• چهارشنبه / ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ / ۱۳:۲۱
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 97051709265
  • خبرنگار : 71381

اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه هفدهم مرداد) هیات دولت در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالاتشان پاسخ دادند.

به گزارش ایسنا مشروح گفت‌وگوهای اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری ، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ، بطحائی وزیر آموزش و پرورش، محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه، محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رییس جمهور، لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس جمهور را می‌توانید در لینک‌های زیر دنبال کنید.

 باید با مردم صادق باشیم/شرایط خطیری ‌پیش‌ روی کشور است

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری با تاکید بر این‌که شرایط خطیری پیش روی کشور قرار دارد، اظهار کرد: باید با مردم صادق باشیم. ویبا اشاره به شرایط پیش‌ روی کشور گفت: ما باید با مردم صادق باشیم چرا که در شرایط پیش‌روی کشور وضعیت خطیر است و آمریکا بدون پرده پوشی می‌گوید می‌خواهد مردم ایران را تحت فشار قرار دهد تا خواسته‌های ۴۰ سال گذشته‌اش را محقق کند.

 آمریکایی‌ها هیچ گاه صداقت نداشته‌اند/مهم این است اروپا چقدر می‌خواهد هزینه کند؟

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه با اشاره به بی‌اعتمادی‌هایی که طی سال‌ها نسبت به آمریکایی‌ها ایجاد شده، اظهار کرد: آمریکایی‌ها هیچ‌گاه صداقت نداشته‌اند. وی در پاسخ به پرسشی درباره پیشنهاد مذاکره با ایران از سوی آمریکا با تاکید بر این‌که آمریکایی‌ها هیچ وقت صداقت نداشتند، اظهار کرد: آمریکایی‌ها باید توضیحات زیادی به مردم ایران بدهند و باید به وضوح نشان دهند که بی‌اعتمادی‌هایی را که طی سال‌ها و دهه‌ها ایجاد کرده‌اند چگونه می‌خواهند جبران کنند.

سفر دانش‌آموزان به گرجستان بدون اطلاع مقامات بوده/کسی نیست از او توضیحی بخواهیم

بطحائی وزیر آموزش و پرورش ضمن ابراز تاسف از حادثه رخ داده برای دو دانش‌آموز در اردوی گرجستان با بیان اینکه این اتفاق بدون اطلاع قبلی مقامات مسئول رخ داده لذا کسی را نمی‌توان پیدا کرد از او توضیحی بخواهیم، گفت: همان طور که پیش از این هم گفته شده، برگزاری سفرهای خارجی هیچ توجیهی ندارد الا مواردی که در آن بحث مسابقات بین‌المللی مطرح باشد چرا که در این گونه موارد تمام مسائل ایمنی برای دانش آموزان رعایت می‌شود.

ستاد بودجه ۹۸ تشکیل شد

محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه از تشکیل ستاد بودجه ۹۸ در این سازمان خبر داد و اظهار کرد: برای اینکه سازمان برنامه و بودجه بتواند در مهلت قانونی لایحه بودجه سال ۹۸ را تقدیم مجلس نماید، ستاد بودجه سال ۹۸ در این سازمان تشکیل و نخستین جلسه آن بعدازظهر پنج‌شنبه هفته جاری برگزار می‌شود. وی همچنین با اشاره به پرداخت ۱۲۰۰ میلیارد تومان از معوقات پاداش بازنشستگان فرهنگی، اظهار کرد: بر اساس توافقات انجام شده، ۱۲۰۰ میلیارد تومان بابت این پاداش‌ها تا پایان سال پرداخت می‌شود که بخشی از آن مربوط به دانشگاه فرهنگیان است.

گزارش نهاوندیان از وضعیت اقتصادی

محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رییس جمهور گفت: جلوی انحرافات نقدینگی را گرفتیم. وی افزود: بهترین مدیریت جنگ اقتصادی تدبیرهای مناسب و هدفمند در مسیر اقتصاد مقاومتی است. خوشبختانه در هفت جلسه‌ای که شورای عالی اقتصادی تشکیل داده در هر جلسه ما بخشی از تحرک اقتصادی دنبال شده است آخرین آن در مورد مدیریت نقدینگی تصمیمات مهمی اتخاذ شده بود که هدایت نقدینگی موجود در اقتصاد را به سمت تولید ببرد و از انحرافات جلوگیری کند.

حمایت اروپا پشتوانه خوبی برای دعاوی حقوقی علیه آمریکاست

لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: حمایت اروپا از برجام پشتوانه خوبی برای دعاوی حقوقی علیه آمریکا خواهد بود. وی اظهار کرد:‌ پس از خروج آمریکا از برجام اتحادیه اروپا موضعی گرفت که به نظر من خیلی موضع گیری مهمی بود. از سوی دیگر این که این اتحادیه اجرای مقررات بازدارنده‌ی خود را همزمان با روز اجرای مجدد تحریم‌های آمریکایی‌ها قرار داد هم موضوع مهمی بود. آنها بیانیه‌ی بسیار تندی علیه خروج آمریکا از برجام دادند و گفتند که برجام برای  خود اروپا و جهان بسیار مهم است.

همچنین هیأت وزیران در جلسه امروز به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری، لایحه مطبوعات و خبرگزاری‌ها را با توجه به تحولات گسترده در فضای رسانه‌ای و لزوم رفع کاستی‌های قانون مطبوعات مصوب ۱۳۶۴ در دستور کار خود قرار داد.

امروز رییس جمهور و تمام اعضای حاضر در جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران در محوطه ساختمان دولت به مناسبت روز خبرنگار با تبریک این روز با اصحاب رسانه عکس یادگاری گرفتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۷-۰۵-۱۷ ۱۴:۴۰

ان‌شاالله استیضاح مدیران ضعیف دولت

avatar
۱۳۹۷-۰۵-۱۷ ۱۸:۴۶

انشاا...استیضاح ..... و.... معلمان و دبیران ناامیدند

avatar
۱۳۹۷-۰۵-۱۸ ۱۲:۲۰

هیات دولت با این گرانی وتورم افسار گسیخته که مردم بسیار رنج می برند مبارزه کند

avatar
۱۳۹۷-۰۵-۱۹ ۱۸:۴۱

معافیت دوبرادری را تصویب کنند خانواده هایی که دو فرزندشان دارای کاارت پایان خدمت هستند دیگر حق شان است که فرزند سوم شان کارت معافیت بگیرد