• دوشنبه / ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ / ۱۲:۳۵
  • دسته‌بندی: سلامت
  • کد خبر: 97051508027
  • منبع : سازمان بیمه سلامت

عضو هیئت مدیره سازمان بیمه سلامت تاکید کرد

لزوم فرهنگ‌سازی برای تغییر رفتار گیرندگان و ارائه‌دهندگان خدمت

میرزابیگی

یک عضو هیئت مدیره سازمان بیمه سلامت گفت:در بین گروه پزشکی و تصمیم‌گیران به عنوان ارائه دهندگان و مردم به عنوان گیرندگان خدمات بهداشتی و درمانی باید به‌طور هدفمند فرهنگ‌سازی شود.

به گزارش ایسنا محمد میرزابیگی با اشاره به راهکارهای کاهش هزینه‌های نظام سلامت گفت: بخشی از کاهش هزینه‌های نظام سلامت مربوط به رفتارسازی می‌شود و باید در بین پزشکان، تصمیم‌گیران و حتی مردم برای دریافت خدمات بهداشتی و درمانی فرهنگ‌سازی شود.

وی با بیان این‌که در نظام سلامت برای برخورداری بهتر مردم از خدمات سلامت محور هنوز منفعلانه عمل می‌شود و درمان محوری  جای سلامت محوری را گرفته است،گفت: مولفه‌های اجتماعی موثر بر سلامت  بسیار گسترده ومتنوع است وحداقل ۱۷ وزارتخانه، نهاد و دستگاه علاوه بر وزارت بهداشت در این حوزه مسئولیت دارند که باید برای مسائل موثر بر سلامت  مشارکت و تصمیم‌گیری کنند.

 میرزابیگی افزود: برای کاهش هزینه‌های سلامت اولا باید سواد سلامت مردم را افزایش داد، به آنها خود مراقبتی را آموخت وبرای تغذیه، تحرک، نشاط روحی، فرهنگ ترافیک و بهره‌مندی بیشتر ازنعمت سلامت فرهنگ آموزش عمومی و فراگیری عمومی را تقویت کرد. 

 وی در ادامه گفت: بیمه‌ها برای مردمی که کمتر بیمار می شوند ودرنتیجه کمتر از دفترچه بیمه استفاده می کنند مشوق‌های خوب اعمال کنند و الگوهای  سالم وبیمه شده‌های نمونه را به بهانه‌هایی به جامعه معرفی و از آنان قدردانی کنند تا فرهنگ تلاش برای ارتقای سلامت، حفظ سلامت وبیمار نشدن تبدیل به فرهنگ عمومی مردم شود. 

به گزارش پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت، میرزابیگی در پایان اظهارکرد: درمرحله بیماری و برخورداری از خدمات درمانی باید نظام پرداخت به ارائه دهندگان خدمت تغییر کند و به جای پرداخت به هرعمل واقدام به نتیجه خدمت، پرداخت صورت گیرد و باید رقابت برای ارائه خدمات بین بیمارستان‌ها و مجموعه‌های غیربیمارستانی اتفاق بیفتد تا مردم حق انتخاب حداقلی پیدا کنند بنابراین فرهنگ‌سازی  و رفتار سازی در بین مردم برای استفاده  مطلوب از خدمات بهداشتی و درمانی مهم ترین اولویتی است که عزم راسخ وبسیج عمومی مردم ومسئولان را طلب می‌کند.   

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.