• دوشنبه / ۱ مرداد ۱۳۹۷ / ۰۶:۳۷
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 97050100010
  • خبرنگار : 71526

با تکرار سخنان و مواضع ضد ایرانی خود؛

پمپئو: در صورت تغییر رفتار ایران با این کشور مذاکره می‌کنیم

پمپئو: در صورت تغییر رفتار ایران با این کشور مذاکره می‌کنیم

وزیر خارجه آمریکا بار دیگر ضمن تکرار سخنان و مواضع ضد ایرانی خود گفت که دولت ترامپ آماده است تا با ایران گفت‌وگو کند.

به گزارش ایسنا، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در ادامه سخنان فرافکنانه خود علیه ایران در جمع برخی ایرانیان مقیم آمریکا که در کالیفرنیا برگزار شد، گفت: سال آینده چهلمین سالگرد انقلاب ایران خواهد بود. چهل سال است که ایران از تروریسم حمایت کرده و می‌کند و مردم به‌دلیل عقاید خود زندانی شده‌اند. رهبران ایران متعهد هستند تا حتی اگر لازم باشد انقلاب را به کشورهای دیگر صادر کنند. طی چهار دهه‌ی گذشته ایران از همه منابع خود در این راه استفاده کرده است. از نظر اقتصادی رهبران ایران منافع ملت را قربانی منافع خود می‌کنند. پول‌های ایران صرف تروریسم می‌شود. اکنون یک‌سوم ایرانیان زیر خط فقر هستند.

پمپئو با طرح ادعاهایی مذبوحانه علیه مقامات کشورمان، افزود: فساد در میان رهبران ایران مانند یک مافیا است. در زمینه سیاست خارجی ایران انقلاب را صادر می‌کند و حوثی‌ها و حزب‌الله میلیاردها دلار از ایران دریافت می‌کنند. متحدان ما تحت حملات سایبری ایران و حملات این کشور در خلیج فارس قرار می‌گیرند. همین ماه اخیر یک دیپلمات ایرانی به اقدام برای بمب‌گذاری در وین متهم شد. ایدوئولوژی نخست ایران از میان برداشتن اسرائیل است. امروز آمریکایی‌های زیادی در ایران مثل باقر نمازی بازداشت هستند. ما در دولت ترامپ در تلاش هستیم تا این شهروندان را به خانه بازگردانیم. به‌رغم تعرض ایران به کشورهای دیگر، پیدا کردن یک میانه‌رو در ایران بسیار مشکل است. رژیم ایران کاملا ضدغرب و حتی ضد ایران است. این رژیم مردم خود را سرکوب می‌کند و می‌بینیم که پلیس یک دختر را به اتهام رقص بازداشت می‌کند. ما شاهد سرکوب آزادی‌های مذهبی در ایران هستیم. رژیم ایران محمد ثلاث را بدون حق در اختیار داشتن وکیل به دار آویخت.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه ادعاهای ضد ایرانی خود گفت: مردم همواره مورد بدرفتاری رهبران خود قرار گرفته‌اند. سر دادن "مرگ بر آمریکا" در ایران عادی نیست. مردم سربلند ایران در برابر سوءرفتار مقامات خود ساکت نمی‌نشینند. بسیاری از این اعتراضات در پی چهل سال ظلم است. آمریکا از مردم ایران حمایت می‌کند. ما فشار حداکثری اقتصادی بر ایران وارد می‌کنیم  و نیز قصد داریم تا قدرت جابه‌جایی پول ایران را بسیار محدود کنیم. هدف ما این است که کشورهایی را که نفت ایران را وارد می‌کنند، قانع کنیم تا این میزان را به صفر برسانند. مقامات ارشد ایرانی باید با تبعات اقدامات خود روبه‌رو شوند. از همه کشورهایی که در خاورمیانه و اروپا از این وضع ناراضی هستند می‌خواهیم تا به ما بپیوندند. از نظر مقامات ایران ما شیطان بزرگ هستیم. ما نمی‌خواهیم چنین پیامی به مردم ایران داده شود. هیأت مخابرات آمریکا تلاش‌های زیادی می‌کند تا با سانسور اخبار جلوگیری کند و نهایتا آمریکایی‌ها از این‌که نقض حقوق بشر را در ایران مشخص کنند، نمی‌هراسند. ما هربار در سازمان ملل صحبت می‌کنیم، این موضوع را مطرح می‌کنیم که ما از شرکای بین‌المللی خود می‌خواهیم به سوءرفتار ایران توجه زیادی بکنند. ایرانیان نباید از سوی مقامات خود لگدمال شوند و باید آزادی داشته باشند.

این دیپلمات ارشد آمریکایی همچنین اظهار کرد: ایرانی‌ها نباید از کشور خود برای زندگی بهتر فرار کنند. این بر عهده مردم ایران است تا مسیر کشورشان را تعیین کنند. امیدوارم ایران مسیر خود را تغییر دهد همان‌طور که  رییس‌جمهور ترامپ گفته است، ما مایل هستیم در این‌باره با ایران گفت‌وگو کنیم، البته اگر پیشرفت‌های محسوسی را در رفتار ایران مشاهده کنیم.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۷-۰۵-۰۱ ۰۷:۱۵

اين نظرات نشان مي دهد حواس امريكا كاملا به ايران هست

avatar
۱۳۹۷-۰۵-۰۱ ۰۹:۱۷

ای ابله،ملت ایران رانشناختی،مشکلاتی درداخل داریم عبور خواهیم کرد اما مذاکره با شیطان هرگز مرگت باد ابلیس

avatar
۱۳۹۷-۰۵-۰۱ ۱۰:۵۱

بخواب بابا

avatar
۱۳۹۷-۰۵-۰۱ ۱۲:۰۰

سرتو کردی تو برف

avatar
۱۳۹۷-۰۵-۰۳ ۰۷:۲۳

شما تنهایی گذر کن!

avatar
۱۳۹۷-۰۵-۰۱ ۱۰:۱۴

نمي‌دونم كی بهش اجازه میده كه از طرف ملت ايران حرف بزنه. آقاي پمپئو يك نگاه به خودش و اون ترامپ حيوان و كل عملكرد آمريكا در جهان كرده؟ يعني جهانيانرو اين قدر ساده فرض مي كنه؟؟

avatar
۱۳۹۷-۰۵-۰۱ ۱۰:۲۱

بسيار احمق واقعا در مانده خيلى خيلى مغز نداره

avatar
۱۳۹۷-۰۵-۰۱ ۱۰:۲۷

من حرف پمپئو رو تاييد ميكنم - چه آزادي داريم كه شما جرات درج نظر من را نداري

avatar
۱۳۹۷-۰۵-۰۱ ۱۰:۴۷

به مصداق مثل شریف خر عیسی گرش به مکه برند چونکه باز آید هنوز خر باشد. آمریکا رفتارش را تغییر بدهد یا ندهد همان است که بود. عهدشکن، بی‌صداقت، غیرقابل اعتماد. مذاکره با آمریکا یعنی قربانی کردن همه چیز برای هیچ.

avatar
۱۳۹۷-۰۵-۰۱ ۱۱:۰۵

شما جیبت پر از پول هست

avatar
۱۴۰۱-۱۰-۲۰ ۱۳:۵۹

ج، تو هم به جای مغز یونجه تو کله ات هست

avatar
۱۳۹۷-۰۵-۰۱ ۱۱:۰۰

با سلام واقعیت اینست که در دنیای سیاست دشمن همیشگی و ابدی وجود ندارد.مثل رابطه ژاپن و کره با آمریکا روزی ما نیزباید با آمریکا سر میز مذاکره بنشینیم قبل از آنکه توسط رقبا و نیز دشمنان نابود شویم . من فکر میکنم ما قائده بازی را بلدیم .

avatar
۱۳۹۷-۰۵-۰۱ ۱۱:۱۰

بازیه همش نهایتا دودش توو چشه ما مردمه نه آقایونی که اقامت آمریکایی دارن......؟؟؟

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۱۶ ۰۱:۱۰

حرف الکی نزن

avatar
۱۳۹۷-۰۵-۰۱ ۱۱:۲۰

چرا فقط نظرات یک طرفه را ارائه میکنید برای حل مشکلات قدم اول واقع بینی است .از نظر مخالف نترسید

avatar
۱۳۹۷-۰۵-۰۱ ۱۲:۱۰

یک کلام همان که خودش گفته مرگ بر آمریکا

avatar
۱۳۹۷-۰۵-۰۱ ۱۳:۳۰

مردم با این وضعیت حاکم بر جامعه تا کجا باید هزینه کنند؟

avatar
۱۳۹۷-۰۵-۰۱ ۱۴:۰۵

آمریکا ما ایرانی ها ، محتاج دلسوزی شما نیستیم. شر نرسانید. شما ها که می خواهید نگذارید یک قطره نفت صادر کنیم و از گرسنگی بمیریم. شما به فکر ملت ایرانید؟ دم خروس را باور کنم یا قسم حضرت عباس رو؟ ما ایرانی ها را احمق فرض کرده اید؟

avatar
۱۳۹۷-۰۵-۰۱ ۱۴:۱۷

پمپئو سگ که نه شغال کی هستی که واسه شیری چون ایران شرط میزاری در طول تاریخ سیاستمداران شما در زمان جنگ مثل موش داخل سوراخ های بتنی بودن و هستن اما مقامات ما در طول تاریخ از شاه اسماعیل صفوی گرفته تا رهبر فرزانه انقلاب اسلامی امام خامنه ای جزو پیش قراولان جنگ بوده اند و هستند

avatar
۱۳۹۷-۰۵-۰۱ ۱۴:۵۱

با شعار آزادی می خواهندایران را سوریه کنند!مردم می دانند آمریکا هیچوقت سربلندی ایرانیان را نمی خواهد.

avatar
۱۳۹۷-۰۵-۰۱ ۱۶:۱۶

حرف مفت زده!!! يه خونخار دلش واسه ملت ايران به رحم اومده ههههه!! جم كنن بابا ابله خودتي !!! ولايت مداريم تا تو را داريم سيد علي!! زنده باد ايران و ايراني !! عرب اهواز

avatar
۱۳۹۷-۰۵-۰۱ ۱۸:۰۷

آمریکا و سردمدارانش نگران مردم ایران نیستند نگران منافع خود هستند- ما را به خیر تو امید نیست شر نرسان

avatar
۱۳۹۷-۰۵-۰۱ ۲۰:۰۳

راهکار ساده است- اول ایسنا بزدل نباشد و نظرات دیگه هم پخش کنه نه یک دیدگاه- دوم : مردم ما اتحاد کنن با هم علیه این همه گرانی و بی تدبیری و ... مسوولین داخلی؛ قبل از هر دخالت بیگانه ای.