• یکشنبه / ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ / ۱۴:۵۱
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 97052111151
  • منبع : نمایندگی البرز

دانشگاه علمی‌ کاربردی ظرفیت جذب دانشجوی خارجی را دارد

دانشگاه علمی‌ کاربردی ظرفیت جذب دانشجوی خارجی را دارد

رئیس دانشگاه علمی کاربردی البرز با اعلام اینکه این دانشگاه مدعی ارتباط درونی با بخش تولید و صنعت است، تصریح کرد: وابستگی با بخش شغلی و تولیدی یکی از نقاط مهم و مثبت این دانشگاه به شمار می‌رود.

به گزارش ایسنا، پیمان دانش کار آراسته در نشست خبری امروز یکشنبه ۲۱ مرداد، اظهار کرد: طی چند سال اخیر دانشگاه جامع علمی کاربردی اقدامات زیادی برای بازگشت دانشگاه به اهداف اصلی خود که همان مهارت آموزی است، صورت داده و در این راستا افزایش مهارت آموزی در صدر امور دانشگاه علمی کاربردی قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه بی شک ارتقای سطح کیفیت آموزش مهارت محور به رفع چالش‌های کشور کمک شایانی می‌کند؛ افزود: تولید کالای با کیفیت تنها با تکیه بر توانمندی متخصصان و دانش آموختگان امکان پذیر خواهد بود.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی البرز با تاکید بر لزوم توجه به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از کالای داخلی، گفت: با تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص می‌توان بهره‌وری در بخش تولید را افزایش داد.

آراسته با اعلام اینکه دانشگاه جامع علمی کاربردی مدعی ارتباط درونی با بخش تولید و صنعت است؛ تصریح کرد: وابستگی با بخش شغلی و تولیدی یکی از نقاط مهم و مثبت این دانشگاه به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه جامع علمی کاربردی از ظرفیت جذب دانشجوی خارجی نیز برخوردار است؛ تاکید کرد: تاسیس مراکز بین المللی با دانشگاه‌های خارجی از اهداف آتی دانشگاه جامع علمی کاربردی به شمار می‌رود که در این راستا حداقل مجوزهای مورد نیاز اخذ شده است‌.

آراسته با بیان اینکه دانشگاه در ۶۰۰ مرکز آموزش عالی علمی کاربردی فعال کشور برای مهرماه سال جاری پذیرش دانشجو خواهد داشت؛ افزود: بیش از ۱۱۵ رشته تحصیلی در مقاطع کاردانی و کارشناسی، در مراکز مختلف علمی کاربردی استان البرز ارائه خواهد شد.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی البرز گفت: تحصیلات تکمیلی در دانشگاه علمی کاربردی منطبق با نوع آموزش‌های تحصیلات تکمیلی و مشابه با دانشگاه‌های پیشروی دنیا است؛ همچنین باید به این نکته نیز اشاره کرد که برای تحصیلات تکمیلی دانشگاه به صورت پروژه محور عمل می‌کنیم.

آراسته با بیان اینکه با رایزنی‌های صورت گرفته در سال جاری دوره های تحصیلات تکمیلی منسجم‌تر و در سال آتی عملیاتی‌تر اجرا خواهد شد، گفت: اغلب فارغ التحصیلان دانشگاه علمی کاربردی وارد بازار کار می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴۵۰۰ مدرس فعال در استان البرز  مشغول تدریس هستند که در این بین ظرفیت پذیرش ۴۰۰ مدرس جدید نیز وجود دارد؛ خاطرنشان کرد: فراخوان جذب مدرس مهارتی به‌روز یکی از سیاست‌های مهم دانشگاه علمی کاربردی محسوب می‌شود.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی البرز برگزاری آزمون‌های یکنواخت و همزمان در راستای افزایش کیفیت بخش آموزش را از اهداف دیگر این مجموعه دانست و گفت: در بهمن ماه سال جاری آزمون نهایی حداقل یک درس به صورت یکنواخت و همزمان برگزار می‌شود.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha