• یکشنبه / ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ / ۱۵:۲۵
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 97051407555
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی ۱۴ مرداد بخوانید؛

تاکید همگانی برگفت وگوی مسولان با مردم/ کارت زرد به وزیر اقتصاد/اخباری از پرونده مشایی و زنجانی

تاکید همگانی برگفت وگوی مسولان با مردم/ کارت زرد به وزیر اقتصاد/اخباری از پرونده مشایی و زنجانی

نامه روحانی به لاریجانی، احتمال دیدار ترامپ و روحانی در نیویورک، نامه وکیل عبدالفتاح سلطانی به رییس جمهور، پایان رزمایش اقتدار دریایی سپاه در خلیج فارس، بازگشت اولین مرحله از تحریم‌های آمریکا علیه ایران از فردا، بازآمد دو فروند هواپیمای میراژ و اف ۵ ، آخرین اخبار از پروده مشایی، واکنش سراج به اظهارات رییس پلیس فتا درباره تکذیب هک شدن سایت وزارت صنعت و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز یک شنبه، چهاردهم مرداد ماه ۱۳۹۷ است.

به گزارش ایسنا، در پایان رزمایش اقتدار دریایی سپاه در خلیج فارس سردار شریف از قدردانی فرمانده کل سپاه ازیگان‌های شرکت کننده در رزمایش اقتدار دریایی سپاه و تاکید وی بر ارتقای آمادگی های دفاعی برای مقابله با ماجراجویی های دشمنان خبر داد.

همچنین امروز متخصصان و کارکنان فنی پایگاه چهاردهم شکاری شهید حبیبی مشهددو فروند هواپیمای میراژ و اف ۵ را بازآماد (اورهال) کردند. این دو جنگنده پس از انجام تست‌های عملیاتی به چرخه دفاعی نیروی هوایی ارتش اضافه شدند.

رئیس جمهور در نامه ای به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه "سوال تعدادی از نمایندگان، در چارچوب قانون اساسی و زمان و شرایط مناسب مطرح نشده است"، تاکید کرد: اما برای جلوگیری از هر نوع اختلاف بین قوا و احترام به مجلس شورای اسلامی، در فرصت مقرر به مجلس خواهم آمد.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: رنوی فرانسه بازار خودرویی ایران را «لقمه چرب» می‌داند اما چشم‌انتظار آینده روابط سیاسی - اقتصادی ایران و آمریکا برای ماندن یا رفتن از ایران است. ولی ملکی با بیان این مطلب اظهار داشت: باید بپذیریم مراودات سیاسی و اقتصادی خودروسازان اروپایی با آمریکا بسیار بسیار بیشتر از ایران است و خیلی طبیعی است که برندهای خودروسازی فرانسوی نیز به همین دلیل ایران را ترک کنند.

همچنین نماینده مردم اهواز با بیان اینکه آتش‌سوزی منطقه هورالعظیم همچنان ادامه دارد، گفت: امکان اینکه این آتش‌سوزی به مناطق ما سرایت کند زیاد است. وی افزود: این آتش‌سوزی‌ها هنوز در سمت کشور همسایه یعنی عراق ادامه دارد ولی متاسفانه وزارت امور خارجه ما اخبار دقیقی را در این خصوص که چه اتفاقاتی در عراق رخ می‌دهد، در اختیار ما قرار نمی‌دهد.

طیبه سیاوشی نیز از تصویب طرح تسهیل خروج زنان از کشور در کمیسیون امنیت خبر داد و گفت: پس از تغییر ریاست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، درخواست بررسی طرح تسهیل خروج زنان از کشور در این کمیسیون را مطرح کردیم که خوشبختانه در جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به تصویب رسید.

محمد هاشمی با تاکید بر اینکه گفت‌وگو با مردم جزء ضرورت‌های مدیریت امروز کشور است، گفت: نه تنها دشمنان در جنگ اقتصادی علیه نظام فعالیت می‌کنند، بلکه آنها جنگ روانی هم به راه انداختند که مسئولین با مردم سخن نمی‌گویند، مسئولین فریب دشمن را نخورند و ضروری است تا با مردم سخن بگویند.

با اشاره به تجمعات اخیر حسن نوروزی معتقد است که مسئولین، نمایندگان، فرماندهان و روحانیت باید در تجمعات حضور پیدا کنند و شرایط کشور و انقلاب را برای مردم تشریح کنند.

همچنین محمدرضا بادامچی معتقد است: حضور و پاسخگویی مسئولین در تجمعات اعتراضی بعد پاسخگویی نظام را به مردم نشان می‌دهد.

در همین رابطه  نماینده دماوند گفت: قبل از اینکه نارضایتی‌ها به اوج خود برسد مسئولین باید مسائل را برای مردم توضیح دهند و ابهامات را از بین ببرند، چون اگر مسائل را با مردم در میان بگذاریم بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

با اشاره به تجمعات اراک نیز رییس مجمع نمایندگان استان مرکزی دلیل تجمعات مردم در اراک را اعتراض به گرانی‌ها و تبعیض دانست و گفت: برای بررسی این وضعیت ستاد تدابیر ویژه در استان مرکزی تشکیل شده است. ما تلاش می‌کنیم با مذاکرات مشکل را حل کنیم اما اکنون زمانی است که مسئولان در رده‌های بالا باید با مردم صحبت کنند.

سرپرست معاونت سیاسی-امنیتی استانداری البرز هم جزییاتی از کشته شدن یک جوان ۲۵ ساله در تجمعات کرج اعلام کرد و گفت: فرد مذکر و ۲۵ ساله بود و با شلیک گلوله از درون جمعیت جان خود را از دست داد. به جز این مورد که پرونده آن توسط عوامل انتظامی، امنیتی و قضایی در دست بررسی است به افراد حاضر در تجمعات آسیبی وارد نشده است.

بازگشت اولین مرحله از تحریم‌های آمریکا علیه ایران از فردا

اولین مرحله از تحریم‌های یک جانبه آمریکا علیه ایران که در چارچوب برجام در سال ۹۴ تعلیق شده بود، بر اساس فرمان اجرایی رییس‌جمهوری آمریکا در روز ۱۸ اردیبهشت سال جاری (۸ می) روز دوشنبه ۱۵ مرداد اجرایی می‌شود.

همچنین دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا شنبه شب در صفحه توئیتر خود در جدیدترین اظهارنظر خود درباره کشورمان به وضعیت اقتصادی در ایران اشاره کرد و گفت که دیدار با سران جمهوری اسلامی به آنها بستگی دارد.

در همین رابطه یک مقام سازمان ملل از احتمال دیدار ترامپ و روحانی در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک خبر داد. رییس‌جمهور آمریکا در روزهای گذشته برای دیدار با سران ایران بدون پیش شرط اعلام آمادگی کرده است اما مقامات ایرانی به آن پاسخ منفی داده‌اند.

یکی از وکلای مدافع اسفندیار رحیم مشایی در مطلبی در باره پرونده موکلش می‌گوید: علی‌رغم سپری شدن بیش از یک‌ماه از صدور کیفرخواست و ارسال پرونده به دادگاه انقلاب و گذشت ۴ ماه از بازداشت موقت مشایی، تاکنون موفق به مطالعه‌ پرونده، ملاقات با موکل و ارائه‌ لوایح و دفاعیات خود به دادگاه نشده‌ایم.

همچنین وکیل عبدالفتاح سلطانی در نامه‌ای به رییس جمهور با بیان اینکه دستگیری موکلش به دلیل برخوردهای سیاسی افرادی همچون سعید مرتضوی، بوده است از حسن روحانی خواست، قانون از جمله در رابطه با آزادی مشروط در مورد موکلش رعایت شود. سعید دهقان در بخشی از نامه اش افزود: سرنوشت معنادار مرتضوی هم تاثیری در پرونده عبدالفتاح سلطانی نداشت.

وکیل مدافع بابک زنجانی در پاسخ به مطالب مطرح شده از سوی شرکت نفت و وکیل این شرکت گفت: شرکت محترم ملی نفت ایران خود به خوبی می‌داند؛ حساب‌های اعلامی مورد ادعا به هیچ وجه حساب مشترک نبوده، کاملا خارج از چارچوب توافقات و قرارداد است و هیچ کمکی هم به وصول مطالبات نخواهد کرد. رسول کوهپایه زاده در مطلبی در این باره تاکید کرده است: شرکت نفت حساب مشترکی اعلام نکرده است.

در همایش حقوق بشر و کرامت انسانی آیت الله صادق آملی لاریجانی گفت: امروز که در بحرین بیماران و کودکان و زنان مورد هجمه عظیم قرار می‌گیرند، دهان مدعیان حفظ حقوق بشر بسته است اما وقتی به ایران می‌رسند از آشوبگران خیابانی و کسانی که مغازه‌ها را به آتش می‌کشند حمایت می‌کنند.

در حاشیه همین همایش ناصر سراج رییس سازمان بازرسی کل کشور به اظهارات رییس پلیس فتا که هک شدن سایت وزارت صنعت در ماجرای ثبت سفارش خودرو را تکذیب کرده بود واکنش نشان داد و افزود: آقای شریعتمدار (وزیر صنعت) خودش این موضوع را قبول کرده و ما نامه کتبی هم دادیم دیگر چه کاری می توانیم کنیم.

* همچنین گزارش ایسنا از جلسه سوال نمایندگان از وزیر اقتصاد و کارت زرد مجلس کرباسیان و مهمترین اخبار، مصوبات و دستور کارهای  امروز (یک شنبه) چهاردهم مرداد ۱۳۹۷ مجلس شورای اسلامی را نیز می‌توانید اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha