• یکشنبه / ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ / ۰۸:۳۶
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 97052110766
  • خبرنگار : 71463

«مسیح بی‌معجزه»

«مسیح بی‌معجزه»

«شاید بهترین راه این باشد که دیگر ادامه ندهید. بهترین کار عذرخواهی از مردم و واگذاری صحنه به خود مردم است...ملت کلا ناراضی است، به‌خصوص از دولت. مردم دیگر قبول ندارند دولت را. قوای دیگر را هم قبول ندارند.»

این اظهارات اخیر رئیس‌جمهور سابق خطاب به رئیس‌جمهور فعلی و دیگر مسئولان است. محمود احمدی‌نژاد این روزها می‌خواهد در قامت یک اپوزیسیون ظاهر شود؛ مخالف تمام وضع موجود و خواهان تغییرات اساسی. اما آیا می توان نقش جدید او را باور کرد؟

چند ماهی است که بیانیه‌های آتشین می‌دهد. با ویدیوهای چند دقیقه‌ای خود شدیدترین انتقادات را نثار قوای سه‌گانه کشور می‌کند. قوه قضاییه را ظالم می‌خواند و خواستار استعفای روسای قوا است. محمود احمدی‌نژاد در آخرین صحبت خود از قول مردم خواسته که حسن روحانی از سمت خود کنار رود. او تلاش می‌کند خود را ناجی ایران و نماینده اصلی مردم معرفی کند.

در اوضاع فعلی کشور شاید کمتر کسی باشد که از وضع موجود اظهار رضایت کند. این روزها همه نسبت به اتفاقاتی که در جریان است اعتراض و انتقاد دارند. عده‌ای در رسانه ها، بعضی‌ها در فضای مجازی و تعدادی در کف خیابان به اعتراض به وضع موجود مشغولند. وضعیت بازار، قیمت ارز و طلا، بیکاری، گرانی، رکود تورمی و بسیاری مشکلات دیگر قطعا ناشی از سوءمدیریت است. دولت دوم روحانی قطعا عملکرد ضعیف‌تری نسبت به دولت اول او داشته و بسیاری از وزراء و مدیران دولت عملکرد مطلوبی نداشته‌اند.

با این وجود چرا انتقادات و خواسته‌های محمود احمدی‌نژاد با واکنش منفی و اعتراض بسیاری از همان معترضان به وضع موجود مواجه شده است؟ چرا صدای احمدی‌نژاد صدای ملت تلقی نشده و خیلی‌ها اتفاقا انگشت اتهام خود را به سوی او نشانه گرفته‌اند؟

احمدی‌نژاد هشت سال از سال‌های ۸۴ تا ۹۲ ریاست قوه مجریه را بر عهده داشت؛ رئیس همان دولت‌ها امروز از رئیس‌جمهورش می‌خواهد که خود را کنار بکشد. بسیاری از کارشناسان و مردم وضعیت آشفته امروز را نتیجه افتضاح مدیریتی هشت‌ساله دوران محمود می‌دانند اما خود او گویا آلزایمر گرفته و گمان می‌کند مردم هم به این بیماری دچار شده‌اند. شاید مرور برخی اتفاقات دوران هشت‌ساله احمدی‌نژاد به او و اندک اطرافیان طرفدارش یادآوری کند که اگر بر فرض، روحانی و دولتش هم کنار بروند کسی به آنها به چشم ناجی کشور نگاه نخواهد کرد.

۱- واردات گسترده برای مهار تورم

۲ -عقب‌ماندگی از اهداف چشم‌انداز

۳ - تبدیل صندوق توسعه ملی به صندوق نذری

۵- واردات خودروهای لوکس با  ارز  دولتی

۶- رشد بی‌سود شاخص بورس

۷-  افت سرمایه‌گذاری در بخش‌های مولد

۸- تنزل رتبه ایران در   رتبه فساد

۹- تبدیل شدن به نفتی‌ترین دولت تاریخ ایران

۱۰- نابود کردن منابع آب کشور برای کسب محبوبیت

۱۱- رشد قارچ‌گونه موسسات مالی و بانک‌ ها

۱۲- چرخش تجاری از  اروپا به آسیا

۱۳- رکورد برگشت ٧٠ هزار چک در  روز

۱۴- عمیق‌ترین رکود تورمی تاریخ

۱۵- ناپدید شدن مقادیر زیادی از پول نفت از جمله یک دکل نفتی

۱۶ - ولخرجی های داخلی و خارجی بی حساب و کتاب

۱۷- تورم ۹۰۰ درصدی قیمت زمین

۱۸-  رشد ۲۹۸ درصدی قیمت دلار

۱۹ - رشد ٢٤٠درصدی قیمت پراید و رشد افسارگسیخته قیمت اتومبیل

۲۰- ۹ برابر شدن قیمت بنزین

۲۱ -  ۶.۵ برابر شدن خط فقر

۲۲-  شاخص فلاکت   ٥٧ درصدی

۲۳ - ۴۸۰ هزار ‌میلیارد تومان طرح عمرانی نیمه‌تمام

۲۴- انحلال ٢٨ شورا در یک روز

۲۵-  انحلال سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور

۲۶- رشد ٥٤٠ درصدی نقدینگی

۲۷- جهش تورم از تک‌رقمی به ٤٥ درصد، رشد ١٧/٣ درصدی مطالبات معوق

۲۸ - سر برآوردن مفسدینی مثل بابک‌ زنجانی، مه‌آفرید امیرخسروی و ... و به وجود آمدن مافیاهایی مانند جمشید بسم‌الله

۲۹- وجود ردپای نزدیکان احمدی‌نژاد در پرونده‌های سنگین مالی مثل سعید مرتضوی (مدیرعامل سابق سازمان تأمین اجتماعی)، حمیدرضا بقایی (معاون اجرائی رئیس‌جمهور در دولت دهم)، محمدرضا رحیمی (معاون اول رئیس‌جمهور در دولت دهم) و ...

۳۰-  اتلاف ٢٤ هزار میلیارد منابع برای بنگاه‌های زودبازده

۳۱ - تزریق ٤٢ هزار میلیارد پول پرقدرت با مسکن مهر

۳۲- برداشت جنجالی از حساب بانک‌ها

۳۳- کاهش دستوری نرخ سود بانکی

۳۴- منفی شدن رشد مثبت اقتصادی کشور

۳۵- اتلاف ١٢٣‌ هزار ‌میلیارد در قالب یارانه

۳۶- اعطای وام های بی برنامه

۳۷- تعطیلی ٥٤٠٠ واحد تولیدی

و بسیاری معضلات دیگر اقتصادی که همچنان اقتصاد کشور را رنج می دهد از نتایج سوءمدیریت دوران هشت ساله محمود احمدی‌نژاد است که به نظر می رسد اگر مدیریتی صورت نمی‌گرفت وضعیت به مراتب بهتر از این نوع مدیریت عجیب و غریب می‌شد.

در سیاست داخلی و خارجی هم کم و بیش وضعیت به همین منوال بود. در پایان دولت دهم تقریبا روابط خارجی بیشتر کشورها با ایران تعطیل و یا در حال تعطیلی بود، قطعنامه‌های پیاپی شورای امنیت سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی صادر می‌شد که باعث فشار  هرچه بیشتر بر مردم ایران شده بود، اما آقای رئیس‌جمهور آن‌ها را کاغذپاره می خواند،   عملا سهم نفت ایران به اعراب اوپک تقدیم شده بود، بعد از سال ۸۸ کشور با بزرگترین بحران امنیتی خود مواجه شد و برای مدت زیادی هزاران نفر در خیابان‌ها به حضور احمدی‌نژاد به عنوان رئیس دولت اعتراض داشتند، بسیاری از احزاب به تعطیلی کشانده شدند، مخالفت با مراجع تقلید و خانه نشینی ۱۱ روزه احمدی‌نژاد به نوعی مخالفت وی با ولی فقیه تلقی شد، حضور جریان انحرافی در حلقه اصلی یاران وی باعث دوری بسیاری از اصولگرایان که حامی او بودند از وی شد، دستگیری و زندانی شدن بسیاری از فعالین سیاسی و اجتماعی در دوران او اتفاق افتاد و بسیاری حوادث ریز و درشت سیاسی دیگر که باعث چندپاره شدن جامعه و دشمنی بسیاری از مردم با یکدیگر و از بین رفتن وحدت موجود در کشور شد در همان دوران هشت ساله اتفاق افتاد.

مباحث فرهنگی و اجتماعی دوران احمدی‌نژاد هم دست کمی از سایر اتفاقات کشور نداشتند. هنوز هم اهالی رسانه به خاطر دارند معاون مطبوعاتی دولت مردی که این روزها از آزادی بیان سخن می گوید و دفاع می کند چه برخوردی با مدیران مسئول رسانه ها و خبرنگاران داشت و حتی به کار بردن عنوان "گرانی" در تیتر اخبار ممنوع بود! بسیاری از فیلمسازان و هنرمندان، نویسندگان و فعالان فرهنگی و اجتماعی به نوع برخوردهای دولتی ها و ممیزی شدید اعتراض داشتند و کشور از لحاظ فرهنگی هر روز ضعیف تر می شد. ادبیات احمدی‌نژاد و یاران نزدیکش به خصوص در جریان مبارزات انتخاباتی سال ۸۸ به نوعی دروغگویی، تهمت زدن، متهم کردن بدون ارائه سند و بی آبرو کردن افراد را در جامعه نهادینه کرد که باعث بسیاری از مشکلات اخلاقی آینده شد.

بررسی هر کدام از این اقدامات دولت احمدی‌نژاد و تبعاتی که برای کشور داشته می تواند به یک گزارش مفصل و البته تلخ تبدیل شود این‌ها تنها بخشی از نوع مدیریت و یا به بیان بهتر سوءمدیریت دوران هشت ساله ریاست جمهوری مردی است که امروز تلاش می کند با فرار به جلو برای آن‌که در مقام متهم ننشیند و بدهکاری بزرگ خود را به مردم ایران نپردازد، در مقام طلبکار نشسته و سعی می کند خود را منجی کشور نشان دهد.

محمدعلی وکیلی نماینده مجلس درباره اقدامات اخیر  احمدی‌نژاد می گوید: «اگر به خاطر میزان تقصیر در وضع موجود روحانی باید استعفا دهد، احمدی‌نژاد باید به‌ عنوان عامل اصلی فریز شدن مناسبات خارجی، بهم‌ریزی ساختارها، فروپاشی اخلاق، نابودی نسل دهه ۶۰، نهادینه‌سازی دروغ در اداره کشور، به باد دادن صدها میلیارد دلار، به وجود آوردن بحران ۸۸ و ایجاد شکاف عمیق میان حاکمیت و مردم و نخبگان، باید اعدام می‌شد! اکنون نیز آزادی عملِ او برغم این سیاهه‌ عملکرد و درحبس و حصر ماندنِ بزرگان این نظام، خود مهم‌ترین دلیل بر بی‌اعتمادیِ روزافزونِ مردم شده است. وقتی احمدی‌نژاد را در حالی می‌بینم که از مشکلات کنونی می‌گوید و برای مردم دل می‌سوزاند، به‌ ناگاه یاد این مصراع می‌افتم که "ﺧﻮﺩ ﻣﯽﮐﺸﯽ ﺍﯼ ﺣﺎﻓﻆ، ﺧﻮﺩ ﺗﻌﺰﯾﻪ ﻣﯽﺩﺍﺭﯼ".»

غلامرضا تاج‌گردون دیگر نماینده مجلس با اشاره به اظهارات اخیر احمدی‌نژاد، اظهار می کند: «احمدی‌نژاد همانند سال‌های گذشته همچنان یک پدیده است. در سال ۹۱ و در دولت او ارز سه برابر شد. ما آن زمان سوال از رئیس‌جمهوری را مطرح کردیم، ایشان گفته بود اگر این سوال را مطرح کنید من در مجلس برخی حرف‌ها را می‌زنم، گفتند سوال را مطرح نکنید. ما هم گفتیم مصلحت نیست و آن را مطرح نمی‌کنیم اما در زمان استیضاح وزیر کار ایشان آن حرف‌ها را زد و از آن روز تا حالا هم مرتب همین حرف‌ها را می‌زند.»

وی ادامه می دهد: «اگر آقای احمدی‌نژاد امروز چنین صحبت‌هایی را مطرح می‌کنند به نظرم باید ریشه‌اش را در آنهایی دنبال کنیم که در سال ۸۸ پشت سر این آدم آمدند و او را پررو کردند یا کسانی که در سال ۸۴ او را در بلندی نشاندند و حالا هر کاری می‌کنند، نمی‌توانند او را پایین بیاورند و با او برخورد هم نمی‌کنند. مردم کلا به این موضوع مشکوک هستند، من هم مشکوکم. اگر من این حرف یا نصف این حرف‌ها را بزنم حتی با وجود مصونیت سیاسی نمایندگی و در صورتی که این حرف‌ها را در مجلس بزنم چه برخوردی با من خواهد شد؟ او که مصونیت سیاسی هم ندارد اما همه را دزد می‌خواند و حتی می‌گوید چرا با این افراد برخورد نمی‌شود یا چرا رئیس قوه قضاییه فلان کار را نمی‌کند. ممکن است مردم هم فکر کنند حتما او چیزی در چنته دارد و او هم از فضایی که به وجود می‌آید حداکثر سوءاستفاده را می‌کند و حرف‌هایی را می‌زند که خودش هم می‌داند غلط است.»

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس همچنین خاطرنشان می کند: «وضعیت زمان آقای احمدی‌نژاد بخصوص در دور دوم ریاست‌جمهوری ایشان وحشتناک بود اما متاسفانه حافظه تاریخی ما قدری ضعیف است. الان احمدی‌نژاد و رضا پهلوی هر دو یک حرف را می‌زنند با این تفاوت که احمدی‌نژاد اینجا نشسته و او در آمریکاست. مردم می‌خواهند با چه کسی همراهی کنند؟ با احمدی‌نژاد؟ اگر نسل نو بخواهد کسی را انتخاب کند کدام یک را انتخاب می‌کند؟»

وی با بیان اینکه "احمدی‌نژاد از سوی یک جریان سیاسی درون حاکمیت حمایت می‌شود"، عنوان می کند: «این جریان، ‌جریانی است که روبروی دولت قرار دارد و خواسته یا ناخواسته ریشه حکومت را می‌زند؛ احمدی‌نژاد خواسته و برخی از کسانی که از این حرف‌ها خوششان می‌آید ناخواسته.»

محمود احمدی‌نژاد این روزها و به خصوص پس از جایگاهش در انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ هر روز از نظام فاصله بیشتری گرفته و برخی اوقات چنان اظهارات ساختارشکنانه‌ای می کند که اپوزیسیون خارج‌نشین هم آن‌ها را بیان نمی‌کنند. به نظر می رسد او تلاش می‌کند با شوریدن علیه هر دو جناح اصلی کشور و قوای سه گانه خود را مخالف کلیت موجود نشان دهد و با برجسته کردن مشکلات کشور که بسیاری از آن‌ها مولود و میراث دوران هشت ساله خود او هستند، خودش را منجی کشور و در کنار مردم نشان دهد.

با توجه به کارنامه هشت ساله مدیریت احمدی نژاد و یارانش که بسیاری از آن‌ها یا در زندان به سر می برند و یا طعم زندان را چشیده اند، مردم که بحق از وضعیت موجود ناراضی هستند قطعا دچار آلزایمر نشده‌اند و با وجود این‌که گفته می شود مردم حافظه تاریخی ضعیفی دارند اما آنقدرها هم حافظه‌شان ضعیف نشده که شاهکارهای مدیریت «معجزه هزاره سوم» را که هنوز با آن دست و پنجه نرم می‌کنند از یاد ببرند و از این منجی خودخوانده توقع معجزه‌ای ندارند؛  چراکه تجربه هشت ساله نشان داده او "مسیح بی‌معجزه" است.

خبرنگار سیاسی ایسنا؛ آرین افخمی

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۷-۰۵-۲۱ ۰۹:۱۰

سلام تا حالا کجا بودید؟ آن 8سال شما و شماها چه می‌کردید که الان مدافع شده‌اید و جوابیه می‌دهید؟

avatar
۱۳۹۷-۰۵-۲۱ ۱۳:۴۴

حبیب جان!!! اون موقع ایشون که امروز دموکرات شده نه تنها اجازه انتقاد نمیدادن به رسانه‌ها که حتی اگر رسانه‌ای یه خرده کمتر مجیز می‌گفت مثلا نمیزد استقبال با شکوه از فلانی باید جواب پس میداد...ما رسانه‌ای ها اون موقع اونجا بودیم...فقط داشتیم اثبات میکردیم بنده خدا کسی کاری به کار تو ندراه ...ببرو حالش رو ببر ...همه که داشتن بهت حال میدادن ...رسانه کیلو چند بود...چون ایشون تنها نبودن اونهایی که حمایت بی شائیه کردن باید پاسخگو باشن

avatar
۱۳۹۷-۰۵-۲۱ ۰۹:۱۸

باسلام؛ نگو این دولت "تدبیر و امید!!!!!" مملکت را گل و بلبل کرده با آن وعده و وعیدهای کذایی اش.... احمدی نژاد اگرچه گند می زد ولی باز بعضی وقت‌ها دست مردم را هم می گرفت راستی اگه میشه یک مقدار هم از ضرباتی که دولت فعلی در این پنج سال به این مملکت زده بنویسید...

avatar
۱۳۹۷-۰۵-۲۱ ۰۹:۱۹

واقعا برای شما متاسفم ... اصلا به فرض این‌که تمامی مشکلات حال مملکت برای دوره آقای احمدی‌نژاد است پس بیخود می‌کنند وقتی نمی‌توانند مشکلات را حل کنند وگرنه مردم عام هم مشکلات را می‌دانند

avatar
۱۳۹۷-۰۵-۲۱ ۰۹:۳۲

من از احمدی نژاد خوشم نمیاد،ولی چرا عمیق ترین رکود تاریخ رو به دوره ایشون منتسب کردید؟هیچ دوره ای رکود به اندازه دوره روحانی کمر شکن نبوده. طرح مسکن مهر با همه ایرادها حداقل حسنی که داشت این بود که صنایع مرتبط رو تمام ظرفیت به کار گرفته بود.

avatar
۱۳۹۷-۰۵-۲۱ ۰۹:۴۵

دقیقا!

avatar
۱۳۹۷-۰۵-۲۱ ۱۶:۰۴

روحانی اومد تورم رو کنترل کرد و هر کنترل تورمی با رکود همراه میشه.التماس تفکر

avatar
۱۳۹۷-۰۵-۲۱ ۰۹:۳۸

کلا دولت‌ها یکی از یکی بدتر

avatar
۱۳۹۷-۰۵-۲۱ ۰۹:۴۱

مگه خوابید؟ وقتی نمیبینید واقعیت جامعه رو! روحانی یادش رفته چی قول داده بود؟ مملکت رو به جایی رسوندید محمود شده جانب مردم! لیست کردید که چی؟ مگه دولت کنونی چه گلی کاشته؟

avatar
۱۳۹۷-۰۵-۲۱ ۰۹:۴۲

مشکلات مردم رو انعکاس دهید وضعیت اقتصادی مردم خوب نیست

avatar
۱۳۹۷-۰۵-۲۱ ۱۰:۰۵

از نظرات چنین بر میاد که یواش یواش باید از خر شیطون پیاده شید و بیخودی از این دولت و نقد بیخودی از آن دولت نکنید من دو تا کار خوب سراغ دارم یکی یارانه دومی مسکن مهر و البته برای دولت روحانی مالیات ارزش افزوده که همش تو دوره ایشان(احمدی نژاد) انجام شده بقیه کارها همه افتضاح بوده نه بد

avatar
۱۳۹۷-۰۵-۲۱ ۱۰:۱۱

بیان هزارباره ضعف های دولت احمدی نژاد نمیتونه توجیهی برای عملکرد این دولت باشه. از ایسنا انتظار میره رو فهم ملت بیشتر حساب کنه

avatar
۱۳۹۷-۰۵-۲۱ ۱۰:۱۹

با متن و محتوا کار ندارم! لطفا به این خبرنگارتون بگید که در استفاده از تیتر دقت کنه! تیتر هرچه زردتر باشه، مطلب خواندنی تر نمیشه!

avatar
۱۳۹۷-۰۵-۲۱ ۲۰:۱۰

وا کجای این تیتر زرده؟ هم گویاست هم زیبا، شما احتمالا یا طرفدار محمودی نمیدونی چی بگی الکی ایراد میگیری یا خبرنگاری از حسادت داری چرت میگی

avatar
۱۳۹۷-۰۵-۲۱ ۱۰:۲۶

با سلام پس چرا این افراد بعدا در مجمع تشخیص مصلحت نظام می نشینند ؟؟؟ یعنی قرار است مصلحت نظام و شاید مردم را اینگونه افراد تدبیر نمایند . این چنین می شود که به اینجا ها می رسیم ؟؟؟

avatar
۱۳۹۷-۰۵-۲۱ ۱۰:۴۴

عکسی که در زمان احمدی‌نژاد جرأت انتشارش را نداشته‌اید را روی خبر گذاشته‌اید!

avatar
۱۳۹۷-۰۵-۲۱ ۱۰:۴۵

این صفت و موصوف‌های بی‌ربط و بی‌معنی را از کجا می‌آوردید؟؟؟؟؟ هرچی شاعرانه‌تر لزوما پرمعنی‌تر نیست!!!

avatar
۱۳۹۷-۰۵-۲۱ ۲۰:۱۵

عزیزم اگه مرحوم قندی بود به این تیتر جایزه میداد شما از جای دیگه میسوزید چرا به تیتر گیر میدید

avatar
۱۳۹۷-۰۵-۲۱ ۱۱:۰۸

مدیریت جامعه مردمی پابه کار و همراهانی پاک و درست کردار میخواهد همراه کردن مردم را خداوند بوسیله امام خمینی به مسوولین یاد داد مابقی تعهد و تخصص افرد و نظارت قوی و دایمی دستگاه‌های مربوطه است

avatar
۱۳۹۷-۰۵-۲۱ ۱۱:۱۱

سلام نوشتن این گزارش و گزارش های مشابه قطعا لازمه تا فرامش نکنیم که محمود احمدی نژاد چه بر سر این کشور آورد اما عدالت و صداقت بر این هست که ضعف های دولت کنونی (دولت حسن روحانی) رو هم فهرست کنید. فراموش نکنید یاسی که در دوره احمدی نژاد ایجاد شد در دوره حسن روحانی تعمیق شد. پس بازگشت به عقب اتفاق افتاد. واجب است که در عملکرد دولت روحانی رو هم تحلیل کنید.

avatar
۱۳۹۷-۰۵-۲۱ ۱۱:۱۱

صحبت های یکطرفه همیشه پیروز میدان است دفاع طرف مقابل را باید شنید در ضمن کشور داری کار بسیار بزرگی است که دراصل توسط خود مردم انجام می‌شود و مسوولین نظارت و برنامه‌ریزی را انجام می‌دهند که اگر در نبود تعهد ودین داری این کارها را انجام دهند جز خرابی و فساد چیز دیگری به بار نمی‌آورد که اکنون همه مردم شاهد این موضوع هستیم لطفا ادعای بیجا نکنید مردم خود میبینند و میفهمند که چه کسی کار میکند و چه کسی حتی به وظایف خود آشنا نیست

avatar
۱۳۹۷-۰۵-۲۱ ۱۱:۱۶

ایسنا جونم نکنه بهت گفتن اگه این تیترو نزنی یارانه بی یارانه... از قوانین خودت در انتشار مطالب اینه که نباید توهین یا بی احترامی کذب انجام دهیم وگرنه پیام منتشر نخواهد شد. ای بابا پس چرا خودت توهین کردی و منتشر. آرین جون بیا در قصابی من کار کن حقوق خوبی بهت میدم، باشه...میدونی دیگه گوشت شده 60 هزاااااااااااااااااااااااااااااااااااار تومان. دوست دارم. کمی بیا تو جامعه ببین چه خبره.

avatar
۱۳۹۷-۰۵-۲۱ ۱۱:۱۸

این موارد را هم اضافه کنید 1ـ ماشین ها تو خیابان تصادف میکردند. 2ـ چند تا گرگ تو روستایی گوسفندان را درید 3 ـ مرغ های مرغ داری ها تخم نکردند آقایون ایسنایی بسته دیگه بابا.

avatar
۱۳۹۷-۰۵-۲۱ ۱۱:۳۰

یا خدااااا . واقعا در دوره احمدی نژاد دهه شصتی ها سوختن و نابود شدن .ایجاد اشتغال صفر هم یکی دیگه از شاهکارهای دولت بهار بود.در راستی آزمایی دولت های نهم و دهم همین بس که تمام یارانش الان زندان تشریف دارن الا خودش

avatar
۱۳۹۷-۰۵-۲۱ ۱۱:۳۴

هرگز نباید فراموش کنیم در دوران حکومت خودشیفتگی معجزه هزاره چه بر سر ما آمد. این حرف به معنای نادیده گرفتن ضعفهای دولت فعلی نیست, اما اگر تمام ملت مدعی روحانی و دولتش باشد, احمدی نژاد حق ندارد مدعی دموکراسی و آزادی و حقوق ملت باشد. او حسابش را پس داده, و باید پاسخگوی ویرانی اقتصاد و فرهنگ و سیاست کشور در دوران خودش باشد. او باید پاسخ بدهد.

avatar
۱۳۹۷-۰۵-۲۱ ۱۱:۴۴

لااقل مردباشید خدمات دوران احمدی نژاد هم بنویسید... خواستم لیست کنم دیدم چ فایده...نشر نمیکنید...

avatar
۱۳۹۷-۰۵-۲۱ ۱۱:۴۹

سلام، ببخشید اما فکر کنم برخی از کسانی که زیر این خبر پیام گذاشته اند اصلا خبر را نخوانده اند... کسی در این خبر از دولت فعلی جانبداری نکرده است بلکه به آقای احمدی نژاد می گوید از ژست اپوزوسیون خارج شو چون "کل اگر طبیب بودی (زمان خودت) سر خود دوا نمودی "

avatar
۱۳۹۷-۰۵-۲۱ ۱۲:۳۸

واقعا پوست ضخیمی دارید

avatar
۱۳۹۷-۰۵-۲۱ ۱۳:۰۳

متن فقط رفتار هاي محمود رو نقد كرده وقتي روحاني تو هر موقعيتي به اون شرايط ميتاخت الان بياد توضيح بده!!!

avatar
۱۳۹۷-۰۵-۲۱ ۱۳:۲۷

با نظر محسن موافقم مشخصه طرفدارای محمود اصلا مطلب رو نخوندن و بیخودی دارن ازش طرفداری میکنن آخه کجای این مقاله دفاع از روحانیه؟ واقعا لیاقتتون یکی مثل احمدی‌نژاده که گداپرور و بدبخت بارتون بیاره و به ریشتون بخنده، بخدا بد نیست اون چشماتونو باز کنید هرچند مزدورای بی جیره و مواجب جریان انحرافی چشم و گوششون کلا بسته است

avatar
۱۳۹۷-۰۵-۲۱ ۱۳:۴۰

تازه برخوردهایی رو که از خود دولت و دفتر ریاست جمهوری میشد نگفتین ...این به معنای دفاع از روحانی نیست اما به عنوان یک فعال رسانه‌ای تلخ ترین و سیاه ترین دوران کاریم در این دوره بود...بولتن پشت بولتن ...مثلا تیتر می‌زدی: رییس جهموری : ما در امور همسایگان دخالت نمیکنیم بولتن میساختن اونهایی که به اسم روابط عمومی تو ریاست جمهوری بودن که قصد این رسانه القای دخالت ایران در امور کشورهای همسایه بوده... همینقدر احمقانه و بی‌منطق... خلاصه ممکنه کسی باور نکنه ولی اینها عین واقعیته و حتی بدتر ...شخصا از ایشون و اونهایی که در دفتر ایشون اون ستمها رو بر رسانه ها کردن نمیگذرم...مردم ازین چیزا خبر نداشتن و فقط اون یارانه و پول نفت رو میدیدن ...

avatar
۱۳۹۷-۰۵-۲۱ ۱۳:۴۱

یعنی چی مسیح بی معجزه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11

avatar
۱۳۹۷-۰۵-۲۱ ۱۳:۵۴

این مواردی که فهرست شده، به نحوی در تمام دولت ها و به طور خاص در دو دوره آقای روحانی نیز به شدت وجود داشته، حتی در برخی موارد شدیدتر بوده.

avatar

نعناع جون ..اون موقع هم همین خبرا بود...خود ما در واحد تجاریمون اگر یه نفر یه روز 5 تا جنس سفارش میداد بعد تورم فزاینده و قطعنامه های کاغذپاره به قول ایشون دو تا جنس میبرد...برنج نایاب شد...مرغ نایاب شد..شهروند حکیمیه غارت شد...پمپ بنزینها رو آتیش زدن ولی مساله سر اینه کسی نمیتونست خبر بده اونهایی هم که دادن حذف شد اخبار ...آره نعناع جون فرقش اینه وگرنه همه سرو ته یه کرباسند ولی صاحب و به وجود آورنده اون روزها که حتی اجازه نمیداد خبر این‌ها مخابره بشه و همه از دم پشتش بودن حق نداره بیاد ژست دموکراتیک بگیره و مثل همون موقع تو چشم مردم نگاه کنه و دروغ بگه ...مساله اینه وگرنه اونایی که به روحانی رای دادن انقدر شرافت و شهامت دارن بیان نقدش بکن به تندترین الفاظ ...کافی بود قطنامه ها دوسال زودتر می یومد اونوقت این آقا رو هم که حتی نفت 140 دلاری فروخت می‌دیدم...شانس آورد فقط اخراش با مصیبت روبرو شد اونم رفت به مقامات گفت دیگه نیمشه...زد به فروختن ساختمانهای دولتی برای دادن یارانه و....این واقعتیه و نمیشه حذفش کرد..البته استاد مورد علاقه شما در یک زمینه واقعا استاد بود و باید بابتش بهش دست مریزاد گفت؛ عوام فریبی و پوپولیسم...اگه خوشتون میاد زنده باد محمود پوپولیست...روحش شاد

avatar
۱۳۹۷-۰۵-۲۱ ۱۴:۳۸

خلايق هرچه لايق واقعا لياقت ملت ايران همون مموتيه كه راست راست تو دوربين نگاه كنه و دروغ بگه يه پول يارانه هم از جيب خود ملت بندازه جلوشون كه اينجوري براش له له بزنن، دمت گرم ايسنا

avatar
۱۳۹۷-۰۵-۲۱ ۱۴:۴۲

درود بر احمدی‌نژاد قهرمان

avatar
۱۳۹۷-۰۵-۲۱ ۱۴:۵۳

از دست احمدی‌نژاد راحت شدیم افتادیم گیر ...

avatar
۱۳۹۷-۰۵-۲۱ ۱۵:۰۰

بیچاره مسیح !!!!چون حتی بی معجزه‌اش هم اینجوری از آب در نمی‌یومد...

avatar
۱۳۹۷-۰۵-۲۱ ۱۵:۳۶

چرا همه را به گردن احمد می‌اندازید، هنوز هم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هستند!

avatar
۱۳۹۷-۰۵-۲۱ ۱۵:۴۰

بسیار بسیار دقیق و زیبا... احمدی نژاد جواب خون هایی که ریخته شد رو یه روزی میده.

avatar
۱۳۹۷-۰۵-۲۱ ۱۵:۵۰

این عقده دیده شدن داره.... با انتشار خبر از این آقای معلوم الحال آب به آسیابش میریزید....

avatar
۱۳۹۷-۰۵-۲۱ ۱۷:۳۸

محمود دست خودش نیست بعضی وقتا اینجوری میشه؛ چند روز دیگه بهتر میشه

avatar
۱۳۹۷-۰۵-۲۱ ۱۸:۰۵

به دولت خاتمی مجلس اصولگرا اجازه نداد طرح یارانه را اجرا کنه اما به این چون از خودشون بود اجازه دادن بعدشم گفتن دل شیر داشت اجرا کرد البته مستظهر به نفت 140 دلاری وچه دل شیری واقعا ...بعد هم طرح را کاملا ناقص اجرا کرد که مشکلات زیادی به بار آورد...قرار نبود به هیچ وجه یارانه‌ها نقدی باشه کامل، اما تمام نقدی شد برای چی؟ برای جمع کردن رای مجدد ...فکر کردی از پشت کوه اومدیم کتره‌ای نظر میدیم..مردم عادی شاید فقط اون یارانه رو ببینن و از پشت پرده و خرابی‌هایی اقتصاد خبر نداشته باشن اما سر خبرنگارها رو نمی‌تونید دیگه شیره بمالید با این قرائت‌های صدا وسیمایی ..مسکن مهر هم ضررش بسیار بیشتر از منفعتش بود والان شده محمل دلالی بسیاری

avatar
۱۳۹۷-۰۵-۲۲ ۱۱:۱۰

آیلا جان، نکه الان جیبهامون پر پوله؟ دارم از پولداری میمیرم

avatar
۱۳۹۷-۰۵-۲۴ ۱۶:۲۳

از این مغرضانه تر نمی شد نوشت