• سه‌شنبه / ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ / ۱۲:۰۹
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 97051608600
  • خبرنگار : 71381

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز ۱۶ مرداد؛

پاسخ آوایی به سوالی در مورد حصر، مجلس را قانع کرد

پاسخ آوایی به سوالی در مورد حصر، مجلس را قانع کرد

گزارش کامل ایسنا از سوال علی مطهری از وزیر دادگستری و مهمترین اخبار امروز (سه شنبه) شانزدهم مرداد ۱۳۹۷ مجلس شورای اسلامی را می‌توانید در لینک‌های زیر بخوانید.

به گزارش ایسنا، جلسه علنی مجلس شورای اسلامی با ریاست علی لاریجانی و با دستور کار سوال علی مطهری از آوایی درباره علت ادامه حصر خانگی برگزار شد.

در این جلسه علی مطهری ، نایب رییس مجلس شورای اسلامی در جریان طرح سوال خود از آوایی ، باقی ماندن پرونده حصر در شورای عالی امنیت ملی را قانونی ندانست و با تاکید بر اینکه «موضوع حصر باید توسط مجلس حل شود»، گفت که آزادی محصورین نشانه اقتدار نظام است.

در پاسخ وزیر دادگستری با حضور در صحن مجلس درباره علت ادامه حصر آقایان موسوی و کروبی، گفت: معتقدم تمام ما باید با احساس مسئولیت بارهای زمین مانده را برداریم ولی درباره حصر وزیر مواجهه با تکلیفی نیست چون اختیاری ندارد. وی با اشاره به وظایف قانونی وزیر دادگستری، گفت: نمایندگان مجلس مستحضر هستند که در سال ۸۹ رییس شورای عالی امنیت ملی در این باره تصمیمی گرفت که اجرایی شد و طبق اصل ۱۷۶ قانون اساسی این مصوبه به مرحله اجرا در آمد.

در ادامه نمایندگان با ۹۵ رای موافق، ۹۵ رای مخالف و ۱۵ رای ممتنع از مجموع ۲۲۳ نماینده حاضر از پاسخ‌های وزیر دادگستری درباره حصر قانع شدند.

مسعود پزشکیان، نایب رییس مجلس با اشاره به قانع شدن نمایندگان از پاسخ‌های وزیر دادگستری از سوال علی مطهری نماینده تهران درباره موضوع حصر، گفت: رای مجلس به معنای تایید و یا عدم تایید حصر نیست و به معنای دیگر مجلس به حصر رای نداده است.

رئیس کل بانک مرکزی نیز با حضور در نشست مجمع عمومی فراکسیون امید ، اصلاح سیستم بانکی را مهمترین رسالت خود در بانک مرکزی دانست.محمدرضا تابش در توضیح این جلسه  اضافه کرد: آقای همتی همچنین گفت بازار ارز و سکه را با حمایت مسئولان و کمک مردم به ثبات خواهیم رساند. ایشان همچنین تاکید کرد که مهار رشد نقدینگی باید به جد مورد اهتمام قرار گیرد.

در جلسه علنی امروز همچنین سوال نماینده تهران درباره علت بحران در دو باشگاه استقلال و تراکتورسازی تهران اعلام وصول و تصمیم‌گیری درباره سهمیه کنکور جانبازان به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ارجاع شد.

ناطقین امروز مجلس

امینی: مسئولین رده بالا آتش جهنم را به مسئولین دزد نشان دهند

قاضی‌زاده هاشمی:برخی‌ها مانند خوارج هزینه‌های زیاد سازش را به جامعه تحمیل می‌کنند

زرآبادی: صدای مردم و مطالبه آنها بی‌واسطه شنیده شود

حسین‌زاده: توسعه سرزمین با همراهی آحاد ملت محقق می‌شود

حاجی دلیگانی: ستاد احیای زاینده‌رود ایجاد شود

***

در مصوبه‌ای دیگر، با ۱۵۴ رای موافق، ۱۳ رای مخالف و ۱۴ رای ممتنع از مجموع ۲۲۶ نماینده حاضر در مجلس شرایطی برای استخدام معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سواد آموزی مشخص شد.

همچنین ۱۷۰ نفر از نمایندگان طی بیانیه‌ای از وزیر علوم خواستند که مصوبه‌ی جدیدالتصویب شورای پذیرش کنکور را که در خصوص دخالت معدل در آزمون کنکور وضع شده مورد بازنگری قرار گیرد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اصلاح قانون چک موافقت کردند و کلیات طرح مذکور با سخنان سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی و چهار نماینده موافق و مخالف تصویب شد.

درادامه  جزییات اصلاح قانون چک نیر به تصویب نمایندگان رسید که بر اساس آن جزای نقدی در انتظار کسانی است  که متقلبانه دسته چک می‌گیرند.

اخطارها و تذکرات شفاهی امروز نمایندگان مجلس

ادیانی: نرخ قیمت برنج عادلانه تعیین شود

انتقاد یک نماینده از وضعیت اقتصادی کشور

سلیمی: قوه قضاییه و دیوان محاسبات باید نسبت به تحقق حقوق عامه مردم اقدام کنند

لطفی: چرا مجلس برای رسیدگی به مسائل اقتصادی اقدامی انجام نمی‌دهد؟

شریف‌پور: برای کاهش عوارض خروج کشور مرز نشینان اقدامی انجام دهید

واکنش نماینده مردم ساری به اظهارات امام جمعه مازندران

خضری: رئیس‌جمهور برای تنویر افکار عمومی در مجلس حضور یابد

انتقاد یک نماینده از عدم بررسی استیضاح وزیر کار در کمیسیون مربوطه

انتقاد یک نماینده نسبت به واگذاری بنگاه‌های اقتصادی به عناصر فاقد اهلیت

خجسته: وزرا کنار نروند، مجلس تعیین تکلیف می‌کند

انتقاد یک نماینده از توهین صدا و سیما به نمایندگان مجلس

میرزایی نیکو: از سیدمحمد خاتمی به‌دلیل ارایه راهکارهایی برای برون‌رفت از شرایط کنونی تشکر می‌کنم

***

در جلسه علنی امروز گزارش کمیسیون عمران در مورد رد تقاضای تحقیق و تفحص از نحوه ساخت و ساز و هزینه‌ها، مدیریت نمایشگاه شهر آفتاب، نحوه تغییر کاربری‌ها و واگذاری املاک شهرداری تهران در دستور کار  قرار گرفت و طرح تحقیق و تفحص از شهرداری تهران از دستور کار مجلس خارج شد.

همچنین نمایندگان با یک فوریت طرح استفساریه‌ای موافقت کردند که در صورت تصویب نهایی آن شرکت ملی نفت ایران حق افزایش قیمت مواد اولیه قیر و یا کاهش حجم آن از چهار میلیون تن را ندارند.

سه نماینده مجلس نیز  خواستار تحقیق و تفحص از عملکرد مجلس از دوره ششم تا دهم و همچنین سازمان‌های مربوطه در حوزه‌های تشکیلاتی، مالی، معاملاتی، اداری، استخدامی، تقنینی، حقوقی، فنی، پشتیبانی، ارتباطات داخلی و بین‌المللی شدند.

در پایان نیز یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۷-۰۵-۱۶ ۱۴:۲۷

اگر کمی هم فکر مشکلات مردم بودند وضعیت مملکت فرق می کرد