• چهارشنبه / ۲۷ تیر ۱۳۹۷ / ۱۶:۰۱
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 97042715184
  • خبرنگار : 71567

رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی تاکید کرد؛

ضرورت توجه جدی به رشته‌های فنی و حرفه‌ای در مراکز استان‌ها

ضرورت توجه جدی به رشته‌های فنی و حرفه‌ای در مراکز استان‌ها

رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی بر ضرورت توجه جدی به رشته‌های فنی و حرفه‌ای در مراکز استان‌ها تاکید کرد و گفت: در حال حاضر دانشجویان بیشتر به سمت رشته‌های نظری گرایش دارند که باید این تمایل به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای سوق یابد.

به گزارش ایسنا، دکترمحمدرضا عارف درکارگاه تخصصی آموزش پژوهش، فناوری و نوآوری استان چهارمحال و بختیاری، با بیان اینکه آموزش عالی در این استان با جایگاه اصلی خود فاصله دارد، اظهار کرد: در یک مقطع مشخص رشد مراکز  آموزش عالی در استان مطلوب بود اما به نظر می‌رسد که در مقطعی این امر متوقف شده است.

وی با بیان اینکه اکنون کمتر از ۴۰ هزار دانشجو در استان چهارمحال و بختیاری وجود دارد که این رقم کمتر از هشت دهم درصد دانشجویان کشور بوده و جمعیت استان حدود ۱.۲ درصد جمعیت کشور است، تصریح کرد: این استان با توجه به پتانسیل آب و هوا و ویژگی‌های مطلوبی که دارد، می‌تواند توسعه علم و فناوری را دنبال کند و به متوسط کشوری برسد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دانشجویان بیشتر به سمت رشته‌های نظری گرایش دارند، متاسفانه به دلیل کمبود امکانات رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاربردی جایگاه خود را در نظام آموزشی پیدا نکرده که باید این رشته‌ها مورد توجه جدی قرار بگیرد.

وی بیان کرد: دانشگاه فرهنگیان یک اساسنامه قوی و محکم دارد که باید اجرا شود و اینکه زمانی تصمیم گرفتیم تمام تربیت معلم‌ها زیر چتر یک دانشگاه آیند و آیا این امر کار درستی بوده یا نه، موضوعی مربوط به گذشته است و اکنون همه موظف به اجرای آن هستیم. بنابراین باید به طور جدی حمایت و توسعه کمی و کیفی این دانشگاه دنبال شود.

دکترعارف در ادامه گفت: از سال ۹۳، ۱۹۶ رشته محل‌های جدیدی در دانشگاه‌ها ایجاد شد اما هنوز احساس می‌شود در این زمینه جای کار وجود دارد و علی رغم برنامه آمایش آموزش عالی، به نظر می‌رسد باید نگاه خاصی به این امر داشته باشیم.

وی گفت: جهت‌گیری در سند آمایش و توسعه آموزش متفاوت از گذشته شده و باید استفاده از منابع غیردولتی در راستای توسعه علم و فناوری باشد.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: پس از این سفر، کارگروهی محورها را جمع بندی می‌کنند و با حضور مسئولان استان یک برنامه عملیاتی بدون وعده دادن و در حد امکانات، با همکاری کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی و مسئولان استان انجام خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.