• شنبه / ۶ مرداد ۱۳۹۷ / ۱۰:۴۷
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 97050602841
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رییس اتاق بازرگانی اصفهان:

صنعت دامپروری ایران دارای مزیت صادراتی است

افتتاح و بازدید از طرح های کشاورزی و دامپروری شهرستان پیشوا ورامین با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور

رییس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: صنعت دامپروری می‌تواند یکی از مزیت‌های قابل توجه صادراتی ایران در بازارهای جهانی باشد.

به گزارش ایسنا و به نقل از اتاق بازرگانی اصفهان، سیدعبدالوهاب سهل آبادی به همراه هیات رییسه کمیسیون تشکل‌ها اتاق بازرگانی در حاشیه بازدید از شرکت کشت و دامداری فکا اصفهان، تصریح کرد: باید از مزیت های تولیدی داخل در بازارهای خارجی نهایت استفاده را ببریم و صنعت دامپروری با توجه به پیشینه اش در ایران می تواند یکی از مزیت‌های صادراتی و تولیدی ایران باشد.

وی تاکید کرد: ایران در برخی از رشته های صنعتی نمی تواند با کشورهای پیش رو رقابت نزدیکی داشته باشد، اما در صنعت دامپروری و کشاورزی توانایی رقابت دارد.

رییس اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد: افزایش نرخ دلار نمی تواند صادرات را به یک باره افزایش دهد، بلکه باعث برهم ریختن بازار و بی ثباتی می شود.

مدیر شرکت کشت و دامداری فکا اصفهان در این دیدار، گفت: این شرکت از سال 1357 فعالیت خود را در 700 هکتار  آغاز و امروز با 10 هزار راس دام یکی از بزرگترین تولیدکنندگان شیر کشور به شمار می آید.

جمشید جلیل نژاد متوسط تولید روزانه شیر در این مجتمع را 160 تن و سالانه 60 هزار تن برشمرد و گفت: 210 نفر به صورت مستقیم در این واحد تولیدی فعالیت می کنند و توسعه این مجموعه به دلیل کمبود منابع آبی و حمل و نقل مواد غذایی در استان اصفهان متوقف مانده است.

وی تولید جنین آزمایشگاهی و تولید جنین  بیوتکنولوژیک از گاوهای مرده را یکی از تولیدات مهم این شرکت برشمرد و افزود: تولید گوساله های حاصل از تخمک و فروش سالانه 800 راس تلیسه آبستن از دیگر تولیدات این شرکت است.

وی تاکید کرد: صادرات جنین و گوساله این شرکت به کشورهای آسیای میانه، افغانستان، عراق و عمان آغاز شده است.

جلیل نژاد خاطر نشان کرد: روزگاری برای راه اندازی گاوداری در ایران از هلند جنین گاو وارد می شد، اما امروز ایران به عنوان صادرکننده جنین گاو شناخته می‌شود.

وی کمبود مواد غذایی برای خوراک دام، افزایش هزینه حمل و نقل، کمبود منابع آبی و کم توجهی به تحقیق و توسعه از چالش های این شرکت تولیدی برشمرد و گفت: هزینه های تحقیق و توسعه باید به صورت هزینه سرمایه ای دیده شود تا تولیدات جدیدی را به بازار عرضه کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.