• یکشنبه / ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ / ۰۸:۰۹
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 97051407125
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

آغاز طرح "نذر آب" در 502 روستای سیستان و بلوچستان

آغاز طرح "نذر آب" در 502 روستای سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: هزار و 270 تانکر آب از امروز در قالب طرح نذر آب در منطقه شمال سیستان و بلوچستان مستقر می‌شود.

به گزارش ایسنا- ‌راشکی در این باره افزود: این تانکرها ظرفیت‌های 1000، 2000 و 5000 لیتری دارند و در 502 روستا به آبرسانی خواهند پرداخت‌.

وی اظهار کرد: همزمان با طرح نذر آب و با وجود شرایط نامناسب بهداشتی در روستاهای شمال استان، داوطلبین سلامت شامل متخصصان چشم‌، داخلی‌، عفونی‌، دندان و زنان از 19 استان کشور وارد سیستان و بلوچستان می‌شوند و در 19 شهرستان استان به خدمات رسانی و ویزیت رایگان می‌پردازند.

مدیرعامل هلال احمر استان بیان کرد: در ادامه این طرح  قرار است 50 هزار سبد غذایی در روستاهای مختلف بین مردم نیازمند عرضه شود.

همچنین رئیس جمعیت هلال احمر چندی قبل در سفر به سیستان و بلوچستان در این باره گفت: راه‌اندازی کمپین نذر آب، توزیع سبدها و بسته‌های غذایی مورد نیاز مردم درگیر با خشکسالی از جمله مواردی است که در دستور کار جمعیت هلال احمر قرار دارد.

دکتر علی اصغر پیوندی افزود: یکی از اهداف جمعیت هلال احمر  کشور در کنار مردم بودن در تمام حوادث طبیعی و غیر طبیعی است.

وی ادامه داد: با توجه به مشکلات خشکسالی‌های دو دهه اخیر در این استان و معضلات بسیاری که برای مردم به همراه داشته است این نهاد وظیفه خود دانسته تا تمام توانش را برای کمک به مردم این منطقه بکار گیرد.

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه ضروریست راهکارهای پیشگیری ثانویه برای کمتر شدن یا متوقف کردن خشکسالی در منطقه با همکاری سایر نهادها و دستگاه‌ها بعد از بررسی های کارشناسی مورد توجه قرار گیرد، افزود: با وجود تلاش‌ها و اقدامات خوب در منطقه توسط مسئولان استانی برای کاهش مشکلات مردم، جمعیت هلال احمر نیز به عنوان یک نهاد عام المنفعه برخود وظیفه می‌داند از تمام توانش به منظور کاهش رنج و درد مردم استفاده کند.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha