• شنبه / ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ / ۱۵:۵۶
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 97052010573
  • منبع : روابط عمومی برنامه

برگزاری سومین کنفرانس گردشگری و معنویت در قم

برگزاری سومین کنفرانس گردشگری و معنویت در قم

سومین کنفرانس بین‌المللی گردشگری و معنویت ۲۶ مهر ماه امسال در شهر قم برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از دپارتمان گردشگری و معنویت دانشگاه علم و فرهنگ، سومین کنفرانس بین‌المللی گردشگری و معنویت با حضور استادان و متخصصان بین‌المللی، دانشجویان و مراکز علمی، سازمان‌ها و نهادهای علمی و اجرایی ۲۶ مهر ماه امسال(مورخ ۱۸ اکتبر ۲۰۱۸ میلادی) در قم برگزار خواهد شد.

این کنفرانس با محوریت «معنویت، راهی برای تحقق گردشگری پایدار» و موضوعاتی چون مبانی فلسفی و تعالی انسان در گردشگری، مبانی روانشناسی و سلامت معنوی در گردشگری، مبانی جامعه شناسی و تعامل اجتماعی در گردشگری، مبانی زیبایی‌شناسی فرهنگ، هنر و معماری در گردشگری و مبانی برنامه‌ریزی، اقتصاد و مدیریت در گردشگری با رویکرد معنوی برگزار می‌شود.

پژوهشگران، دانشجویان، استادان و پژوهشگران می‌توانند تا ۱۵ شهریور ماه ۱۳۹۷ مقالات خود را در این محورها به سایت کنفرانس www.icts-usc.ir ارسال کنند. مقالات پذیرفته شده سومین کنفرانس بین‌المللی گردشگری و معنویت در نشریه بین‌المللی علمی ـ پژوهشی Tourism and Spirituality به چاپ خواهد رسید.  

به همین منظور از بهمن ماه سال گذشته پیش نشست‌های تخصصی با حضور سازمان‌ها، موسسات، نهاد ها و مجامع داخلی و بین‌المللی شهر مقدس قم از جمله اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان، شهرداری قم، استانداری قم و دانشگاه علم و فرهنگ، مجمع جهانی شیعه شناسی، مجمع جهانی اهل بیت علیهمالسلام، جامعه المرتضی، جامعه المصطفی، مسجد مقدس جمکران، واحد بین الملل آستان حرم حضرت معصومه (س)، مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی، موسسه فقهی بحرالعلوم، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم درباره محورهای سومین کنفرانس بین‌المللی گردشگری و معنویت برگزار شده است.

در این پیش نشست‌ها بحث‌های تخصصی از سوی اساتید و متخصصان حوزه و دانشگاه ارائه شد و موضوعات مورد تحلیل و بررسی قرار گرفتند. مفهوم معنویت در مطالعات گردشگری از موضوعات جدید در حوزه مطالعاتی گردشگری محسوب می‌شود که نخستین‌بار از سوی دانشگاه علم و فرهنگ ـ دانشکده علوم گردشگری ـ مطرح شد و از سوی استادان و متخصصان داخلی و خارجی مورد استقبال قرار گرفت و دریچه جدیدی را با نگاه تخصصی به مفاهیم گردشگری ایجاد کرده است. در همین راستا نیز دو دوره پیشین کنفرانس در دانشگاه علم و فرهنگ، سال ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵ برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha