• پنجشنبه / ۴ مرداد ۱۳۹۷ / ۱۱:۱۶
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 97050402173
  • خبرنگار : 71567

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم عنوان کرد

تحقق دانشگاه کار آفرین، پیش‌نیاز حل مشکل بیکاری فارغ‌التحصیلان

تحقق دانشگاه کار آفرین، پیش‌نیاز حل مشکل بیکاری فارغ‌التحصیلان

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم بر حرکت به سمت تحقق دانشگاه کار آفرین، پیش نیاز حل بیکاری فارغ‌التحصیلان تاکید کرد و گفت: اشتغال یکی از دغدغه‌های اصلی خانواده‌ها در جامعه ما است که با حرکت به سمت دانشگاه‌ کارآفرین می توان تا حدودی این معضل را برطرف نمود.

به گزارش ایسنا، محمدهادی عسکری، در نشست با مسئولان فرهنگی دانشگاه فردوسی مشهد به کارنامه مثبت این دانشگاه در عرصه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی اشاره کرد و اظهار کرد: فعالان فرهنگی دانشگاه فردوسی همیشه جزء نخبگان فرهنگی در سطح کشور بوده و زیرساخت‌های مناسبی در دانشگاه فردوسی مشهد برای برگزاری فعالیت‌های فرهنگی و برگزاری همایش‌ها و جشنواره‌های ملی وجود دارد.

وی با اشاره به اهمیت آموزش کارشناسان فرهنگی و دانشجویان دانشگاه‌ها، بر برگزاری دوره‌های آموزشی حضور و مجازی و نشست‌های ویژه کارشناسان فرهنگی همچنین برگزاری کارگاه‌های ویژه دانشجویان، ذیل جشنواره های کشوری مانند رویش و حرکت، تاکید کرد.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی با تاکید بر بحث اشتغال در بین جوانان که در حال حاضر به دغدغه اصلی جامعه و خانواده ها تبدیل شده است، اظهار کرد: بهترین راه و پیش نیاز حل بیکاری، توجه ویژه به دانشگاه های کارآفرین و حرکت به سمت تحقق دانشگاه کارآفرین است.

به گزارش روابط عمومی معاونت فرهنگی وزارت علوم، وی همچنین از ایجاد گفتمان جدید بین معاونت فرهنگی و سازمان دانشجویان وزارت علوم برای ارتقای فضای فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ها خبر داد و بر ایجاد زمینه برای تولید ارزش برای دانشجویان تاکید کرد.

به گفته دکتر عسگری، بازخوانی مجدد شورای هماهنگی فعالیت های فرهنگی استان ها، تقویت فعالیت های قرآنی در دانشگاه ها و استفاده از ظرفیت هفته قرآن در دانشگاه ها و تشکیل شورای هماهنگی فعالیت های قرآنی اداره کل فرهنگی، بررسی مشکلات آیین نامه انتخابات انجمن های علمی و جشنواره ملی حرکت، حمایت از برگزاری جشنواره های ملی در دانشگاه ها، برگزاری اجلاس نمایندگان وزیر در هیات نظارت و معاونان فرهنگی دانشگاه ها و توسعه فضای آزاداندیشی و گفتگو در دانشگاه ها، بازخوانی آیین‌نامه‌ها برای رفع مشکلات و ابهامات موجود، طراحی و برنامه ریزی برای استقرار سامانه جامع نشریات دانشجویی در سطح وزارت علوم، از دیگر مسائلی است که باید مورد توجه مسئولان فرهنگی دانشگاه‌ها قرار بگیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha