• سه‌شنبه / ۲۶ تیر ۱۳۹۷ / ۱۲:۵۵
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 97042614364
  • خبرنگار : 71567

رئیس فرهنگستان علوم:

تواضع و وظیفه‌شناسی دو ویژگی بارز مرحوم دکتر احمدی بود

تواضع و وظیفه‌شناسی دو ویژگی بارز مرحوم دکتر احمدی بود

رئیس فرهنگستان علوم تواضع و وظیفه‌شناسی را از امتیازات بارز دکتر احمدی توصیف کرد و گفت: نمی‌توانم بگویم با هر چه را که ایشان گفتند موافق هستم، اما یقینا هر چیزی که مرحوم احمدی گفتند با حسن نیت بوده است.

به گزارش ایسنا، دکتر رضا داوری اردکانی در مراسم چهلمین روز درگذشت حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر احمد احمدی که امروز در تالار فردوسی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار شد، تحمل مرگ دوست در هر سن و سال را بسیار طاقت‌فرسا و مشکل توصیف کرد و گفت: ما در سنت گرامی اسلام یاد اموات را گرامی می‌داریم و به نیکی از آن‌ها یاد می‌کنیم، اما آنچه در مورد دکتر احمدی دیدیم فقط ذکر خیر از یک استاد فقیه نبود، بلکه حکایت از بزرگی شأن و قدر آن مرحوم بود.

وی در ادامه تصریح کرد: مرگ یکی از وجوه زندگی انسان و همواره با انسان است،‌ یک روز زندگی تمامی انسان‌ها پایان می‌پذیرد و استثنایی در این زمینه وجود ندارد، بنابراین من مرگ دوست را تحمل می‌کنم و لازم نیست از اوصاف و زندگی مرحوم دکتر احمدی چیزی بر زبان بیاورم.

رئیس فرهنگستان علوم، خاطرنشان کرد: من 50 سال با مرحوم احمدی زندگی کردم و خیلی خوشحال هستم امروز هم توفیقی پیدا کنم تا یادی از دوست گران‌مایه خود به زبان بیاورم، در واقع دکتر احمدی یک فرد متشرع اخلاقی و متواضع بود و هیچ وقت قبول نکرد که به او اقتدا کنند.

دکتر داوری همچنین وظیفه‌شناسی را یکی دیگر از ویژگی‌های بارز مرحوم دکتر احمدی توصیف کرد و گفت: کار سازمان "سمت" را دست کم نگیریم، در واقع یکی از مشکلات جامعه ما مساله علوم اجتماعی و تلقی ما از علوم اجتماعی است. انصافا حضور دکتر احمدی در سمت ریاست این سازمان، مناسب‌ترین انتخاب در این زمینه بود و آن مرحوم همواره با وظیفه‌شناسی خود مسائل علوم انسانی و اجتماعی را پیگیری می‌کرد.

وی خاطرنشان کرد: آخرین جلسه‌ای که از محضر آن استاد بهره بردم، در مورد قرآن و ترجمه‌های آن صحبت می‌کرد. او قرآن شناس واقعی بود و همواره با قرآن انس داشت و من در محضر ایشان بسیاری از ابهامات خود در زمینه قرآن را برطرف کردم، به طوری که حتی در فهم یک آیه مشکل داشتم که او در رفع این مشکل کمکم کرد.

رئیس فرهنگستان علوم در پایان، اظهارکرد: مرحوم دکتر احمدی طلبه حوزه بود، ولی وقتی به سازمان سمت آمدند هر وقت مساله‌ای مطرح می‌شد مجددا به حوزه رجوع می‌کرد و همواره نیز از دانشگاه دفاع کرد. نمی‌توانم بگویم هر چه او گفته است با آن موافق هستم،‌ اما یقینا هر چه گفته، با حسن نیت بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha