• پنجشنبه / ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ / ۰۹:۳۹
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 97051105985
  • خبرنگار : 71498

دیه برق گرفتگی چند؟

دیه برق گرفتگی چند؟

صنعت برق هر سال با برگزاری یک مناقصه و تعیین یک شرکت بیمه اقدام به پرداخت خسارت به مشترکان می‌کند که معمولا قیمت‌های مختلفی برای سوانح مختلف تعیین می‌شود؛ البته برای هر سانحه یک حداقل وجود دارد که شرکت بیمه باید آن عدد و یا بالاتر از آن را بپذیرد.

به گزارش ایسنا، قرار است که مناقصه تعیین شرکت بیمه برای سوانح برقی برای سال ۱۳۹۷ در هفته آینده برگزار شود. اما برای سال گذشته حداقل غرامت فوت برای هر نفر ۵۰۰ میلیون ریال، نقص عضو حداقل برای هر نفر ۳۰۰ میلیون ریال، تعهدات مالی جبران هزینه‌های پزشکی هر واحد مسکونی ۷۰۰ میلیون ریال، غرامت ناشی از حوادث شبکه داخلی ۱۷ میلیون ریال تعیین شده بود.

در سال‌های مختلف میزان خسارت پرداخت شده از سوی صنعت برق متفاوت بوده، به گونه‌ای که در سال ۱۳۹۳ معادل ۵.۷ میلیارد تومان، در سال ۱۳۹۴ معادل ۶.۲ میلیارد تومان در راستای خسارت به مشترکان پرداخت شد در سال ۱۳۹۵ نیز به دلیل اینکه موضوع بیمه تصویب نشد خسارتی نیز از این محل به کسی تعلق نگرفت علاوه بر این بر اساس آخرین آمار هنوز پرونده های سال گذشته نیز به طور کامل بررسی نشده و بسیاری از پرونده ها هنوز باز است.

در همین راستا، حقی‌فام سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه از مشترکان شهری ۱۲۰۰ تومان و از مشترکان روستایی ۶۰۰ تومان در طول سال برای خسارات ناشی از قطع برق در قبوض اخذ می‌شود، اظهار کرد: گرچه این مبلغ بسیار ناچیز است اما یک شرکت بیمه‌گذار برای این موضوع انتخاب شده و اگر خساراتی ایجاد شود، مشترکان می‌توانند با مراجعه به شرکت توزیع و بررسی پرونده توسط کارشناسان، میزان خسارت به طور کامل مشخص و در حد مقررات مبلغی از سوی صنعت برق به این دسته از مشترکان پرداخت شود.

همچنین همایون حائری - معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی - نیز اعلام کرد: پرداخت خسارت به مشترکان پیش بینی شده و چارچوب هایی نیز برای آن مشخص شده، ولی پرداخت خسارت به مردم مستلزم این است که برای کارشناسان شرکت توزیع برق مشخص شود اشکالی که برای وسایل برقی مشترک به وجود آمده، ناشی از مسائل برقی بوده است.

مشترکانی که متحمل خسارت ناشی از قطع برق شده باشند می‌توانند مدارک را به شرکت‌های توزیع نیروی برق ارائه دهند که پس از مبادله قرارداد و براساس مقررات،   باید در اسرع وقت توسط شرکت بیمه گر رسیدگی و پرداخت شود. هم‌چنین براساس ضوابط قراردادی، مشترکان تا ۱۵ روز پس از اختلال برق که باعث بروز خسارت شده باشد، می‌توانند مراتب را به اطلاع امور مشترکان شرکت‌های توزیع برق در سراسر کشور برسانند و مدارک را به این دفاتر تحویل دهند.  

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha