• دوشنبه / ۱ مرداد ۱۳۹۷ / ۱۲:۱۸
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 97050100304
  • خبرنگار : 71461

بدرقه پیکر آیت‌الله مرتضی تهرانی برای خاکسپاری در کربلا

بدرقه پیکر آیت‌الله مرتضی تهرانی برای خاکسپاری در کربلا

مراسم تشییع پیکر آیت‌الله حاج آقا مرتضی تهرانی-استاد برجسته اخلاق- با حضور با شکوه مردم، شاگردان و دوستدارانش برگزار شد.

به گزارش ایسنا، پیکر آیت‌الله حاج آقا مرتضی تهرانی صبح امروز دوشنبه (یکم مردادماه) در میان جمعیت با شکوهی تشییع شد.

در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام عبدالعلی تهرانی- پسر بزرگ وی- بنا به وصیت پدر به اقامه نماز میت پرداخت و بعد از آن میثم مطیعی به قرائت زیارت عاشورا و مداحی پرداخت.

آیت‌الله تهرانی مزاری در کربلا خریداری کرده و وصیت کرده بود پیکرش در کربلای معلی دفن شود، به همین دلیل پیکر این عالم ربانی برای خاکسپاری به عتبات منتقل شد.

مراسم ترحیم آیت‌الله تهرانی روز چهارشنبه سوم مرداد ماه از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در مسجد میرزا موسی واقع در بازار بزرگ تهران برگزار می‌شود. وی سال‌ها امام جماعت این مسجد بود و به بازاریان درس اخلاق می‌داد.

مجلس یادبودی نیز در روز پنج‌شنبه چهارم مرداد از اذان مغرب در حسینیه آیت‌الله تهرانی واقع در میدان قدس، خیابان شهید کبیری (دزاشیب)، خیابان عمار، کوچه شهید صالحی، کوچه منصور، پلاک ۸ برپا می‌شود.

آیت‌الله مرتضی تهرانی که به علت نارسایی کلیوی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بود، بامداد شنبه ۳۰ تیرماه ۹۷ به لقاءالله پیوست.

وی برادر بزرگتر مرحوم آیت‌الله حاج‌آقا مجتبی تهرانی و از شاگردان برجسته امام خمینی(ره) بود.

آیت‌الله حاج‌آقا مرتضی تهرانی دوره سطح علوم حوزوی را در نوجوانی گذرانید و در سن ۱۸ سالگی با مهاجرت به قم در زمره جوان‌ترین شاگردان درس خارج آیت‌الله‌العظمی بروجردی و امام خمینی(ره) قرار گرفت.

حاج آقا مرتضی در طول سالیان اقامت در قم همپای دوست صمیمی‌اش مرحوم حاج‌آقا مصطفی خمینی از مائده حکمت، معرفت و اخلاق امام خمینی بهره‌مند شد؛ حتی در  برخی تابستان‌ها که امام در روستای امام‌زاده قاسم تهران مستقر می‌شد، وی به‌طور شبانه‌روز از محضر امام بهره می‌برد.

عشق و علاقه به امام، حاج‌آقا مرتضی را در نیمه دوم دهه ۴۰ نیز به نجف اشرف کشاند. وی بعدها به ایران بازگشت و امام جماعت مسجد میرزا موسی (واقع در بازار تهران) شد و به بازاریان درس اخلاق می‌داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha