یادگاران استادان بزرگی نظیر دکتر احمدی بوده و هستند.

رئیس دانشگاه تهران یادآور شد: ما امروزه با مشکلات زیادی در کشور مواجه هستیم، شاید اگر در عرصه‌های مختلف به جایگاه و ارزش دانشمندان و استادان بزرگواری همچون دکتر احمدی توجه می‌کردیم و پای عمل به صحبت‌های آن‌ها قرار می‌گرفتیم بسیاری از مشکلات فعلی از بین می‌رفت، چرا که چنین بزرگوارانی در همه حوزه‌های اثرگذار و اثربخش وجود داشته‌اند و توجه به جایگاه آن‌ها می‌توانسته در حل بسیاری از مشکلات کارگشا باشد.

دکتر نیلی همچنین یادآور شد: ما برای دانشگاه جنبه‌های مختلفی قائل هستیم، در واقع دانشگاه‌ها در همه حوزه‌ها اعم از علمی، آموزشی، اجتماعی، سیاسی اثربخشی دارند و معتقد هستیم دانشگاه مکانی چند بُعدی است و نمی‌تواند نسبت به مسائل اطراف خود بی توجه باشد و باید در جهت حل مشکلات کشور قدم بگذارد و دانش آموختگان نیز باید در این راستا عمل کنند و پژوهش‌های ما بتواند در جهت رفع مشکلی از مشکلات کشور باشد.

وی همچنین یادآور شد: دستاوردهای علمی و میزان انتشارات علمی دکتر احمدی کاملا مشخص است، اما در حوزه اثربخشی و عمل در وجوه جامعه آن مرحوم بسیار مثال‌زدنی بودند، بخصوص در حوزه انتشارات علمی سازمان سمت شاخص‌های بسیار بالایی دارد، افتخارات بزرگی را آفریدند.

رئیس دانشگاه تهران تاکید کرد: در جلسات شورای تحول در خدمت مرحوم دکتر احمدی بودم و از آزادگی و منش آن مرحوم بسیار لذت بردم و جملات ایشان همواره کوتاه، دقیق و موثر بود که این خصیصه نشان از بنیه علمی بالای ایشان دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha