• چهارشنبه / ۳ مرداد ۱۳۹۷ / ۱۵:۲۴
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 97050301896
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی سوم مرداد بخوانید؛

انتصاب رئیس کل جدید بانک مرکزی/یازدهمین دادگاه ثامن الحجج/مهار حریق نیزارهای هورالهویزه و...

انتصاب رئیس کل جدید بانک مرکزی/یازدهمین دادگاه ثامن الحجج/مهار حریق نیزارهای هورالهویزه و...

مهار حریق در نیزارهای هورالهویزه با تلاش نیروی هوافضای سپاه، انتصاب همتی به عنوان رئیس کل جدید بانک مرکزی، تکذیب آغاز فعالیت‌های انتخاباتی جمنا، واریز حقوق تیر ماه بازنشستگان فولاد، یازدهمین جلسه رسیدگی به پرونده موسسه ثامن الحجج، رونمایی از ۱۰ فروند بمب افکن سوخو ۲۲ بهینه سازی شده و ارتقا یافته نیروی هوافضای سپاه در شیراز، واکنش «محمد شهریاری» به صحبت‌های پمپئو درباره پرونده «محمد ثلاث»، انتقاد رئیس پیشین سیا از سیاست ترامپ درقبال ایران و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز چهار شنبه، سوم مرداد ماه ۱۳۹۷ است.

به گزارش ایسنا، فرمانده عملیات هوایی نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه کانون آتش و دود ناشی از آن در نیزارهای هورالعظیم عراق است، اعلام کرد که با تلاش نیروی هوافضای سپاه حریق در نیزارهای هورالهویزه به طور کامل مهار شده است.

امروز همچنین در مراسمی با حضور سرلشکر جعفری ، از۱۰ فروند بمب افکن سوخو ۲۲که توسط متخصصین نیروی هوافضای سپاه و شرکت های دانش بنیان داخلی بهینه سازی و ارتقا یافته اند، رونمایی و به ناوگان هوایی این نیرو افزوده شدند.

هیات دولت جمهوری اسلامی ایران در جلسه امروز  به عبدالناصر همتی به عنوان رئیس کل جدید بانک مرکزی رای اعتماد داد و رئیس جمهور اعتماد قاطع دولت به همتی را به عنوان رئیس کل بانک مرکزی به وی تبریک گفت.

در همین راستا سخنگوی وزارت خارجه اعلام کرد: به زودی فرد جدیدی به عنوان سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در چین انتخاب و معرفی خواهد شد.

سخنگوی جبهه مردمی انقلاب اسلامی با تکذیب آغاز فعالیت‌های انتخاباتی جمنا  گفت: ما هنوز نه ستادی تشکیل داده‌ایم و نه جلسه‌ای درباره انتخابات داشته‌ایم؛چرا که این اقدام را زودهنگام می‌دانیم اما ممکن است که در شهرستان‌ها اقداماتی از سوی دفاتر ما انجام شده باشد که آن هم در سطح بررسی کارنامه نمایندگان فعلی آن شهرستان‌هاست.

همچنین نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی از واریز حقوق تیر ماه بازنشستگان فولاد خبر داد و گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته و طی حمایت کانون و صندوق بازنشستگی فولاد استان کرمان و طی قول مساعد مهندس عسکری مقرر شد که نهایت تا دهم هر ماه حقوق بازنشستگان فولاد واریز شود که امروز سوم مردادماه این کار صورت گرفت.

با حضور رییس سازمان انرژی اتمی سورنا ستاری، دکتر غلامی وزیر علوم از یک فناوری جدید در حوزه کوآنتوم در مرکز ملی علوم، فنون لیزر ایران رونمایی شد. علی اکبر صالحی در این مراسم گفت:فناوری کوآنتوم در حوزه ارتباطات، کامپیوترها و ماشین‌های محاسبات، بیولوژی، حسگرها و شبیه‌سازی مورد استفاده است و  تلاش می‌کنیم تا پایان سال جاری کوآنتوم را تا فاصله هفت کیلومتری آزمایش کنیم

همچنین سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به تازه ترین سخنان مقامات مختلف آمریکا که همزمان با تهدید، درخواست مذاکره با ایران را مطرح می کنند، تاکید کرد: دولت آمریکا تصور مذاکره یک سویه و از سر زیاده جویی و در سایه تهدید با ایران سرفراز را برای همیشه فراموش کند.

عرض خود می‌بری و ...

هنوز کسی نمی‌داند دونالد ترامپ دقیقا می‌خواهد چه سیاستی را در قبال ایران در پیش بگیرد. رئیس‌جمهور ایالات متحده این روزها بسیار خشمگین است. او که گمان می‌کرد با خروج آمریکا از برجام می‌تواند جهان را با خود همراه کند با همراه نشدن اروپایی‌ها و روسیه و چین، امروز منزوی شده و گاه و بی‌گاه، با بهانه و بی‌بهانه ایران و ایرانیان را تهدید می‌کند. این بار اما اظهارات قاطع حسن روحانی خشم آقای تاجر را به شدت درآورده است.

در همین رابطه رئیس پیشین سازمان سیا با انتقاد از سیاست‌های رئیس جمهور آمریکا درقبال ایران و چین گفت: ما باید هوشمندانه‌تر و آزموده‌تر رفتار کنیم.

یازدهمین جلسه رسیدگی به پرونده تعاونی مالی - اعتباری ثامن الحجج در شعبه اول دادگاه کیفری یک تهران به ریاست قاضی باقری با حضور وکیل متهم ردیف سوم پرونده برگزار شد.

غلامحسین اسماعیلی رییس کل دادگستری استان تهران در رابطه با پروند اسفندیار رحیم‌مشایی گفت: پرونده رحیم‌مشایی در دادگاه است ، تعیین شعبه شده، اما تاریخ رسیدگی تعیین نشده است. وی افزود: قانون این اجازه را به دادگاه داده است که در مهلت یک ماه پرونده را مطالعه کند و اگر در پرونده نقصی مشاهده کرد، آن را برای رفع نقص به دادسرا بازگرداند. رییس کل دادگستری استان تهران همچنیدر رابطه با پرونده ناظم مدرسه معین و اینکه آیا اعتراضی به رای صادره در این پرونده صورت گرفته یا خیر، گفت: آخرین مرحله که این موضوع را پیگیری کردم روز یکشنبه بود که تا آن زمان اعتراضی از سوی اولیای دانش‌آموزان  و یا متهم و وکیلش صورت نگرفته بود.

محمد شهریاری سرپرست دادسرای امور جنایی تهران با انتشار یادداشتی در صفحه اینستاگرامش نسبت به صحبت‌های مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا که اعلام کرده محمد ثلاث از دراویش گنابادی بر اثر شکنجه به اعتراف اجباری تن داده است، واکنش نشان داد.

* مهمترین اخبار، مصوبات و دستور کارهای  امروز (چهارشنبه) سوم مرداد ۱۳۹7 مجلس شورای اسلامی را نیز می‌توانید اینجا دنبال کنید.

*همچنین می‌توانید گفت و گوهای اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه امروز هیات دولت با خبرنگاران را اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۷-۰۵-۰۳ ۱۸:۵۴

با سلام، خواستم ببینم دادگاه اختلاس بانک علنی است؟ اگر علنی است چرا دوستان خبرنگار روزانه گزارش نمی دهند؟ چرا پنهان کاری می شود؟! اگر علنی نیست که دیگر هیچ!! دست دادستانی درد نکند. ممنون