• دوشنبه / ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ / ۰۹:۱۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 97052211394
  • خبرنگار : 71496

تنگ‌تر شدن حلقه محاصره داعش در استان سویدای سوریه

تنگ‌تر شدن حلقه محاصره داعش در استان سویدای سوریه

ارتش سویه حلقه محاصره عناصر داعش در شمال شرق استان سویدا را تنگ‌تر کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت النشره، ارتش سویه حلقه محاصره عناصر داعش در شمال شرق استان سویدا را تنگ‌تر کرده به طوریکه داعش اکنون در مسافتی حدود ۲۰۰ کیلومتر مربع از هر طرف محاصره شده است.

این در حالی است که دیده بان حقوق بشر سوریه، زیر نظر مخالفان سوری است، اعلام کرد، ارتش سوریه بعد از درگیری‌های شدید با عناصر داعش در منطقه بر استان سویدا به طور کامل مسلط شده و این در تکمیل تسلطش بر بقیه دو صحرای شرقی و شمال شرقی سویدا است.

تسلط ارتش سوریه بر سویدا بعد از تعقیب و گریز ۱۰ روزه است و ارتش سوریه از بمباران صحرای سویدا و مواضع داعش کمک گرفت.

به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، یگان‌های ارتش و نیروهای مسلح در تعقیب تروریست‌های باقیمانده داعش در عمق صحرا پیش رفتند و بر مرز اداری حومه شرقی سویدا به طور کامل مسلط شدند و تعدادی از تروریست‌ها را به هلاکت رساندند. یگان‌های ارتش با ادامه عملیات خود ضد تجمعات گروه تروریستی به سوی مرز اداری حومه دمشق پس از تسلط خود بر «تل منط الحصان»، اماکن تجمعات تروریست‌ها را در تلول الصفا محاصره و همه خطوط امدادرسانی آنها با به سوی این منطقه را قطع کردند.

همچنین واحدهای مهندسی در ارتش به انجام عملیات پاکسازی مناطق آزاد شده در عمق صحرای سویدا و خنثی کردن مین‌ها و بسته‌های انفجاری به جا مانده از تروریست‌های گروه تکفیری داعش ادامه دادند.

انهدام مخفیگاه‌های تروریست‌ها در حومه شمالی حماة

از سوی دیگر، یگان‌های ارتش سوریه ضربات سهمگینی به مواضع تروریست‌های جبهه النصره و گروه‌های وابسته به آن در حومه شمالی حماة وارد کردند.

ارتش با یک موشک هدایت شونده یک خودوی تروریست‌ها را در جاده جسر الشغور – السرمانیه منهدم کرد و تمام تروریست‌ها سرنشینان این خودرو را به هلاکت رساندند.

توپخانه ارتش نیز ضربات سهمگینی به مواضع تحرک تروریست‌ها و مقرات گروه تروریستی "حزب ترکستانی" در اطراف شهرک زیزون و شهرک قلیدین در حومه شمالی غربی حماة وارد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha