• شنبه / ۶ مرداد ۱۳۹۷ / ۱۵:۰۶
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 97050603156
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی ۶ مرداد بخوانید؛

آخرین اخبار از پرونده بازار ارز/تلاش برای رفع محدودیت خاتمی با هدف وحدت/ایران بر دروازه کوانتوم

آخرین اخبار از پرونده بازار ارز/تلاش برای رفع محدودیت خاتمی با هدف وحدت/ایران بر دروازه کوانتوم

تشریح آخرین وضعیت پرونده اخلالگران بازار ارز، احتمال سهمیه‌بندی بنزین و افزایش قیمت، واکنش ایران به برگزاری انتخابات پارلمانی در پاکستان، ترامپ به دنبال احیای طرح ناتوی عربی، ارجاع لایحه پالرمو براساس وظیفه قانونی به کمیسیون قضایی، ایران بر دروازه‌ "کوانتوم"، پرونده «مهدی جهانگیری» در انتظار اظهار نظر کارشناس و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز شنبه ، ششم مرداد ماه ۱۳۹۷ است

به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ امیر حاتمی که به عنوان وزیر معین ستاد اقتصاد مقاومتی به استان زنجان سفر کرده است در جریان بازدید از واحدهای تولیدی مستقر در شهرک صنعتی زنجان با بیان اینکه دولت از ظرفیت بخش خصوصی در حوزه تولید حمایت می کند، گفت: نیروهای مسلح خود را در کنار دولت موظف به حمایت از تولید داخلی می دانند.

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در دیدار جمعی از فعالان فضای مجازی با اشاره به وجود جنگ روانی در فضای مجازی، گفت: امروز وظیفه داریم واقعیت را بگوییم، آن را به طور کامل بگوییم و جز واقعیت نگوییم، اما طی کردن این مسیر نیازمند صبوری است. یادگار امام  با تأکید بر اینکه به واقعیت های فضای موجود حتما نقد داریم، ادامه داد: به وضع موجود باید منتقد باشیم وگرنه فرو می افتیم؛ اگر به نقطه ای رسیدید که فکر کردید همه چیز خوب است، این شروع افول است. اما به امید نیز نیازمندیم، زیرا بدون امید می شکنیم.

همچنین الیاس حضرتی قائم مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی، اسماعیل گرامی‌مقدم سخنگوی این حزب و همچنین حجت نظری رییس کمیته تبلیغات و رسانه این حزب در نشست خبری به بیان توضیحاتی درباره حواشی اخیر ایجاد شده در حزب اعتماد ملی و همچنین برنامه‌ها و خط مشی این حزب پرداختند. در این جلسه حضرتی با اشاره به اظهارات اخیر جهانگیری مبنی بر در کنار هم قرار گرفتن شخصیت‌های برجسته نمادین و شکل‌گیری وحدت در کشور طی روزهای آتی، اظهار کرد: تلاش آقای جهانگیری رفع محدودیت‌های آقای خاتمی است تا در جلسه‌ای با حضور بزرگان نظام ایشان نیز حضور داشته باشند.

علیرضا رحیمی نیز در صفحه شخصی خود در توئیتر با بیان روایتی از اظهارات روحانی درباره حصر در دیدار با اعضای  فراکسیون امید نوشت: حسن روحانی معتقد است از حصر فقط پوسته‌اش مانده است.

اسدالله قره‌خانی از احتمال سهمیه‌بندی بنزین و افزایش قیمت وجود دارد خبر داد و با بیان این‌که احتمال سهمیه‌بندی بنزین وجود دارد، گفت: در صورتی که مصرف بنزین کاهش پیدا نکند و یا از ناحیه تحریم‌ها تحت فشار قرار گیریم، بنزین دو نرخی شده و سهمیه‌بندی اعلام می‌شود که قیمت جدید را هم وزارت نفت تعیین خواهد کرد.

همچنین دستور هفتگی مجلس ، نمایندگان  سوال از وزیر راه و شهرسازی و گزارش توقف ثبت سفارشات خودرو و افزایش تعرفه واردات را در دستور کار دارند.

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس نیز در توضیح بررسی مجدد لایحه الحاق به کنوانسیون مبارزه با جرایم سازمان یافته (پالرمو) در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با تاکید بر اینکه لایحه پالرمو براساس وظیفه قانونی به کمیسیون قضایی ارجاع شده است گفت:ایرادات شورای نگهبان مرتفع می‌شود.

روابط عمومی وزارت خارجه اعلام کرد: وزارت امور خارجه هیچ دخالتی در صدور روادید و نحوه انجام آن توسط سفارتخانه‌های خارجی ندارد. و برون‌سپاری خدمات کنسولی برخی سفارتخانه‌ها به دفاتر و شرکت‌های خصوصی امری رایج در میان برخی کشورهاست.

همچنین سخنگوی وزارت امور خارجه، در واکنش به برگزاری انتخابات پارلمانی در پاکستان، برگزاری موفقیت آمیز آن را با مشارکت گسترده مردم این کشورتبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که روند رو به رشد روابط دو کشور برادر و همسایه ایران و پاکستان در دولت جدید بیش از پیش تقویت شود .

مسئولان کشورهای عربی و آمریکا از تلاش دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای تشکیل یک ائتلاف جدید امنیتی و سیاسی با کشورهای عرب حوزه خلیج فارس، مصر و اردن با هدف مقابله با گسترش نفوذ ایران در منطقه خبر دادند و اعلام کردند: کاخ سفید می‌خواهد همکاری‌های خود با این کشورها در زمینه‌های دفاع موشکی، تمرینات نظامی، مبارزه با تروریسم و دیگر مسایل مانند حمایت از روابط اقتصادی و دیپلماتیک منطقه‌ای را تقویت کند.

ایران بر دروازه‌ "کوانتوم"

پس از اجرایی شدن برجام با وجود تحریم‌ها و تهدیدهای کم سابقه آمریکا علیه ایران در ماه‌های اخیر و بسیاری از محدودیت‌های علمی و تکنولوژیک بر سر راه محققان کشور، ایران توانست پس از دو سال در گامی بلند اولین آزمایش در هم‌تنیدگی در حوزه کوانتوم را با موفقیت به انجام برساند.

"خورشید" نیروگاه بوشهر ۷ سال پیش طلوع کرده است

انتشار برخی گزارش‌ها در رسانه‌های ایرانی مبنی بر اینکه نیروگاه بوشهر با ظرفیت کامل کار نمی‌کند درحالیست که نیروگاه بوشهر در عمل ۱۲ شهریور ۱۳۹۰ به شبکه برق سراسری متصل شد و سخنگوی سازمان انرژی اتمی حدودا ۱۰ روز پیش در جمع خبرنگاران خارجی و داخلی  گفت: نیروگاه بوشهر مثل "شاخ شمشاد" در حال فعالیت است و حتی بیش‌تر از ظرفیت خود برق تولید می‌کند.

محمود ایثاری،  گفت: پرونده مهدی جهانگیری در مرحله تحقیقات و در انتظار اظهار نظر کارشناساست و ایشان با قرار وثیقه آزاد هستند. وی در واکنش به این سوال که پرونده موکلش چه زمانی به دادگاه ارسال می‌شود؟ اظهار کرد: ما در حال دفاع هستیم و تا زمانی که جرمی اثبات نشود دلیلی ندارد که پرونده به دادگاه ارسال شود. این پرونده در حال حاضر منتظر اظهار نظر کارشناسی است.

همچنین صالح نیکبخت گفت که پرونده دو کارگر شرکت واحد در مرحله تجدیدنظر است. وی در خصوص پرونده دو نفر از اعضای هیات مدیره سابق سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی اظهار کرد: رسیدگی به درخواست تجدید نظرخواهی داود رضوی، عضو هیات مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد به آبانماه موکول شد اما پرونده داود مددی یک بار در دادگاه رسیدگی شده ولی هنوز نتیجه آن ابلاغ نشده است.

سخنگوی قوه قضاییه آخرین وضعیت پرونده اخلالگران بازار ارز را تشریح کرد و گفت: پرونده‌های ارز در دو بخش، پرونده خودرو و وارد کردن تلفن همراه در اولویت است. حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در حاشیه نشست مشترک با دادستان تهران در رابطه با تعداد بازداشتی‌های این پروده  نیز گفت: ممکن است تغییراتی در تعداد بازداشت‌ها باشد که تا دو روز آینده اعلام می‌شود.

همچنین عباس جعفری جعفری دولت آبادی، دادستان تهران در پاسخ به خبرنگاران با اشاره به اعترافات بازداشت شدگان پرونده‌های اقتصادی اخیر، گفت: پیشرفت تحقیقات مناسب و ایده آل نیست اجازه بدهید پرونده کمی جلوتر برود ما حتما در مورد کارها و اظهاراتی که شده اطلاع رسانی خواهیم کرد اما تا اینجا اظهارات متهمان نشان می دهد که اتفاقات بدون همکاری عوامل داخل دستگاه امکان پذیر نبوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha