• یکشنبه / ۳۱ تیر ۱۳۹۷ / ۱۲:۲۷
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 97043116912
  • خبرنگار : 71506

۵ وزن دوم کشتی آزاد جوانان آسیا/دو طلا و دو برنز در انتظار ایران

۵ وزن دوم کشتی آزاد جوانان آسیا/دو طلا و دو برنز در انتظار ایران

در جریان رقابت‌های ۵ وزن دوم کشتی آزاد جوانان آسیا دو آزادکار ایران به فینال رسیدند و دو نماینده دیگر ایران نیز راهی دیدار رده‌بندی شدند. نماینده وزن ۶۱ کیلوگرم ایران نیز از دور رقابت‌ها کنار رفت.

به گزارش ایسنا، در آغاز رقابت‌های ۵ وزن دوم کشتی آزاد جوانان آسیا که در دهلی نو پایتخت هند در جریان است، آزادکاران ایران در اوزان ۶۱، ۷۴، ۸۶، ۹۲ و ۱۲۵ کیلوگرم به روی تشک رفتند.

در وزن ۶۱ کیلوگرم مجید داستان در دور نخست برابر اکرام جام خاژی مرادف از قرقیزستان ۹ بر ۴ به برتری رسید اما در دومین مبارزه و در مرحله یک چهارم نهایی برابر مینگو لیو از چین ۱۰ بر صفر شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن ۷۴ کیلوگرم علی سوادکوهی پس از استراحت در دور نخست برابر ژاسوربک عثمانوکسونوف از ازبکستان ۱۲ بر ۲ پیروز شد اما در مرحله نیمه نهایی برابر ساچین راتی از هند ۲ بر صفر شکست خورد و با توجه به فینالیست شدن حریفش راهی دیدار رده‌بندی شد تا برای کسب مدال برنز به روی تشک برود.سوادکوهی در این دیدار با بکجان کامچیبیکوف از قرقیزستان کشتی می گیرد.

در وزن ۸۶ کیلوگرم سید سجاد سیدی در مبارزه نخست برابر دیپاک پونیا از هند ۸ بر ۲ شکست خورد و با توجه به فینالیست شدن حریفش راهی گروه بازنده‌ها شد. وی برای رسیدن به رده‌بندی با نتیجه ۱۷ بر ۸  از سد دانیار ملدبک از قزاقستان عبور کرد و به مسابقه رده بندی رفت.وی در این دیدار به مصاف کایری یاگی از ژاپن می رود.

در وزن ۹۲ کیلوگرم عباسعلی فروتن پس از استراحت در دور نخست برابر هابیلا از چین ۱۰ بر صفر پیروز شد. وی سپس مقابل مقصود ویسالوف از ازبکستان ۱۰ بر صفر به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. فروتن در نیمه نهایی نیز آلیشر یرگالی از قزاقستان را ۷ بر ۳ برد و به فینال رسید.فروتن در دیدار فینال مقابل تاکوما اوتسو از ژاپن قرار می گیرد.

اما در وزن ۱۲۵ کیلوگرم امیرنادر یاری پس از استراحت در دور نخست برابر بات اردن باتار از مغولستان ۱۰ بر صفر پیروز شد و در نیمه نهایی مقابل ماهیت از هند ۸ بر ۴ پیروز شد و به دیدار نهایی رسید. یاری برای کسب مدال طلای آسیا باید به مصاف خاسانبوی رحیموف از ازبکستان برود.یاری در دیدار پایانی به مصاف حسن بای رحیم اف از ازبکستان می رود.

به گزارش ایسنا، در رقابت‌های ۵ وزن نخست تیم ملی کشتی آزاد ایران توسط امیرحسین کاووسی در وزن ۷۰ کیلوگرم سجاد غلامی ۷۹ و سجاد عزیزی ۹۷ کیلوگرم صاحب سه مدال طلا شد و رضا علیجان‌زاده در ۵۷ و امیرحسین مقصودی در وزن ۶۵ کیلوگرم نیز صاحب مدال برنز شدند. هدایت تیم ملی کشتی آزاد جوانان ایران بر عهده تقی اکبرنژاد است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha