• شنبه / ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ / ۱۳:۰۷
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 97051306830
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

امدادرسانی داوطلبان هلال‌احمر آذربایجان‌شرقی به مناطق کم آب سیستان و بلوچستان

امدادرسانی داوطلبان هلال‌احمر آذربایجان‌شرقی به مناطق کم آب سیستان و بلوچستان

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌شرقی از اعزام اکیپ 25 نفری داوطلبان جمعیت هلال‌احمر استان به مناطقی از سیستان و بلوچستان که با بحران کم‌آبی مواجه هستند، خبر داد.

«سعید کنعانی» در گفت‎وگو با ایسنا، در تشریح این خبر گفت: این اکیپ امدادی 25 نفری شامل پزشکان متخصص اعصاب و روان، اطفال، داخلی، آلرژی، عفونی، عمومی، پرستار، ماما، کارشناسان بهداشت محیط و روانشناس بوده و به منظور ارائه خدمات بهداشتی، درمانی و حمایتی، از امروز، شنبه، سیزدهم مرداد ماه به استان سیستان و بلوچستان اعزام می‎شوند. 

 وی خاطرنشان کرد: راه‎اندازهای درمانگاهی شامل دستگاه سونوگرافی پرتابل، نوار قلبی، الکتروشوک و کلرسنج برای سنجش آلودگی آب آشامیدنی بوده و قبل از رسیدن اکیپ اعزامی به منطقه ارسال شده‎اند. تانکرهای آب نیز به عنوان نذر آب و با حمایت خیران استان تهیه شده و به این استان که با بحران کم آبی شدید مواجه است، فرستاده خواهد شد. 

 مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌شرقی با تأکید بر نقش آذربایجان‌شرقی در کمک به سایر استان‎ها در مواقع بحرانی افزود: خوشبختانه استان ما در چنین مواقعی پیشتاز بوده و این بار نیز با توجه به بحران کم‌آبی شدید در سیستان و بلوچستان و امکان شیوع بیماری‎های عفونی تصمیم به اعزام اکیپ امدادی جمعیت هلال‌احمر استان به این منطقه گرفتیم. امدادرسانی به دو منطقه از این استان، به جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌شرقی محول شده و در مجموع 19 استان در این میان ارائه‎ی خدمات خواهند کرد. 

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌شرقی از تهیه و تدارک بسته‎های حمایتی خبر داد و گفت: 3000 دست لباس بچگانه، زنانه و مردانه، 250 تخته پتو و تهیه برخی اقلام غذایی شامل کنسروها، قند، شکر و چای از اقلام این بسته‎ی حمایتی به شمار می‎آیند. 

 اکیپ امدادی جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌شرقی از سیزدهم مرداد ماه به مدت یک هفته  به مناطقی از سیستان و بلوچستان که با بحران آب مواجه هستند، اعزام می‎شوند. 

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha