• چهارشنبه / ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ / ۰۳:۱۵
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 97050905125
  • خبرنگار : 71424

سرپرست سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی خبر داد

ورود ۶ کتاب درسی جدید به پایه دوازدهم

ورود ۶ کتاب درسی جدید به پایه دوازدهم

سرپرست سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی از ورود ۶ کتاب نوپدید برای اولین بار به برنامه درسی در پایه دوازدهم خبر داد و گفت: تا ۱۵ مرداد همه کتب درسی پایه دوازدهم زیر چاپ می‌روند.

حیدر تورانی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه سازمان پژوهش هر ساله ۱۴۰ میلیون جلد کتاب آموزشی در ۱۲۰۰ عنوان را آماده و چاپ می‌کند اظهار کرد: از سال ۹۰ تغییر نظام آموزشی ۳-۳-۶ شروع شد و هر سال کتب درسی دوپایه تغییر و نونگاشت شدند و امسال تغییرات به پایه دوازدهم می‌رسد.

وی درباره کتب درسی نوپدید که برای اولین بار وارد برنامه درسی در پایه دوازدهم می‌شوند نیز گفت: چندین درس تحولی در پایه دوازدهم داریم. «مدیریت خانواده و سبک زندگی» پسران و دختران، «سلامت و بهداشت»، «جریان شناسی اندیشه‌های معاصر»، «تاریخ اسلام»، «علوم و معارف قرآنی» شش کتابی هستند که برای اولین بار تدوین شده و وارد مجموعه برنامه درسی می‌شوند.

سرپرست سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی درباره روند آماده سازی کتب درسی نیز گفت: به جز کتب پایه دوازدهم مابقی به زیر چاپ رفته‌اند. کتب دوره فنی و حرفه‌ای پایه دوازدهم جلوتر هستند و پیشرفت بهتری دارند.

تورانی افزود: از کتب دوره نظری نیز نیمی برای چاپ ارسال شده و نیمی دیگر در مرحله آماده سازی هستند و سقف زمانی تعیین شده برای این امر ۱۵ مرداد است تا بتوانیم  کتب درسی را به موقع آماده و توزیع کنیم و اول مهر ماه همه دانش آموزان کتاب داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۷-۰۶-۱۰ ۱۷:۴۸

واقعا واسه دانش اموزانی که قراره اماده کنکور دادن بشن و جز قبولی به چیز دیگه ای فکر نمیکنن قرار دادن همچین درسایی اونم توی سال اخر واقعا تاثیری نداره و کاری بیخودیه...

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۲۴ ۱۳:۲۶

دقیقا.درس های تخصصی واقعا زمان بر هستند و از همه مهمتر اینکه ما دوازدهمی ها امسال کنکور میدیم.

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۲۴ ۱۴:۴۲

نمیدونم من کنکور دار م یا باید علوم اجتماعی بخونم

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۳۰ ۱۴:۰۹

سلام از بین کتاب های جدید وارد شده برای ادبیات انسانی فقط تاریخ و سلامت و بهداشت و تحلیل فرهنگی اومده بقیه برای ما نیومدن واینکه ما کنکوری هستیم و خوندن این کتابها برای کنکور بیهوده است باید تخصصی ها رو بخونیم.

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۳۱ ۱۵:۳۰

واقعا چرا باید چیزای بیخودی بخونیم اگرم نخونیم معدل میاد پایین

avatar
۱۳۹۷-۰۷-۱۵ ۱۸:۲۰

ای کاش این درس ها را در سالهای پیشتر برای ما برنامه ریزی میکردند نه سالی که سرنوشت ساز است و.........................هزارتوی کنکور اگه هدف آموزش و پرورش سازندگی ماست این رو باید بدونه آیا نوش دارو بعد از مرگ سهراب؟ عیب از محتوای درس نیست از اتفاق درسای به درد بخوری اند توی زندگی ولی آخه الان؟؟؟؟؟؟؟ البته با این حرفا چی درست میشه .فقط این رو میتونم بگم بچه ها این درسا رو برای نمره نخونید

avatar
۱۳۹۷-۰۷-۱۵ ۱۸:۴۷

با سلام به مدیر بخش مربوطه آ.لطفا به آموزش پرورش بگویید ما موش آزمایشگاهی نیستیم