• شنبه / ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ / ۰۷:۲۱
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 97051306532
  • خبرنگار : 71234

نجفی خوشرودی:

امکان مذاکره پس از عذرخواهی و پایبندی آمریکا به برجام وجود دارد

امکان مذاکره پس از عذرخواهی و پایبندی آمریکا به برجام وجود دارد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه «رییس‌جمهور آمریکا با طرح پیشنهاد مذاکره با ایران به دنبال ترمیم اعتبار از دست رفته‌اش در دنیا است»، گفت: ما اهل گفت‌وگو و مذاکره در چارچوب اصول سه‌گانه عزت، مصلحت و حکمت مورد تاکید مقام معظم رهبری هستیم البته اگر شروط آن محقق شود.

علی نجفی خوشرودی در گفت‌وگو با ایسنا درباره اینکه چطور می‌توان به صحبت‌های ترامپ مبنی بر مذاکره بدون پیش شرط با ایران آن هم در شرایطی که برجام را نقض کرده، اعتماد کرد، گفت: آمریکا بعد از خروج از برجام هزینه سنگینی را داد به طوریکه از آمریکا به عنوان ناقض عهد و اصول و مقررات بین‌المللی در دنیا یاد می‌شود. این اقدام ترامپ برای ترمیم اعتبار از دست رفته‌اش انجام شده که القا کند آمریکا اهل مذاکره است و ایران اهل مذاکره نیست.

وی در واکنش به شروط تعیین شده از سوی وزیر خارجه آمریکا، گفت: وزیر خارجه آمریکا در حالی که هنوز ۲۴ ساعت از صحبت‌های رییس‌جمهور این کشور مبنی بر مذاکره بدون پیش شرط نگذشته است، شروط تعیین می‌کند که ایران باید تعیین‌کننده شروط باشد. ایران در طول چند دهه گذشته لیست بلند بالایی از مطالبات با آمریکا دارد که اقداماتی علیه منافع و امنیت ملی ما انجام داده است، ‌حداقل مستندات‌مان از کودتای ۲۸ مرداد تاکنون زیاد است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: به نظر بنده آمریکایی‌ها دچار آشفتگی در تنظیم سیاست خارجی‌شان شده‌اند به طوریکه بسیاری از افراد در آمریکا موافق اینگونه رفتارها با ایران نیستند.

وی درباره اینکه آیا امکان تجدیدنظر در رابطه با آمریکا در صورت پایبندی به برجام، عذرخواهی و کنار گذاشتن سیاست‌های خصمانه وجود دارد، گفت: اصول سه‌گانه عزت، مصلحت و حکمت را مقام معظم رهبری اعلام کردند که بر اساس این اصول شرایط ما سیال است. ما می‌توانیم از فرصت‌های بین‌المللی استفاده کنیم، ما اهل گفت‌وگو، مذاکره و تعامل هستیم و این موارد در اسناد بالادستی ما وجود دارد. هیچ چیز پایداری در عرصه سیاست خارجی وجود ندارد.

نجفی در پایان درباره اینکه آیا با این صحبت‌ها امکان تجدیدنظر در رابطه با آمریکا وجود دارد؟ گفت: اگر آنها به برجام پایبند باشند، عذرخواهی کنند و سیاست‌های خصمانه‌شان را کنار بگذارند امکان چنین چیزی وجود دارد. ایران بارها تاکید کرده که اهل گفت‌وگو و مذاکره هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۷-۰۵-۱۳ ۰۸:۰۸

این هم ازآن حرفهاست بنشینید تا آمریکاه عذرخواهی کند.

avatar
۱۳۹۷-۰۵-۱۳ ۱۰:۲۲

براي چي بعد از معذرت خواهي آمريكا وبرگشت به برجام بايد مذاكره كني؟

avatar
۱۳۹۷-۰۵-۱۳ ۱۰:۲۶

هدف آمریکا از مذاکره با کشورها دخالت در امور داخلی آنهاست؟ آیا آمریکا حاضر است در مورد سلاح و موشکهای خودش یا حضورش در منطقه با شما مذاکره کند؟ خیر او فقط در مورد سلاح شما و حضور شما در منطقه مذاکره می کند و این یعنی دخالت در امور ایران آقایانی که با یقه آخوندی به سمت آمریکا غش میکنید بفهمید

avatar
۱۳۹۷-۰۵-۱۳ ۱۰:۴۳

فعلا بزاريد تحريمها كامل اجرا بشه - تا شب عيد ببينيم عذرخواهي لازم ميشه يا نه

avatar
۱۳۹۷-۰۵-۱۳ ۱۱:۲۱

ساده لوحیه اگر فکر کنیم آمریکا به خاطر مذاکره با ما از اصول اساسی خودش عقب بشینه

avatar
۱۳۹۷-۰۵-۱۳ ۱۱:۳۱

چرا وقتی ترامپ از برجام خارج نشده بود و میگفت بیاین مذاکره کنیم مسئولان اونموقع مذاکره نکردن که هم برجام رعایت میشد هم نیازی به معذرت خواهی نبود و به فرض اگه محال آمریکا برگرده به برجام و عذرخواهی کنه چه چیزی فرق خواهد کرد بین الان و زمانی که هنوز آمریکا از برجام خارج نشده بود

avatar
۱۳۹۷-۰۵-۱۳ ۱۲:۰۳

شما باید از 80 میلیون ایرانی عذرخواهی کنید که با خودخواهی و زیاده خواهی خود کشورمون رو به این روز انداختید شما باید از همه نخبگانی که بالاجبار از این مملکت رفتند و نخبگانی که ماندن و به کولبری و مسافرکشی و .... عذرخواهی کنید . داداش یواش‌تر پیاده شو با هم بریم

avatar
۱۳۹۷-۰۵-۱۳ ۱۴:۰۴

په همبن خیال باشید که امریکا عذر خواهی کند از ایران

avatar
۱۳۹۷-۰۵-۱۳ ۱۴:۳۸

پس از پایبندی و عذرخواهی آمریکا دیگه برای چی باید مذاکره کرد آقای سخنگو؟؟!!

avatar
۱۳۹۷-۰۵-۱۳ ۱۴:۴۵

خوب مگه از اول مرض داشتید اونها که قبل از بیرون رفتن از برجام میخواستند مذاکره کنند حالا که دلار ده تومان را رد کرده میگید اونها برگردن به برجام و عذر خواهی کنند تا بشه مذاکره کرد نمیدونم چه کله پاچه ای میخورید شماها

avatar
۱۳۹۷-۰۵-۱۳ ۱۶:۱۲

شما با این شرط در واقع نمی خواهید مذاکره کنید و افکار عمومی هم برایتان مهم نیست. لااقل به این سوال جواب دهید که آیا می توانید در شرایط تحریم کشوری توسعه یافته شوید انگونه که مردم از شما راضی باشند؟ آیا می توانید بدون رابطه با آمریکا رشد 8 درصدی داشته باشید؟؟؟ قطعا جواب خیر است پس چرا مقاومت می کنید ؟

avatar
۱۳۹۷-۰۵-۱۳ ۱۷:۵۵

دلواپسان ضربه اي زدند كه شايد اساس نظام را تغيير بده

avatar
۱۳۹۷-۰۵-۱۳ ۱۹:۱۴

عذرخواهی؟! بخندیم الان؟ عدر خواهی نکنند قبول نمیکنی یعنی؟ ملت رو چی فرض کردید؟

avatar
۱۳۹۷-۰۵-۱۳ ۱۹:۳۸

از زمان خاتمی تا الان مذاکره کردیم - هسته ای درش پلمپ شد - راکتور اراک بتون ریخته شد و... چی شد آخر سر/؟ تحریم تحریم تحریم - آخه کدوم آدم عاقلی با کسی که بدعهده مذاکره میکنه - یکم به ملت اتکا کنید جان داش - الان از 92 تا الان فقط کل فکر بعضیا شده مذاکره - ول کنید تروخدا - به ملت اتکا کنید تا به غرب

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۱۱ ۱۵:۰۸

تحریم ها اقتصاد فلج کرده . مسئولین مثل کبک میمونند .