• پنجشنبه / ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ / ۱۱:۵۴
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 97051809634
  • خبرنگار : 71038

سخنگوی نُجَباء خطاب به حیدر العبادی:

آقای نخست وزیر، با دشمن ایران همراهی نکن

آقای نخست وزیر، با دشمن ایران همراهی نکن

سخنگوی رسمی مقاومت اسلامی نُجَباء نسبت به اعلام همراهی نخست‌وزیر عراق با تحریم‌های آمریکا علیه ایران، واکنشی شدیداللحن نشان داد.

به گزارش ایسنا،  سید هاشم الموسوی با مخاطب قرار دادن حیدر العبادی از او پرسید: ما ملت عراق از کِی جزو پروژه تحریم ملت‌ها بوده‌ایم؟ فرزندان عراق از چه زمانی شریک محور تروریسم آمریکایی بوده‌اند؟ محوری که به‌دنبال مداخله و تجزیه کشورها، ظلم به ملت‌ها و غارت ثروت‌هایشان است. ملت بخشنده عراق نه فقط با مال، بلکه با جان خود در فلسطین و سوریه فداکاری کرده است. ما نه اکنون و نه هیچ زمان دیگر اجازه نخواهیم داد که عراق به ایالتی از ایالات آمریکا تبدیل و اراده آنان بر ما تحمیل شود.

وی تصریح کرد: ما برای تثبیت حاکمیت عراق خون داده‌ایم و اجازه نمی‌دهیم کسی به استقلال ما دست‌اندازی کند.

وی با تأکید بر این‌که «دولت عراق نباید از تصمیم یکجانبه آمریکا برای تحریم ایران بترسد»، افزود: این تصمیم شورای امنیت نیست که در برابر آن تسلیم شویم. دو سوم جهان از روسیه و چین گرفته تا هند، پاکستان و سایر کشورها در کنار ایران ایستاده‌اند.

 مرکز رسانه ای نجباء  در ادامه به نقل از عضو ارشد مقاومت اسلامی نُجَباء  اضافه کرد: ایران امروز به‌خاطر حمایت واقعی از فلسطین، عراق، سوریه و همه کشورهای اسلامی مورد هجمه قرار گرفته است. آیا ایران خودروی انفجاری و کمربند انتحاری به عراق فرستاد؟!

سخنگوی رسمی مقاومت اسلامی نُجَباء که در مراسم بزرگداشت شهدا حضور یافته بود، در پایان سخنرانی خود بار دیگر العبادی را مخاطب قرار داد و گفت: معلوم نیست چه کسانی به تو مشاوره می‌دهند! مگر پاداش نیکی چیزی جز نیکی است که با دشمنان ایران همراهی می‌کنی؟! جواب ملت ایران را که با همه وجود به یاری ما آمد، چه می‌دهی؟ جواب خانواده‌های شهدایشان و عرق جبین رزمندگان‌شان را چه می‌دهی؟!

برخی رسانه‌های عراقی روز گذشته از قول نخست‌وزیر عراق اعلام کرده بودند که بغداد علیرغم میل باطنی، ناچار است با تحریم‌های ضدایرانی واشنگتن همراهی کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۷-۰۵-۱۸ ۱۲:۳۷

آقای حیدر العبادی با وفا !! فقط زمانی را به یاد بیار که داعش دست روی خرخره تان گذاشته بود ، چه زود فراموش کردی !!!

avatar
۱۳۹۷-۰۵-۱۸ ۱۵:۲۱

همه دولتمردان جهان فکر مردم خودشان هستند و ایشان کار خوبی کردند

avatar
۱۳۹۷-۰۵-۱۸ ۱۸:۵۶

شما رفتید که کشور خودتان در خطر نباشد، منتی نیست ایشان نخست وزیر عراق هستند و منافع مردم عراق در اولویت ایشان هست نه منافق نظام همسایه!

avatar
۱۳۹۷-۰۵-۱۸ ۱۲:۴۷

شما خودتان ناراحت نکن ما عادت کردیم همیشه دولت ما دست می کند توی ضرف عسل و می گذارد دهان دولتهای مختلف بعد هم دستش را دندان می گیرند.

avatar
۱۳۹۷-۰۵-۱۸ ۱۲:۵۶

اتفاقا ملت ایران اشتباه کرده که به شما کمک کرده و می کند نه العبادی....

avatar
۱۳۹۷-۰۵-۱۸ ۱۳:۰۰

العبادی آیابرای شماننگ نیست که برخلاف سازمان ملل حمایت ازآمریکا میکنی؟ واقعاچقدرنمک نشناسید، العبادی ننگت باد.

avatar
۱۳۹۷-۰۵-۱۸ ۱۸:۵۸

دوست عزیز، دولت عراق گفتند که با اصل تحریم موافق نیست اما با تحریم ها همراهی می کند تا شرکت های عراقی و مردم عراق از منافع اقتصاد جهانی بهره مند شوند

avatar
۱۳۹۷-۰۵-۱۸ ۱۳:۲۷

می دانیم درس عبرت برای مسوولین نمی شود.

avatar
۱۳۹۷-۰۵-۱۸ ۱۳:۲۹

برادر من شما مقصر نیستید ...

avatar
۱۳۹۷-۰۵-۱۸ ۲۱:۰۶

همین مونده سوریه و لبنان و فلسطین هم تحریم کنه گمونم آخر سر حامی ما همین آمریکا باشه !؟

avatar
۱۳۹۷-۰۵-۱۸ ۲۱:۰۸

دوست و دشمن رو باید شناخت عراق دشمن ماست بفهمید

avatar
۱۳۹۷-۰۵-۱۸ ۲۱:۳۰

حق با آقای عبادی ولی خوب ۱۱۰۰ میلیارد دلار غرامت جنگ رو به مردم ایران تقدیم کن ، چون ما هم بر اساس منافع ملی به پولمون احتیاج داریم.

avatar
۱۳۹۷-۰۵-۱۹ ۱۵:۰۴

در عالم سیاست منفعت طلبی حرف اول و آخر را میزنه.آقای حیدر العبادی هم با توجه به منافع ملت عراق تصمیم گرفته و این امری طبیعی است.همونطور که ترامپ و پوتین و مرکل و امثالهم عمل میکنن...

avatar
۱۳۹۷-۰۵-۱۹ ۲۲:۴۹

درود بر برادر مومنم