• شنبه / ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ / ۱۴:۵۵
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 97051306926
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی ۱۳ مرداد بخوانید؛

تاکید بر برخوردبا مفسدان اقتصادی/نظراتی درباره امکان مذاکره با آمریکا/دادگاه دوازدهم ثامن الحجج

تاکید بر برخوردبا مفسدان اقتصادی/نظراتی درباره امکان مذاکره با آمریکا/دادگاه دوازدهم ثامن الحجج

توضیحات عضو کمیسیون امنیت ملی درباره FATF، ایران در زمینه حقوق بشر مدعی است نه متهم، تغییر قوانین مالی آلمان برای جلوگیری از انتقال پول ایران، نظراتی در مورد مذاکره با آمریکا، درخواست وکیل بابک زنجانی از رییس جدید بانک مرکزی، دوازدهمین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده ثامن الحجج، در خواستی برای برخورد قوه قضاییه با اخلال گران بازار سکه و ارز در هر سطح و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز شنبه، سیزدهم مرداد ماه ۱۳۹۷ است.

به گزارش ایسنا، در حاشیه برگزاری روز سوم مسابقات نظامی روسیه ۲۰۱۸ در قزاقستان وزیر دفاع این کشور با حضور در محل برگزاری رقابت‌های پهپاد، با تیم پهپاد ارتش جمهوری اسلامی ایران ملاقات کرد. سرهنگ احمد احمدی سرپرست تیم اعزامی پهپاد ارتش به این مسابقات ضمن ارایه ویژگی‌های پهپادهای ارتش ایران در این مسابقات از میزبانی کشور قزاقستان تقدیر کرد.

در هفتمین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی که به ریاست رئیس جمهور و با حضور سران و مسئولان سه قوه، کلیات سیاستهای جدید ارزی بانک مرکزی و راهکارهای تسریع در برخورد با مفاسد و اخلالگران اقتصادی را بررسی و تصویب کرد.

همچنین جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بیانیه‌ای با اعلام اینکه بی ثباتی اقتصادی و گرانی‌های لجام گسیخته و ساعتی قیمت‌ها بیش از هر چیز ریشه در سوء مدیریت و بی‌برنامگی مسئولان دارد، خواستار برخورد قوه قضاییه با اخلال گران بازار سکه و ارز در هر سطحی شد .

در همین ارتباط آیت الله موحدی کرمانی در جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام  با اشاره به مشکلات اقتصادی و نوسانات اخیر بازار ارز و طلا که موجب افزایش تورم و بروز مشکلات ونگرانی هایی برای خانوارها گردیده است ، خواستار ورود جدی‌تر دولت و مجلس و مسؤولان امر ، برای ساماندهی اقتصادی کشور شد و گفت: گرانی ، تورم و بی‌ثباتی اقتصاد ، باعث بروز مشکلات معیشتی بویژه برای طبقات متوسط و ضعیف جامعه شده و لازم است مسئولان برای رفع این معضلات اقدام عاجل نمایند. وی افزود: از قوه قضاییه توقع است تا با جدیت و قاطعیت با مفسدان اقتصادی برخورد کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان توضیحاتی درباره FATF گفت: هیچ‌گاه بحث پیوستن به FATF مطرح نبوده است و فقط بررسی برخی از لوایح آن انجام شده است و اگر قرار باشد در روابط خارجی اقدامی انجام شود بدون اذن رهبری نخواهد بود. مرتضی صفاری  اظهار کرد: اخیراً در کشور پیرامون موضوع FATF نظرات غیر کارشناسی و غیرمعقولی از سوی برخی ارائه شده است که صحت ندارد.

همچنین  سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر اینکه «قانون منع استفاده از بازنشستگان شامل معلمان هم می‌شود» گفت: معلمان بازنشسته تنها می‌توانند در مدارس غیرانتفاعی و غیردولتی تدریس کنند و حضور بازنشستگان در کارهای اداری و برای تدریس در مدارس دولتی ممنوع است.

حسین امیر عبداللهیان، دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین‌الملل در صفحه شخصی خود در توئیتر تاکید کرد که : مذاکره با آمریکا هرگز تابو نبوده است اما موقع‌شناسی و اقتدار دو رکن هر مذاکره دیپلماتیک است.

در همین ارتباط علی نجفی خوشرودی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه «رییس‌جمهور آمریکا با طرح پیشنهاد مذاکره با ایران به دنبال ترمیم اعتبار از دست رفته‌اش در دنیا است»، گفت: ما اهل گفت‌وگو و مذاکره در چارچوب اصول سه‌گانه عزت، مصلحت و حکمت مورد تاکید مقام معظم رهبری هستیم البته اگر شروط آن محقق شود. وی افزود: امکان مذاکره پس از عذرخواهی و پایبندی آمریکا به برجام وجود دارد.

در میزگرد حقوق بشر اسلامی و ظرفیت‌های قانونی و مبنایی آن در دفاع از حقوق انسان‌ها نیز سخنگوی پیشین وزارت خارجه کشورمان با بیان اینکه متاسفانه حقوق بشر در حال حاضر مساله کشورهای اسلامی نیست چون عمدتا آنها به حفظ بقای خود می‌اندیشند و درگیر این موضوع هستند، تصریح کرد: این در حالی است که رعایت حقوق بشر می‌تواند ضامن بقای آنها باشد. حمیدرضا آصفی با بیان اینکه ایران در زمینه حقوق بشر مدعی است نه متهم ، تصریح کرد: بعضا حقوق بشر به حربه‌ای برای فشار به کشورهای اسلامی به خصوص کشورهایی که مستقل هستند و می‌خواهند روی پای خود بایستند تبدیل شده است.

یک روزنامه آمریکایی از تغییر قوانین مالی آلمان برای جلوگیری از انتقال پول ایران گزارش داد و نوشت: مقامات آلمانی با درخواست واشنگتن برای تغییر قوانین پولی خود برای جلوگیری از انتقال ۳۰۰ میلیون یورو از هامبورگ به ایران موافقت کرده و قرار است به زودی تمهیدات جدیدشان را ارائه دهند و در ماه جاری (میلادی) قوانین پولی را ارائه دهند که می‌تواند انتقال پول ایران به خاک این کشور را به تاخیر بیندازد یا حتی از آن جلوگیری کند.

وکیل بابک زنجانی با طرح درخواستی از رییس جدید بانک مرکزی می‌گوید شرکت نفت و شرکای خارجی بابک زنجانی قراردادی منعقد کرده‌اند که برای اجرایی شدن آن باید حساب مشترکی به اسم شرکت ملی نفت ایران و شرکای خارجی بابک زنجانی باز شود.

همچنین یکی از وکلای مدافع عبدالفتاح سلطانی گفت که با مرخصی عبدالفتاح سلطانی موافقت شد.سعید دهقان درباره میزان مرخصی موکلش گفت: فعلا این موضوع مشخص نیست ولی به گمانم از مواردی است که تمدید می‌شود. دختر عبدالفتاح سلطانی بر اثر ایست قلبی شب گذشته، درگذشت.

وکیل مدافع شهرام جزایری نیز با اشاره به اینکه موکلم ناراحتی قلبی دارد گفت: از وضعیت وی هیچ اطلاعی نداریم و خانواده نگران سلامتی جزایری هستند.

دوازدهمین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده متهمان شرکت تعاونی مالی - اعتباری ثامن الحجج  در دادگاه کیفری یک تهران برگزار شد. طبق روال جلسات گذشته متهمان آقای (الف - م) و خانم (ر-الف) در جلسه حاضر هستند، و متهم ردیف سوم آقای (م- ر) پس  از ۱۱ جلسه غیبت، به همراه وکیل خود در جلسه حاضر شد.

هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در رابطه با قوانین و مقررات حاکم بر ر روابط کارگر و کارفرما در مناطق ویژه اقتصادی و آزاد تجاری رای وحدت رویه‌ای صادر کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha