• شنبه / ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ / ۰۹:۱۰
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 97052010139
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی عنوان کرد:

تلاش سازمان بنادر برای به حداقل رساندن آثار ناشی از تحریم‌ها

تلاش سازمان بنادر برای به حداقل رساندن آثار ناشی از تحریم‌ها

ایسنا/هرمزگان معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به محدودیت‌های ناشی از تحریم‌های یک‌جانبه در آینده گفت: این محدودیت‌ها هرچند ممکن است نگرانی‌هایی ایجاد کرده باشد، اما تلاش و پیگیری ما در سازمان بنادر بر این است که آثار احتمالی ناشی از آن را به حداقل برسانیم.

‌به گزارش ایسنا، ‌محمد راستاد در نشست مشترک با تجار و بازرگانان استان هرمزگان در بندر شهید رجایی، اظهار کرد: یکی از اهداف مهم و راهبردی سازمان بنادر ارائه خدمات بهینه و مناسب به صاحبان کالا، تجار و فعالان اقتصادی است؛ به‌نحوی‌که هزینه تمام‌شده ناشی از فعالیت در بنادر تجاری کشور به حداقل برسد.

وی افزود: از این طریق رقابت‌پذیری در بنادر کشور برای فعالان اقتصادی نیز به حداکثر خواهد رسید.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به محدودیت‌های ناشی از تحریم‌های یک‌جانبه در آینده گفت: این محدودیت‌ها هرچند ممکن است نگرانی‌هایی ایجاد کرده باشد، اما تلاش و پیگیری ما در سازمان بنادر بر این است که آثار احتمالی ناشی از آن را به حداقل برسانیم.

وی خاطرنشان کرد: با برگزاری نشست‌های مشترک و دیدار چهره به چهره با فعالان بخش خصوصی و تشکل‌های صنفی تلاش خواهیم کرد مکانیزم هایی را طراحی کنیم که هم بخش صادرات کشور تقویت شود و هم برای واردات مشکلی ایجاد نشود.

راستاد ابراز امیدواری کرد با شکل‌گیری شهر لجستیکی در اراضی پسکرانه بندر شهید رجایی هم شاهد تبدیل این دروازه اقتصادی کشور به بندر نسل سوم و حتی نسل چهارم باشیم و هم فعالیت‌های تولیدی، صادرات مجدد و ارزش‌افزوده در بزرگ‌ترین بندر تجاری کشور افزایش یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی از مدیران بنادر خواست تا برای بهبود مستمر خدمات و رفع دغدغه‌های صاحبان کالا و فعالان اقتصادی، با تشکل‌های صنفی آن‌ها، تعامل و ارتباط نزدیک‌تری داشته باشند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان نیز در ابتدای این نشست گفت: بندر شهید رجایی به‌عنوان دروازه طلایی اقتصاد ایران یکی از مبادی اصلی واردات و صادرات کالا در کشور محسوب می‌شود و همواره توجه به دغدغه‌های صاحبان کالا و تجار همواره در اولویت فعالیت‌ها و سیاست‌های سازمان بنادر بوده است.

الله مراد عفیفی پور افزود: ما در بندر شهید رجایی در راستای تأکیدات مدیرعامل و اعضای هیئت عامل سازمان بنادر همواره تلاش کرده‌ایم که به صاحبان کالا خدمات شایسته‌ای ارائه دهیم. در این راستا، هر آنچه در مباحث لجستیکی، عملیاتی، فنی، خدماتی و پشتیبانی بندر بوده را به کار گرفته و این ظرفیت‌ها را مورداستفاده قرار داده‌ایم.

عفیفی پور تصریح کرد: شاخص‌های موجود در بندر شهید رجایی نشانگر مؤثر بودن اقدامات و سرمایه‌گذاری‌های سازمان بنادر در بزرگ‌ترین بندر کشور بوده است.

‌مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از بخش خصوصی فعال در این بندر که رفتار حرفه‌ای دارند و منطبق با ضوابط و سیاست‌های سازمان بنادر که براساس الزامات اقتصادی کشور و توسعه فعالیت‌های اقتصادی تبیین شده است عمل می‌کنند، تقدیر کرد.

وی در پایان در خصوص اقدامات صورت گرفته برای توسعه ظرفیت‌ها و زیرساخت‌ها در بنادر شرق و غرب استان (بنادر لنگه، آفتاب، جاسک، سیریک، تیاب) در زمینه پشتیبانی از صادرات محصولات کشاورزی و مواد معدنی به ارائه گزارش پرداخت.

به گزارش ایسنا، نشست مشترک ‌معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با تجار و بازرگانان استان هرمزگان با هدف هم‌اندیشی در راستای تسهیل تجارت دریایی و رفع چالش‌ها و تنگناهای احتمالی به شکل دوره‌ای در بنادر این استان در دستور کار قرارگرفته است و صاحبان کالا، تجار و بازرگان حاضر در این نشست به ارائه دغدغه‌ها و دیدگاه‌های خود پرداختند.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha