• یکشنبه / ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ / ۱۱:۴۱
  • دسته‌بندی: ورزش بانوان
  • کد خبر: 97051407328
  • خبرنگار : 71613

با بانوان پینگ‌پنگ‌باز ایران در آستانه بازی‌های آسیایی جاکارتا + عکس

با بانوان پینگ‌پنگ‌باز ایران در آستانه بازی‌های آسیایی جاکارتا + عکس

تیم ملی پینگ پنگ بانوان ایران برای اولین بار در بخش تیمی بازی‌های آسیایی شرکت می‌کند و ملی‌پوشان امیدوارند به نتایجی بهتر از گذشته دست یابند.

به گزارش ایسنا، تیم ملی پینگ پنگ بانوان ایران  که برای اولین بار در تاریخ این رشته در بخش تیمی به بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ اعزام می‌شود این روزها در سالن تنیس روی میز  امیر احتشام زاده  تمرین‌های آماده سازی خود را دنبال می‌کنند. در یکی از تمرین‌های این تیم که زیر نظر فاطمه کیوانی به عنوان سرمربی و ایرانمنش به عنوان مربی برگزار شد ۸ پینگ پنگ باز در دو نوبت صبح و بعد از ظهر و هر بار  به مدت دو ساعت و چهل و پنج دقیقه تمرین‌های تاکتیکی و تکنیکی خود را انجام دادند.

 دور تا دور سالن  به فاصله پنج یا شش متر بنرهایی به چشم می‌خورد که برخی از آنها نشان دهنده  افتخارات تیم‌های پینگ پنگ مردان و زنان بود، مثل عکس تیمی دختران  پس از قهرمانی در دسته سه رقابت‌های جهانی پینگ پنگ و صعود به دسته دوم جهان، قهرمانی تیمی مسابقات آزاد فنلاند ۲۰۱۴ پسران و نایب قهرمانی نوشاد عالمیان در مسابقات انفرادی. علاوه بر این در و دو طرف ورودی سالن روبه روی هم  عکس امیر احتشام زاده پدر پینگ پنگ ایران و چند تن دیگر از پیشکسوت‌های این رشته مشاهده می‌شد. 

مریم صامت

 دختران پشت میزهایی که با نظم کنار هم قرار گرفته بودند سخت تمرین می‌کردند تا بتوانند نماینده شایسته ای برای ایران باشند بنابراین سرمربی مطابق با زمان تعیین شده برنامه تمرینی را مشخص می‌کرد.  در بخشی از این تمرینات که با توجه به نقاط ضعف و قوت بازیکنان طراحی می‌شود، دو بازیکن به ترتیب در برابر ضربات بازیکنی که در طرف دیگر میز حمله می‌کرد، قرار گرفته بودند و تلاش می‌کردند تا توپ ها را دفاع کنند.  شاید در نظر کسی که شناختی از پینگ پنگ ندارد این رشته  کم تحرک وسبک باشد اما با دیدن بازیکنانی که در هر ثانیه یک بار به توپ ضربه می‌زنند و با هر ضربه تحرک زیادی دارند می‌توان به این نتیجه رسید که هیچ رشته ورزشی در سطح حرفه‌ای ساده و کم زحمت نیست. 

صبا صفری

آخرین تمرین استراحت کنترل است که گیم هایی را برای بازیکنان مشخص می‌کنند. در این مرحله دو بازیکن با هم به رقابت می‌پردازند به این شکل که در شروع هر دو بازیکن پنج امتیاز دارند و کار  را ادامه می‌دهند تا یک نفر برنده شود. سپس با صدای سوت مربی بازی  متوقف می‌شود، برنده روی همان میز می‌ماند و بازنده به حالت چرخشی حریف سایر بازیکنان می‌شود. در حین تمرین سرمربی به دقت پینگ پنگ بازان را زیر نظر دارد و نکات لازم را به آنها گوشزد می‌کند.

ندا شهسواری  پینگ پنگ باز باتجربه ایران هم در بخش بانوان گاهی نکاتی را به حریفان تمرینی‌ خود گوشزد و سعی می‌کند تا با بازی خود به آنها مواردی را آموزش دهد که در بازی به کارشان می‌آید. گاهی سرعت بازی را بالا می‌برد و حریفش را وادار می‌کرد که در کوتاه ترین زمان عکس العمل مناسب را نشان دهد وتذکر می‌داد "حواست هست که سرعتت را بالاتر بردم؟ بعدا میفهمی چه اتفاقی افتاده."

با وجود سختی‌ها کسی گله و شکایت نمی‌کرد، باانگیزه و سرزنده خود را برای ماراتنی که پیش رو دارند آماده می‌کردند در عین اینکه کارشان را با جدیت ادامه می‌دادند اما شیطنت‌های خاصی هم داشتند به گونه‌ای که با ورود عکاس ایسنا به سالن دوربین او را چندبار گرفتند و با امتحان کردن ژست‌های مختلف از خودشان عکس می‌گرفتند. روحیه‌شان  نشان می‌داد که هرچند اولین دوره حضور پینگ پنگ بازان ایران در بخش تیمی بازی‌های آسیایی است و برترین پینگ پنگ بازان جهان تیم‌های آسیایی هستند اما دست و پا بسته و ناامید از کسب نتیجه پا به میدان نمی‌گذارند.  

کیوانی سرمربی تیم ملی پینگ پنگ ایران پیش بینی خود را از عملکرد تیم ایران در جاکارتا اینگونه بیان کرد: "شانس‌مان در این بازی‌ها ۳۰ به ۷۰ است یعنی ۷۰ در صد احتمال دارد نتوانیم مقام کسب کنیم و ۳۰ درصد احتمال دارد جز ۶ تیم برتر باشیم  چون واقعا حریفان آسیایی خیلی قوی هستند. البته سطح مسابقاتمان را سعی کردیم بالا برویم و پتانسیل ورزشکارانمان زیاد است و اگر بتوانیم جزو هشت تیم برتر قرار بگیریم برایمان خیلی ارزشمند است."

کیوانی

ندا شهسواری پینگ پنگ باز برتر بانوان و یکی از نفرات اعزامی به جاکارتا  که در بخش انفرادی بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ هم حضور داشت با بیان اینکه حدود یک سال است که در  اردو به سر می‌بریم بیان کرد: "این بازی ها خیلی حساس است و نمی‌توانم بگویم که حتما نتیجه خوبی کسب می‌کنیم اما امیدوارم بتوانیم بازی خوبی را  ارائه دهیم و نظر فدراسیون و سازمان نسبت به ما مثبت باشد تا سال‌های بعد هم به بازی‌های آسیایی اعزام شویم تا هر طورکه شده بتوانیم در آسیا مقام کسب کنیم."

ندا شهسواری

 مهشید اشتری دیگر پینگ پنگ باز اعزامی ایران به بازی‌های آسیایی جاکارتا بیان کرد: "سطح اردوهایمان نسبت به قبل بهتر شده و مطمئنم که برای بازی‌های آسیایی هم آماده هستیم و امیدوارم نتیجه خوبی بگیریم.

مریم صامت  هم جز بازیکنانی است که به جاکارتا اعزام می‌شود امیدوار بود که بتوانند در بخش تیمی ارتقا جایگاه داشته باشند.

هشت دقیقه دویدن نرم پایان دو ساعت و چهل دقیقه تمرین بانوان پینگ پنگ باز ایران در نوبت صبح بود تا پس از استراحتی چند ساعته کار خود را در نوبت بعد از ظهر دنبال کنند.

مهشید اشتری

تیم ملی پینگ پنگ بانوان ایران چهارم شهریور ماه و از ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه به وقت ایران اولین بازی خود را در مرحله حذفی بازی‌های آسیایی انجام می‌دهند. رقابت‌های بخش انفرادی نیز از هشت شهریور ماه آغاز می‌شود و نداشهسواری و مهشید اشتری دو بازیکن ایران در بخش انفرادی هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۷-۰۵-۱۹ ۰۳:۰۰

با آرزوی موفقیت برای ملی‌پوشان‌مان. ان‌شاءالله دست پر بر گردید.