• سه‌شنبه / ۹ مرداد ۱۳۹۷ / ۱۲:۴۱
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 97050904925
  • خبرنگار : 71572

نامه آدیداس به فدراسیون فوتبال ایران: ما را درک کنید!

نامه آدیداس به فدراسیون فوتبال ایران: ما را درک کنید!

معاون برند آدیداس در پاسخ به نامه فدراسیون فوتبال ایران، اعلام کرد که این برند به خاطر این که نمی‌خواهد بازار کشور آمریکا را از دست بدهد از ادامه همکاری با ایران معذور است.

به‌ گزارش ‌ایسنا، جام جهانی 2018 روسیه برای فوتبال ایران روزهای خوب و خاطره انگیزی را به همره داشت که در نهایت با یک ناکامی غرور آمیز به پایان رسید. با این حال یکی از نکات منفی که تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران را تحت الشعاع قرار داد، ماجرای تحریم نایکی و قطع همکاری آدیداس با فدراسیون فوتبال ایران بود.

تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران با وجود تحریم‌های آمریکا با لباس‌های برند آدیداس در جام جهانی 2018 مقابل حریفانش قرار گرفت. فدراسیون فوتبال قصد داشت طبق قراردادی که با آدیداس دارد، در جام ملت‌های آسیا 2019 با لباس‌های آدیداس به میدان برود اما به یک باره آدیداس اعلام کرد که دیگر امکان ادامه‌ همکاری با ایران را ندارد.

این اقدام آدیداس باعث شد تا همه فکر کنند که این برند هم راه نایکی را پیش رو گرفته است، با این که آدیداس مانند نایکی برندی آمریکایی نیست و برای کشور آلمان است اما برای این که بازار کشور آمریکا را از دست ندهد حاضر نشد تا به همکاری‌اش با ایران ادامه‌ دهد.

فدراسیون فوتبال در واکنش به این اقدام آدیداس در نامه‌ای رسمی به معاون این شرکت، از این اقدام آدیداس گلایه کرد. در روزهای گذشته معاون آدیداس به نامه فدراسیون فوتبال پاسخ داده است و تلویحا اعلام کرد که ادامه‌ همکاری با ایران قابل پذیرش نیست و از فدراسیون فوتبال خواست تا آدیداس را درک کند.

در ادامه‌ این نامه آمده است که آدیداس به دلیل این که در بورس آمریکا فعالیت می‌کند، نمی‌تواند به خاطر تحریم‌های اعمال شده از سوی این کشور به همکاریش با ایران ادامه‌ دهد.

معاون آدیداس در پایان این نامه خطاب به فدراسیون فوتبال ابراز امیدواری کرد تا فدراسیون فوتبال ایران این برند را درک کند و در ادامه راه و با شرایط جدید به درک متقابل برسند.

با این اوصاف و با توجه به نامه آدیداس به فدراسیون فوتبال باید دید فدراسیون فوتبال ایران برای پیراهن‌های تیم‌ ‌ملی در جام ملت‌های امارات چه برنامه‌ای دارد و آیا با یک برند خارجی وارد قرارداد می‌شود یا به همکاری با برندهای داخلی می پردازد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۷-۰۵-۰۹ ۲۰:۰۱

خب آدیداس هم ما را درک کند وقتی این بحران را از سرگذراندیم جلو بیاید توی ذوقش می‌زنیم و حالش را می‌گیریم.

avatar
۱۳۹۷-۰۵-۰۹ ۲۳:۰۱

بهترین راه همکاری با برندهای داخلی است.