• شنبه / ۶ مرداد ۱۳۹۷ / ۱۷:۳۰
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 97050603259
  • منبع : روابط عمومی بنیاد رودکی

با حضور رهبر مهمان ارکستر ملی ایران

«کیه کیه در می‌زنه» در تالار وحدت اجرا می‌شود

«کیه کیه در می‌زنه» در تالار وحدت اجرا می‌شود

اسماعیل واثقی به عنوان رهبر مهمان، یک شب چوب رهبری ارکستر ملی ایران را به دست می‌گیرد، در این اجرا امیر محمد تفتی به عنوان خواننده حضور دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد رودکی، ارکستر ملی ایران با رهبر مهمان اسماعیل واثقی و خوانندگی امیر محمد تفتی ۲۹ مردادماه ساعت ۲۱:۳۰ در تالار وحدت اجرا می‌کند.

در این اجرا قطعات اورتور جهان پهلوان، چهار مضراب برای دوسنتور و ارکستر و فانتزی برای تار و ارکستر با آهنگسازی و تنظیم اسماعیل واثقی ـ قرار و اختیار دل و ماتم سرو به آهنگسازی عارف قزوینی و تنظیم اسماعیل واثقی، کیه کیه در میزنه، شیوه نوشین لبان، زلف شکن شکن، شب مهتاب، تمنای دل، بت چین به آهنگسازی شیدا و تنظیم اسماعیل واثقی ، توسط نوازندگان ارکستر نواخته می‌شود.

اسماعیل واثقی در سال ۱۳۲۵ در تبریز متولد شد. تحصیلات ابتدایی را در تهران به پایان رساند. پس از ورود به هنرستان موسیقی ساز سنتور را نزد حسین ملک، ارفع اطرایی، محمد حیدری، فرامرز پایور ادامه داد و هم زمان ساز تنبک را نزد حسین تهرانی و محمد اسماعیلی فرا گرفت. در رشته اهنگسازی وارد دانشکده موسیقی هنرهای زیبای تهران شد و از محضر اساتیدی چون هرمز فرهت، محمد تقی مسعودیه، علیرضا مشایخی و توماس کریستین داوید بهره برد.

آخرین اثر اسماعیل واثقی، قطعه موزیکالی است بر روی منظومه ویس و رامین سروده‌ی فخرالدین اسعد گرگانی، که در سال ۲۰۱۵ در سالن کنسرت هاوس وین با گروهی از سازها و آواز ایرانی اجرا شد.

امیر تفتی نیز در بهمن ماه ۱۳۴۸ در شهر یزد متولد شد. وی تاکنون توانسته ۷ آلبوم موسیقی روانه بازار کند با نام های سبز جاودان به آهنگسازی نوید دهقان، رمز مستی با تنظیم بهرام ساعد، نای شکسته و شهر بی صدا به آهنگسازی و تنظیم کیوان ساکت، بی برگی با تنظیم پویا سرایی، پرواز چه سازم با تنظیم بهزاد عبدی، راز آواز با تنظیم شروین مهاجر.

او همچنین آلبوم هایی با نام های رسم تو افروختن با تنظیم حامد فکوری، دگر هیچ با آهنگسازی وی و شیداتر از عارف با تنظیم اسماعیل واثقی را آماده انتشار دارد.

اننتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha