• سه‌شنبه / ۹ مرداد ۱۳۹۷ / ۱۳:۲۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 97050904977
  • خبرنگار : 71089

قانون‌گذاران انگلیسی: مراکز امدادرسانی خارجی محل سوءاستفاده‌های جنسی شده است

قانون‌گذاران انگلیسی: مراکز امدادرسانی خارجی محل سوءاستفاده‌های جنسی شده است

قانونگذاران انگلیسی هشدار دادند، با توجه به حاکمیت فضای مردانه بر خیریه‌های امدادرسانی خارجی و اتخاذ رویکردی همانند رویکرد "کلوب مردانه" در این مراکز سوءاستفاده‌های جنسی شایع شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه ایندیپندنت، براساس گزارش منتشر شده نمایندگان پارلمان انگلیس اعلام کردند: فضای مردانه حاکم بر برخی از خیریه‌ها و مراکز امدادرسانی خارجی به وقوع سوءاستفاده‌های جنسی کمک می‌کند.

کمیته توسعه بین الملل مجلس عوام انگلیس مراکز امدادرسانی خارجی را به همدستی با عاملان سوء استفاده جنسی متهم کرد.

به نوشته این گزارش، ارائه کمک به مردم نیازمند در کشورهای بحران زده توسط متعرضان جنسی زیر سوال رفته است.

همچنین نمایندگان پارلمان انگلیس اعلام کردند: نبود مرز و محدودیت در مراکز امدادرسانی باعث شده است که این مراکز به یک بخش جذاب برای افرادی که خواهان سوءاستفاده از دیگران هستند، تبدیل شود.

در این گزارش به سوءاستفاده‌های جنسی انجام شده توسط کارکنان سازمان امدادرسانی آکسفام در هایتی در سال ۲۰۱۱ اشاره شده است.

براساس این گزارش، آکسفام بیشتر از اینکه نگران قربانیان سوءاستفاده‌های جنسی باشد درباره به خطر افتادن اعتبار و شهرتش نگران است. بیشتر خیریه‌ها و اداره‌های توسعه بین‌الملل گزارش‌های منتشر شده درباره تعرض جنسی در طول حدود دو دهه گذشته را انکار می‌کنند.

سازمان ملل هنوز گزارش‌های مربوط به سوءاستفاده‌های جنسی توسط کارکنان خود که برخی از آنها برخوردار از مصونیت قضایی هستند را انکار می‌کند. همچنین سوءاستفاده‌های جنسی از خود کارکنان نسبت به گذشته بیشتر متداول و رایج شده است. بسیاری از قربانیان و افشاگران به خاطر ترس از دست دادن آبروی خود صحبت نمی‌کنند.

برهمین اساس نمایندگان پارلمان انگلیس خواستار افزایش قدرت کمیسیون نظارت بر خیریه‌ها با تاسیس یک آمبوزدمان مستقل شده‌اند.

آنها همچنین خواستار ایجاد یک سیستم جهانی ثبت کارکنان امدادرسانی برای پایان بخشیدن به رسوایی سوءاستفاده‌های جنسی شده‌اند تا بدین شکل افراد متخطی نتوانند از یک خیریه به خیریه دیگر بروند.

در همین راستا استفن تیویگ، رئیس این کمیته اعلام کرد: سازمان‌های بشردوستانه فریب خورده‌اند و در حالی که سازمان ملل با اتهامات سوءاستفاده‌های جنسی مواجه است، نمی‌تواند به رویکرد انکار ادامه دهد باید راه حلی درباره این مساله پیدا شود و با آن مقابله شود.

براساس گزارش منتشر شده خشونت‌های جنسی، تعرض علیه زنان و دختران در بسیاری از کشورهای در حال توسعه و نیازمند کمک رواج پیدا کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha