• چهارشنبه / ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ / ۰۷:۵۱
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 97051708972
  • منبع : نمایندگی همدان

همدان رتبه اول در جذب تسهیلات اشتغال روستایی

همدان رتبه اول در جذب تسهیلات اشتغال روستایی

ایسنا/همدان ‌مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: رتبه اول کشور در بخش جذب تسهیلات اشتغال روستایی و اشتغال فراگیر را نسبت به سهمیه در نظر گرفته شده را کسب کردیم.

‌به گزارش ایسنا، ‌سیداحمد توصیفیان سه شنبه ۱۶مرداد در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان همدان، با بیان اینکه نرخ سود تسهیلات سرمایه ثابت روستایی 6 درصد و نرخ سود تسهیلات سرمایه در گردش  10 درصد است، اظهار کرد: نرخ سود تسهیلات سرمایه در گردش در شهرهای کوچک هم 10 درصد است.


وی با اشاره به اینکه مشاغل خانگی تا سقف 20 میلیون تومان از محل تسهیلات روستایی قابل پرداخت است، افزود:  برای طرح های خرد و خود اشتغالی تا سقف 50 میلیون تومان می‌توان از محل تسهیلات روستایی پرداخت کنیم که برای استان تا 26 میلیارد تومان سهمیه در نظر گرفته شده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه برای طرح های زیر 250 میلیون تومان را در شهرستان‌ها می توان تصمیم گیری کرد، تصریح کرد: 250 میلیون تا 6 میلیارد تومان هم توسط کمیته فنی تصمیم گیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سهمیه تخصیصی اشتغال روستایی در استان 261 میلیارد تومان است، ادامه داد: از این محل سهمیه ابلاغی به بانک‌های استان 130 میلیارد تومان بوده است.

توصیفیان بیان کرد: تعداد طرح های مصوب کمیته فنی اشتغال روستایی نیز یک هزار و 532 عدد به مبلغ 549 میلیارد تومان است.

وی تعداد طرح های پذیرش شده توسط بانک در سامانه کارا را یک هزار و 119 طرح اعلام کرد و گفت: مبلغ این طرح‌ها نیز 388 میلیارد تومان که تا کنون 86 میلیارد عقد قرارداد شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین تعداد طرح‌های ملی را پنج عدد به مبلغ 67 میلیارد تومان اعلام کرد و با اشاره به اینکه سهمیه تخصیصی اشتغال فراگیر  در استان 340 میلیارد تومان است، ادامه داد:‌ در اشتغال فراگیر 967 طرح توسط کمیته فنی به مبلغ 510 میلیارد تومان مصوب شده است.

وی تعداد طرح‌های پذیرش شده فراگیر توسط بانک در سامانه کارا 333 طرح اعلام کرد و گفت: مبلغ این طرح‌ها نیز 308 میلیارد تومان که تا کنون 107 طرح به مبلغ 80 میلیارد تومان عقد قرارداد شده است.

ظاهر پورمجاهد، مدیرکل دفتر روستایی استانداری همدان نیز بیان کرد: 40 میلیارد تومان تسهیلات از محل تفاهم نامه روستایی با بانک سینا در نظر گرفته شده که تا کنون 71 پرونده به مبلغ 31 میلیارد تومان عقد قرار داده شده و 23 میلیارد تومان پرداخت شده است.

ایجاد بازارچه مبل و منبت در ملایر

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان نیز در این کارگروه گفت: شهرستان ملایر ظرفیت بسیار بالایی در حوزه مبل و منبت دارد و تعداد بسیاری نیز اشتغال ایجاد کرده است.

کیوان گردان با بیان اینکه بازارچه ویژه مبل و منبت از سال‌های گذشته مطرح بوده، اظهار کرد: به همین دلیل بخشی از شهرک تخصصی مبل و منبت حاجی آباد شهرستان ملایر را به این امر اختصاص یافت و با اخذ مجوزهای لازم 70 واحد نمایشگاهی طراحی و واگذار کردیم.

وی افزود: برای هر یک از این واحدهای نمایشگاهی با همکاری صندوق کاروآفرینی امید مبلغ یکصد میلیون تومان تسهیلات با کارمزد چهار درصد در نظر گرفته شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی تصریح کرد: با اجرای این طرح بزرگترین شهرک نمایشگاهی مبل و منبت کشور در شهرستان ملایر ایجاد می‌شود.
 


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha