• یکشنبه / ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ / ۱۰:۴۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 97052110886
  • خبرنگار : 71402

دوئل امروز ناسیونالیست‌های افراطی با مخالفانشان در واشنگتن

دوئل امروز ناسیونالیست‌های افراطی با مخالفانشان در واشنگتن
تصویر آرشیوی از تظاهرات پارسال

صدها ناسیونالیست سفیدپوست و مخالفان آنان امروز یکشنبه اعتراضات دوئل‌واری را در واشنگتن دی‌سی به مناسبت اولین سالروز اعتراضاتی به همین سبک که سال گذشته در شارلوتزویل ویرجینیا رنگ خون گرفت، برپا می‌کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، ناسیونالیست‌های سفیدپوست ماه‌ها بین خودشان بر سر چگونگی برگزاری راهپیمایی ۱۲ اوت "اتحاد راست‌ ۲" بحث و جدل کرده‌اند و همزمان ائتلاف بزرگی از فعالان حقوق مدنی اعتراضاتی برای مقابله با آنها برنامه‌ریزی کرده‌اند.

مجوز راهپیمایی این فعالان مدنی سفیدپوست مشارکت حدود ۴۰۰ تن در اعتراضات را برآورد کرده است اما کارشناسان نسبت به اغراق در این تعداد هشدار دادند. مارک لنس، استاد دانشگاه جورج تاون می‌گوید: این گروه‌های نئونازی به اغراق در میزان مشارکت معترضان مشهورند و خصوصا این وضعیت زمانی تشدید می‌شود که آنها متوجه شوند پاسخ محکمی هم از گروه رقیب دریافت خواهند کرد. بنابراین برایم جای تعجب نخواهد بود که تعداد مشارکت‌کنندگان بسیار اندک باشد.

در حالی که گمانه‌زنی درباره میزان معترضانی که قرار است افراطی‌های سفیدپوست را به چالش بکشند مشخص نیست، برخی به حضور چند صد تن یا بیش از هزار تن اشاره می‌کنند. شش راهپیمایی جداگانه "ضد اعتراضی" نیز برای امروز برنامه‌ریزی شده است اما گمان می‌رود تعداد بیشتری از معترضان در راهپیمایی "اتحاد راست" در لافایت پارک که در نزدیکی کاخ سفید است، حاضر شوند.

راهپیمایی امسال "اتحاد راست ۲" از سوی جیسون کسلر، همان فردی که اعتراضات سال گذشته در شارلوتزویل را برگزار کرده بود، اجرا می‌شود. کسلر گفته است امید می‌رود ناسیونالیست‌های سفیدپوست امسال آن "نقض‌های حقوق مدنی" را که آنها سال ۲۰۱۷ در ویرجینیا تجربه کردند، مدیریت کنند. اظهارات او احتمالا بدین معناست که ضد معترضان به تجمع‌کنندگان اجازه ابراز وجود نخواهند داد.

اعتراضات سال گذشته زمانی به پایان رسید که یک خودرو به سمت تجمع ضد معترضان حرکت کرد و یک زن به نام هدر هیر کشته شد. یک نئونازی به قتل متهم شد. یک مرد سیاه پوست به نام دی آندره هریس هم از سوی برترطلبان سفیدپوست داخل پارکینگی مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفت. مقام‌های واشنگتن بارها گفته‌اند که امسال مسائل امنیتی را بسیار جدی دنبال می‌کنند.

رئیس پلیس واشنگتن در کنفرانسی خبری گفت که ماموران روی جدا نگه داشتن معترضان دو گروه متمرکز خواهند شد تا سطح خشونت فیزیکی بر عکس آنچه در اعتراضات سال گذشته در شارلوتزویل رخ داد، به حداقل برسد. طبق قوانین، حمله اسلحه در اعتراضات جرم است و در وب‌سایت "اتحاد راست" همچنین حمل وسایل آتش‌زا، چاقو و سایر سلاح‌ها برای معترضان ممنوع شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha