• چهارشنبه / ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ / ۱۰:۵۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 97051005450
  • خبرنگار : 90089

گزارش کمیسیون‌های عمران و اصل ۹۰ درباره زلزله کرمانشاه

قاضی‌پور: از نحوه هزینه‌کرد کمک‌های مردمی به زلزله‌زدگان کرمانشاه تحقیق‌وتفحص شود

قاضی‌پور: از نحوه هزینه‌کرد کمک‌های مردمی به زلزله‌زدگان کرمانشاه تحقیق‌وتفحص شود

نماینده مردم ارومیه در مجلس خواستار اجرایی شدن وعده‌های رییس‌جمهور درباره زلزله‌زدگان کرمانشاهی شد.

به گزارش ایسنا، نادر قاضی پور در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی پس از قرائت گزارش کمیسیون‌های اصل ۹۰ و عمران مجلس در خصوص زلزله کرمانشاه، گفت: نمایندگان استان مجدانه وضعیت زلزله زدگان را دنبال می کردند اما در گزارش کمیسیون عمران به برخی مسائل به طور شفاف پرداخته نشد.

وی ادامه داد: نباید هزینه نوسازی یا بازسازی خانه‌های مردم از جیب زلزله‌زدگان پرداخت شود. برخی دستگاه‌ها به مرور زمان کند شده و هزینه‌های ساخت را افزایش داده‌اند. خانه‌ای که با ۶۰ میلیون تومان قابل بازسازی یا احیا بود اکنون با افزایش شدید قیمت مصالح با ۱۰۰ میلیون تومان هم قابل ساخت نیست.

وی در پیشنهاداتی خواستار پیشگیری و سازماندهی واحد برای مواقع بحرانی، تامین اعتبار کافی برای ساخت انبار در مناطقی از کشور که هنگام زلزله مردم به این مناطق انتقال داده شوند، ضرورت توجه به مقاوم‌سازی روستاها، دائمی شدن قانون مدیریت بحران،  شناسایی روستاهای در معرض حوادث طبیعی با مشارکت دستگاه‌های مسؤول و مردم براساس برنامه ششم توسعه، شد و گفت: در این برنامه دولت موظف به شناسایی روستاهای در معرض حوادث طبیعی و مقاوم سازی این مناطق با مشارکت دستگاه‌های مسؤول و مردم و تقلیل مشکلات تا میزان ۳۰ درصد تا پایان سال اول برنامه است.

قاضی پور ادامه داد: ۱۸ ماه از حادثه زلزله کرمانشاه می‌گذرد اما ریالی برای ساخت منازل ویران شده هزینه نشده است. آقایان باید گزارشی از میلیاردها تومان کمکهای مردمی به زلزله‌زدگان ارائه دهند. چرا پولها در حسابها دپو شده است؟ تحقیق و تفحص از پول‌هایی که به حساب این آقایان واریز شد، ضروری است. آنان حق ندارند کمک های مردمی را در هر جایی هزینه کنند.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر کشور، راه و شهرسازی و اقتصاد می بایست در این جلسه حضور پیدا می کردند و گزارش هایی درباره اقدامات انجام گرفته ارائه می شد. وزیر راهی که روز گذشته با ۵۰ نفر در مجلس حضور یافت چه اقدامی برای زلزله زدگان انجام داده است؟

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha