• سه‌شنبه / ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ / ۱۷:۵۲
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 97051608890
  • منبع : مرکز گسترش سینما مستند و تجربی

«قوم تات» سوژه‌ی جدید رهبر قنبری

«قوم تات» سوژه‌ی جدید رهبر قنبری

پوستر فیلم «بلندی‌های تات‌نشین» جدیدترین اثر مستند «رهبر قنبری» که در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تهیه شده است، رونمایی شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، قنبری درخصوص طراحی این پوستر که توسط خود وی صورت گرفته، اظهار کرد: «با توجه به زندگی غالباً بومی مردمان «تات» که اکثراً در محیط‌های باغداری، کشاورزی و کوهستانی بسر می‌برند، آن‌ها همچنان پاسدار یکی از بومی‌ترین زبان‌های کهن ایرانی هستند و بر این اساس، سنت‌ها، آیین‌ها و فرهنگ و هویت خود را در قالب شعر، موسیقی و ادبیات حفظ کرده‌اند؛ لذا در طراحی این پوستر، آمیزه‌ای از این موضوعات به شکل انگاره‌ای نقاشی‌مانند عرضه شده است.»

«بلندی‌های تات‌نشین» درباره‌ی تاریخ، هویت و زبان قوم تات در ایران است که غالباً در سرزمین‌های مرتفع کشور زندگی کرده‌اند؛ قومی که سرکوب‌شدگان دوره عرب‌ها، مغول‌ها و آرامی‌ها هستند و آرام آرام به ارتفاعات رانده شده‌اند.

این فیلم، مستندی شاعرانه است که در آن شاهد سفر یک نوازنده‌ی شاعر تات میان اقوام خود هستیم که هر آنچه می‌بیند، می‌نویسد و در گفتگو با خودش بازگو می‌شود. در این مستند با زبان، شعر و گفتارهای مردم تات آشنا خواهیم شد.

عوامل تولید مستند 52 دقیقه‌ای «بلندی‌های تات‌نشین» عبارتند از: نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده: رهبر قنبری، فیلمبردار: علی شهریاری، صدابردار: میلاد شعبانی، تدوینگر و صداگذار: امین اشرفی، آهنگساز: سعید طاهرخانی، مدیر تولید: مجید فردی‌انور، عکاس: امین شفیعی، دستیار برنامه‌ریز: امیر رحمت‌حیدری، دستیار کارگردان: محمدرضا مصباح، دستیار فیلمبردار: محمود اسکندری، هماهنگی محلی: علی عاشوری، تهیه شده در: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.

این فیلم در صورت پذیرش هیات انتخاب، برای اولین بار در دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت رونمایی خواهد شد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha